Däck365.se Är det någon som har erfarenhet?

Permalänk

Däck365.se Är det någon som har erfarenhet?

Tjenare! Tänkte köpa nya vinterdäck till bilen. Har hittat den här sidan som säljer däck och det är riktigt billigt där.

Har sett annonser för dem på flera internet sidor men jag tänkte ändå fråga om det är någon som handlat därifrån och om det funkade bra?

www.däck365.se

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen erfarenhet av just den sidan, men rent allmänt kan jag säga: är det för billigt för att vara sant, så är det inte det.

Det är antagligen piratdäck.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Skippy:

Den sidan ser lite kass ut men de är bra.
Jag köpte däck där i från till min moped, 3 dagar tog det från tyskland.
Continentaldäck, skitbilligt.
Väldigt nöjd

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Även jag skulle vilja slå ett slag för däckonline, köpte därck för s80 dr och det gick smidigt, nästan för smidigt...

Permalänk
Medlem

Tänk dock på att ifall ni köper däck från internet och kommer till en däckverkstad och ber dem kränga på skiten kan de bli lite griniga.

De har nämligen ingen garanti ifall det skulle hända något med däcken när de kränger på dem. Dvs ifall de skulle råka förstöra däcket så måste verkstaden ersätta det.

Ifall de själva köpt in däcken kan de få pengar tillbaka ifall det händer något liknande.
När jag jobbade som däckmontör nekade vi några kunder som kom med egenköpta däck från nätet.
Detta var dock enbart vid 19"+ däck som kostar multum. Ifall det var några vanliga däck 15-17" så är det så lätt att kränga på samt billiga däck som oftast finns i lager så det fixade vi utan problem.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Ja däckonlline verkar bättre faktiskt. Dock hade dem inte gislaved nordfrost däck som jag ville ha.

Men jag köpte ändå begagnat från blocket så det löste sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Ja däckonlline verkar bättre faktiskt. Dock hade dem inte gislaved nordfrost däck som jag ville ha.

Men jag köpte ändå begagnat från blocket så det löste sig!

Tänk bara på att så fort de är använda det minsta(kommit upp i temperatur) så försämras däcken.

Permalänk

Piratdäck på däck365? Knappast..
Nån som har köpt däck från däck365.se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Tänk bara på att så fort de är använda det minsta(kommit upp i temperatur) så försämras däcken.

Va? Menar du slitaget som uppkommer när man kör?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Va? Menar du slitaget som uppkommer när man kör?

Visst det är ett visst slitage när man kör men det jag menade var att däcken blir varma och gummits egenskaper förändras. Om dessa då läggs på hyllan och används efter några år igen så är däcken inge bra längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Visst det är ett visst slitage när man kör men det jag menade var att däcken blir varma och gummits egenskaper förändras. Om dessa då läggs på hyllan och används efter några år igen så är däcken inge bra längre.

Även om du köper "nya" däck så kan du få däck som nästan är ett år gammla då vinterdäck nästan bara säljs udner en kort period.

Gummit åldras detta påverkas av värme, kemikalier, vatten...
om man köper begnade så vet man ju om att de är använda och att de inte håller lika länge som nya, man få ju iof kolla upp att man inte köper jättegamla däck även om mönstret är bra.

jag vet inte vad menar med att de bli varma, de flesta förvara inte sina vinterdäck ute i solen på sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Även om du köper "nya" däck så kan du få däck som nästan är ett år gammla då vinterdäck nästan bara säljs udner en kort period.

Gummit åldras detta påverkas av värme, kemikalier, vatten...
om man köper begnade så vet man ju om att de är använda och att de inte håller lika länge som nya, man få ju iof kolla upp att man inte köper jättegamla däck även om mönstret är bra.

jag vet inte vad menar med att de bli varma, de flesta förvara inte sina vinterdäck ute i solen på sommaren.

Det är inte en förvaring temperatur på 20-30 grader som är dåligt utan att däcken kommer upp i arbetstemperatur som gör att gummits egenskaper förändras. Men det här med däck det är en hel vetenskap som jag lämnar över till pirelli´s F1 team.