Flygbilder visar Apples nya datacenter

Permalänk
Melding Plague

Flygbilder visar Apples nya datacenter

När Apple uppgraderar serverparken räcker det inte med några enstaka rack. Istället färdigställs ett datacenter på över 46 000 kvadratmeter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ungefär som min källare då... Skulle vilja få en guidad tur där inne, bara det inte är för appligt utan lite råare

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av erdraug:

Ungefär som min källare då... Skulle vilja få en guidad tur där inne, bara det inte är för appligt utan lite råare

Ser säkert ut som i Portal, det är iaf så jag tänker mig att apple-kontor ser ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Ser säkert ut som i Portal, det är iaf så jag tänker mig att apple-kontor ser ut

haha exakt så tänker jag med :D, Går fram till en dörr som säger typ welcome sen pyser lite och åker upp

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

haha exakt så tänker jag med :D, Går fram till en dörr som säger typ welcome sen pyser lite och åker upp

AWESOME

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Asheileon:

Ser säkert ut som i Portal, det är iaf så jag tänker mig att apple-kontor ser ut

Och en kostnad på 6,7 miljarder kronor låter väl rimligare.

Det är lite mer inom Apples ramar.

Permalänk
Medlem

Undrae vad det kostar dom i personal och driftkostnader om man nu skulle göra ett mindre sabotage som tar 1 dag att fixxa ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av propan:

Undrae vad det kostar dom i personal och driftkostnader om man nu skulle göra ett mindre sabotage som tar 1 dag att fixxa ^^

Den första spontana tanken som dyker upp för mig är vad som händer om man kapar el- och internet kabeln till den lokalen..Då kan dem ju försöka sälja sina jävla iphone apps bäst fan dem vill!

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk

Min första tanke var... JAHA.

Man lägger ut en film på youtube där man åker upp med en propellersnurra och filmar en vit låda i skogen. Nyhetsvärde noll.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ni har missat poängen: det här är världen tunnaste industribyggnad som Jobs kan lyfta på sina fingertoppar vid "lansering".

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Ni har missat poängen: det här är världen tunnaste industribyggnad som Jobs kan lyfta på sina fingertoppar vid "lansering".

hehe, underbart och 100% mitt i prick +1

Permalänk
Medlem

De borde lackera ett stort äpple på taket...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

De borde lackera ett stort äpple på taket...

Hela huset borde vara helvitt i högblank och sen ett glastak i form av ett äpple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Hela huset borde vara helvitt i högblank och sen ett glastak i form av ett äpple

Ja, det hade tom vart bättre.
En silhuett med Jobs i taket också, så han kan låtsas att han är gud.

edit: tänker på när solen skiner igenom...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron