Permalänk

Hur mycke låter 955 BE

Hur mycke låter igenkligen AMD phenom II X4 955 BE? Vill ha svar i dB(A)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem

0 dB. Stockkylaren som följer med kan dock låta en del, beroende på hur bra luftflöde du har i din burk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benq123456789:

Hur mycke låter igenkligen AMD phenom II X4 955 BE? Vill ha svar i dB(A)

Typ 0, men kylaren dessto mer.
Procesorkylare och luftflödet i chassit avgör hur mycket det kommer låta. (Sen tillkommer givetvis grafikort etc.)

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

0 dB. Stockkylaren som följer med kan dock låta en del, beroende på hur bra luftflöde du har i din burk.

haha du hann före mig Men som sagt, jag körde stock kylaren ett tag och den lät inte så mkt, skaffade H50 för att klocka lite lätt dock samt få ner ljudnivån Plus att H50 är så förbaskat snygg

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Jag menar den fläkten man får med och man nu har ett Cooler Master Elite 430 chassi hur mycke låter de då?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem

Vad har du mer i ditt chassi? Kan finnas delar som låter mer än den...

Som att säga: Jag bor i skogen, kommer det vara kallt där?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Eller hur långt ett snöre är. . .

Visst man kan mäta om man har samma snöre som du har men annars går det inte att veta!

är du orolig för oljud så ska du klart köpa en annan cpu-kylare, ett passivt kylt grafikkort, ett otroligt bra nätagg med otroligt bra och tyst fläkt (;)) och en ssd disk.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte den låter mycket alls och jag fick sätta mina delar i ett gammalt sunkigt HP-chassi med kass luftgenomströmning i väntan på R3.

Permalänk

Jag har ett helt öppet chassi och jag kan säga att den förde oväsen som en som en ""#¤"#¤ jetmotor. Tyvärr vet jag inte hur mycket db.

Har för mig att jag köpte denna och nu är datorn i princip knäpptyst.

WEBHALLEN.com - Arctic Cooling - Socket 754/939/940/AM2 - Freezer 64 Pro (Obs ny)

Permalänk

Jag vill bara veta hur mycke fläkten låter på processorn.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Skrivet av frostfield:

Jag har ett helt öppet chassi och jag kan säga att den förde oväsen som en som en ""#¤"#¤ jetmotor. Tyvärr vet jag inte hur mycket db.

Har för mig att jag köpte denna och nu är datorn i princip knäpptyst.

WEBHALLEN.com - Arctic Cooling - Socket 754/939/940/AM2 - Freezer 64 Pro (Obs ny)

Tack:)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Jag har ett helt öppet chassi och jag kan säga att den förde oväsen som en som en ""#¤"#¤ jetmotor. Tyvärr vet jag inte hur mycket db.

Har för mig att jag köpte denna och nu är datorn i princip knäpptyst.

WEBHALLEN.com - Arctic Cooling - Socket 754/939/940/AM2 - Freezer 64 Pro (Obs ny)

Rätta mig om jag har fel, men 955 BE är väl av typ AM3? På kylaren du länkade står det Socket 754/939/940/AM2... passar den verkligen eller är AM2 och AM3 "samma sak" rent storleksmässigt?
Funderar nämligen på att köpa en 955 BE fast med en annan kylare

Permalänk
Skrivet av Benq123456789:

Jag vill bara veta hur mycke fläkten låter på processorn.

Åter igen beror det på varvtalet som fläkten behöver hålla för att kyla processorn, vilket i sin tur beror på om du aktiverat temperaturstyning av fläkten i BIOS, samt vilken temperatur du har i ditt chassi.
Sedan beror det ju på om din uppfattning om vad som låter mycket stämmer överens med min uppfattning. Jämfört med en liten högvarvig NB-fläkt på max så låter den lite och jämfört med en Noctua NH-U12 med ULNA så låter den mycket.

Vill du veta vad fläkten låter på fullvarv, så är det en duktigt hög ljudnivå, om du vill veta vad den låter på lågvarv, så är den då inte alls lika högljudd.

Kort sagt, så får du nog ange lite referensramar och mer info om vid vilket driftförhållande som du undrar över om hur mycket fläkten låter.

Visa signatur

~Pelle~