Xbox 360 konsol hittar inte kontroller

Permalänk

Xbox 360 konsol hittar inte kontroller

Försökte starta min xbox 360 slim idag via kontrollen men gick inte så startade det på konsolen. Sökte sedan efter kontroller men den hittade inga. Kontrollerna söker runt men hittar den inte. Testat med 2 kontroller utan resultat, bytt batterier ect. Testade konrollerna mot en annan konsol och de hittades direkt.

Någon som har någon erfarenhet hur man löser problemet eller/och vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

har inte haft problemet men finns det inte nån synk knapp på dosan elr nåt. nån liten vitknapp?. jag bara gissar ut i tomma luften.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

starta konsolen och dosan. Synka på konsolen och dosan samtidigt:D

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk

Som övre inlägget, dosan syncar inte automatiskt.. Håll in både syncknappen på konsollen och syncknappen på kontrollen så ska du se att det funkar

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

försökt men det är som om sändaren i konsolen är trasig eller nått

Permalänk
Skrivet av Qzerander:

försökt men det är som om sändaren i konsolen är trasig eller nått

Nejnej, det ska inte gå så lätt. Enda sättet någonsin som jag har sett RF modulen i ett xbox pajja är av en grov ESD stöt när jag pillat i maskinen.

Gör du rätt då? Har du ett play'n'charge kit så kan du alltid tvångssynca

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

tyvärr har jag inget sådant men får fortsätta försöka att synka tills jag kommer på något annat:P