Permalänk
Medlem

AMD moderkort som är bra för spel

Någon som vet något bra moderkort som både har USB 3 och crossfire alltså moderkortet ska vara bra för spel. Ska vara AMD.

Permalänk
Medlem

här har du en men lite owerkill för dig kanske Asus Crosshair IV Formula - Inet.se

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Här du ett annat moderkort.

Asus M4A89GTD PRO/USB3 - Inet.se

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Apropå ingenting! Jag har ett M3A79-T Deluxe och undrar om alla PCI platserna är 16x och om det spelar någon roll i vilka man stoppar i sina grafikkort i? Kan jag stoppa ett i blått och ett i svart? (CF)

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Apropå ingenting! Jag har ett M3A79-T Deluxe och undrar om alla PCI platserna är 16x och om det spelar någon roll i vilka man stoppar i sina grafikkort i? Kan jag stoppa ett i blått och ett i svart? (CF)

Själva färgen spelar ingen roll
Därimot måste korten vara av samma serie (58XX eller 57XX tex) och för att få ut max prestanda bör man ha 2 kort med samma grafikprocessor (tex 2 st 5870 eller 2 st 5770)
Därimot spelar märket (som asus/msi/gigabyte/powercoulor/xfx) ingen roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Själva färgen spelar ingen roll
Därimot måste korten vara av samma serie (58XX eller 57XX tex) och för att få ut max prestanda bör man ha 2 kort med samma grafikprocessor (tex 2 st 5870 eller 2 st 5770)
Därimot spelar märket (som asus/msi/gigabyte/powercoulor/xfx) ingen roll

Men varför har jag svarta och blåa om det inte spelar ngn roll?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av alteam:

Men varför har jag svarta och blåa om det inte spelar ngn roll?

olika fart skulle jag tro antingen x16 eller x8

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

olika fart skulle jag tro antingen x16 eller x8

På prisjakt står det attd en har fyra PCI x16 och inga x4 eller x8 :S

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

På prisjakt står det attd en har fyra PCI x16 och inga x4 eller x8 :S

Färgerna kan endera symbolisera hastigheten samt vilken prio utgångarna har, t ex de svarta är primära och blå endast skall användas med 3 eller 4 vägs cf.

Enklast är om du bara läser din moderkortsmanual. Har du ingen fysisk finns det på din tillverkares hemsida!

Permalänk
Medlem

Så här fungerar det: 2x16 och/eller 4x8/2x8/1x16. Hängde du med?

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurka2k:

Så här fungerar det: 2x16 och/eller 4x8/2x8/1x16. Hängde du med?

Nej jag hängde inte riktigt med där men det jag undrar är om alla mina fyra PCI platser är samma så jag kan välja vilket som... mitt andra kort kommer om två månader och vill veta vart jag ska sätta den.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Nej jag hängde inte riktigt med där men det jag undrar är om alla mina fyra PCI platser är samma så jag kan välja vilket som... mitt andra kort kommer om två månader och vill veta vart jag ska sätta den.

Det funkar så att när du kör två grafikkort så körs båda slotarna i x16. Skulle du ha fler än så hade alla slotar körts x8. Angående din fråga hänvisar jag till ovanstående talare, alltså citat som följer.

Skrivet av SM-LoD:

Färgerna kan endera symbolisera hastigheten samt vilken prio utgångarna har, t ex de svarta är primära och blå endast skall användas med 3 eller 4 vägs cf.

Enklast är om du bara läser din moderkortsmanual. Har du ingen fysisk finns det på din tillverkares hemsida!

EDIT: ASUSTeK Computer Inc.

"4 x PCIe 2.0 x16 slots with ATI CrossFireX™ support (@ dual x16, triple x16 / x8 / x8, or quad x8 modes) "

Enklast möjliga svar: Ja min gode man, vilken slot du än må föredra.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurka2k:

Det funkar så att när du kör två grafikkort så körs båda slotarna i x16. Skulle du ha fler än så hade alla slotar körts x8. Angående din fråga hänvisar jag till ovanstående talare, alltså citat som följer.

EDIT: ASUSTeK Computer Inc.

"4 x PCIe 2.0 x16 slots with ATI CrossFireX™ support (@ dual x16, triple x16 / x8 / x8, or quad x8 modes) "

Enklast möjliga svar: Ja min gode man, vilken slot du än må föredra.

Ohfan tackar, nu fattar jag! Men fattar bara inte varför alla bara inte har samma färg..

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurka2k:

Det funkar så att när du kör två grafikkort så körs båda slotarna i x16. Skulle du ha fler än så hade alla slotar körts x8. Angående din fråga hänvisar jag till ovanstående talare, alltså citat som följer.

EDIT: ASUSTeK Computer Inc.

"4 x PCIe 2.0 x16 slots with ATI CrossFireX™ support (@ dual x16, triple x16 / x8 / x8, or quad x8 modes) "

Enklast möjliga svar: Ja min gode man, vilken slot du än må föredra.

Vill jag inte påstå, hade ett Asus-mobo med 2x16x som kördes i 8x8 vid CF, dock var det den nedersta som skulle användas vid single och båda vid CF så behöver absolut inte vara så att han kan använda vilket han vill?

Permalänk
Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Vill jag inte påstå, hade ett Asus-mobo med 2x16x som kördes i 8x8 vid CF, dock var det den nedersta som skulle användas vid single och båda vid CF så behöver absolut inte vara så att han kan använda vilket han vill?

http://www.hardzone.es/wp-content/uploads/2008/11/asus-m3a79-...
Jag har mitt kort i den översta blå (den ska sitta där) men det jag undrar är om jag kan sätta mitt andra kort (CF) i till exempel den nedersta svarta platsen!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

http://www.hardzone.es/wp-content/uploads/2008/11/asus-m3a79-...
Jag har mitt kort i den översta blå (den ska sitta där) men det jag undrar är om jag kan sätta mitt andra kort (CF) i till exempel den nedersta svarta platsen!

Som sagt, stöder ditt mobo CF (vilket det gör om jag förstått det rätt) så står det i din moderkortsmanual vilket pic-e-port det andra kortet ska sitta i. Manualen bör annars finns att ladda ner som pdf på tillverkarens hemsida om du inte har manualen tillhands!