Permalänk

1 sticka till AMD? xD

tjo,

efter att ha läst lite här på sweC så skriver alla att am3 ska ha 2elr 4 RAMstickor, men kan man använda 1 RAMsticka elr ska man använda 2 elr 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oboyegott:

tjo,

efter att ha läst lite här på sweC så skriver alla att am3 ska ha 2elr 4 RAMstickor, men kan man använda 1 RAMsticka elr ska man använda 2 elr 4?

Kan kan du men du får mycket sämmre hastighet, närmare bestämt halva hastigheten.

EDIT: Alltså, kör på 2 direkt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Du kan använda 1 sticka, men det är rekommenderat att ha 2 eller 4 stickor för bästa prestanda.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Kan kan du men du får mycket sämmre hastighet, närmare bestämt halva hastigheten.

EDIT: Alltså, kör på 2 direkt.

ok

Permalänk
Medlem

Kan väll även bli ostabilt med 1 sticka?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Kan väll även bli ostabilt med 1 sticka?

Jag kör med en sticka och den rullar på fint. Jag förlorar enbart dual-channel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Kan väll även bli ostabilt med 1 sticka?

Nej, jag körde på en sticka i ungefär ett halvår, sen skaffade jag en till. Tänkte faktiskt inte ens på det, och har inte heller märkt någon direkt skillnad i hastighet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Hejhej, tänkte att jag lånar tråden lite.

Tänkte köpa nytt moderkort, med DDR3 istället för DDR2. Så behöver ju nya minnen. Men frågan är, skall man köra på 2, 3 eller 4 stickor? För bästa prestanda självklart. (AM3 socket gäller det föresten.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av curage:

Hejhej, tänkte att jag lånar tråden lite.

Tänkte köpa nytt moderkort, med DDR3 istället för DDR2. Så behöver ju nya minnen. Men frågan är, skall man köra på 2, 3 eller 4 stickor? För bästa prestanda självklart. (AM3 socket gäller det föresten.)

2 eller 4 stickor - jag skrev t.o.m där uppe att man ska använda 2 eller 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Kan kan du men du får mycket sämmre hastighet, närmare bestämt halva hastigheten.

EDIT: Alltså, kör på 2 direkt.

Skrivet av ToJa92:

Nej, jag körde på en sticka i ungefär ett halvår, sen skaffade jag en till. Tänkte faktiskt inte ens på det, och har inte heller märkt någon direkt skillnad i hastighet.

din logik är oslagbar.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

din logik är oslagbar.

Ibland lyser det till!

Menade väll egentligen att jag inte direkt - märkte någon skillnad i hastighet, även om man skulle kunna tro att det ska gå snabbare med den dubbla hastigheten. Eller så är det jag som är lite trög.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

är det nån som faktiskt har märkt en stor skillnad?