Permalänk
Medlem

födelsedagspresent till en tjej

tja, vill gärna höra eran åsikt och smak när det gäller presenter, det här är lite svårt för mig just nu för att det är en ny dejt, vi har bara känt varann i typ 3 veckor men hennes födelsedag råkar vara nästa vecka och jag ha inte hunnit utförska vad hon gillar,

jag har funderat på att överraska henne genom att skicka blommor med ask chocklad hem (bud). vad tror ni om det? vad skulle ni själva tänka för en present?

hon fyller 28 förresten.

tacksam för all hjälp.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Choklad och blommor hade jag gett det känns mer "jag tycker om dig". Köper du dyra smycken och sånt känns lite som man försöker köpa hennes kärlek tanke på hur länge ni har kännt varandra! Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Skippy:

Choklad och blommor hade jag gett det känns mer "jag tycker om dig". Köper du dyra smycken och sånt känns lite som man försöker köpa hennes kärlek tanke på hur länge ni har kännt varandra! Lycka till!

Håller med fullt ut!

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARICE:

ha inte hunnit utförska vad hon gillar

Kan ju alltid slå in dig själv och plinga på dörren ;).

Tjejer gillar när man är gullig och tänkt till själv, att man lägger mkt på nåt är inte alltid det bästa. Är svårt att ge förslag på något bra då det oftast är relaterat till personen och jag känner henne inte så kan inte ge nåt råd där.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Två flaskor fint vitt vin, 1kg räkor och allt man behöver till. Både trevlig present och du får käk, två flugor i en smäll.
Samt vitt vin och räkor är så nära säkert sex man kan komma vilket inte är helt fel.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Nej nej nej, inte blommor och choklad. Tänk inte dyrt och fint, tänk personligt och tidsintensivt. Klassiskt exempel är kollage eller liknande med bilder på er när ni gör massa roliga saker tillsammans. Eller planera en utekväll med en massa olika barstopp, parklekar, laserdome eller whatever. Det ska vara nånting som är kuuuuul!

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Skrivet av Skippy:

Choklad och blommor hade jag gett det känns mer "jag tycker om dig". Köper du dyra smycken och sånt känns lite som man försöker köpa hennes kärlek tanke på hur länge ni har kännt varandra! Lycka till!

Exakt, inget dyrt alls utan nåt som betyder något mer än sitt materiella värde. Endast blommor kanske? Inte för att chokladen känns malplacerad utan att det känns mer "klassiskt" med endast blommor.

Skrivet av Evil_AnAnAs:

Två flaskor fint vitt vin, 1kg räkor och allt man behöver till. Både trevlig present och du får käk, två flugor i en smäll.
Samt vitt vin och räkor är så nära säkert sex man kan komma vilket inte är helt fel.

Taking it one step further - fejnt!

Bland andra ligga-matvaror ingår avocado, mörk choklad, rysk rom m.m.

Permalänk

Okej jag frågade en tjejkompis en gång vad jag skulle ge min tjej och hon svara en dildo, det kanske du inte ska ge efter 3veckor.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Två flaskor fint vitt vin, 1kg räkor och allt man behöver till. Både trevlig present och du får käk, två flugor i en smäll.
Samt vitt vin och räkor är så nära säkert sex man kan komma vilket inte är helt fel.

Hahahahaha bästa någonsin!

Permalänk
Medlem

Vibrator; no kidding.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

du borde ge henne nått hon inte glömmer typ nått äventyrligt luftballong färd över sthlm, dubbelskönhetsbehandling på salong tjejer älskar att bli bortskämda o sen bjuder du henne på resturang o efterätt hemma hos dig, choklad doppade jordgubbar o vin med massa tända ljus

lycka till

Permalänk

åh eller om du vet nått band hon gillar eller teater etc bjud henne på det o gå tillsammans o ge det i ett kreativt kort

Permalänk
Medlem

Är ni tillsammans eller dejtar ni bara? Är ni tillsammans tycker jag du kan "kötta på mer" utan att det verkar konstigt. Om ni dejtar skulle jag ge henne en upplevelse av något slag som ni gör tillsammans (kan vara äventyrligt eller helt enkelt "dinner and a show").

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Hobby, fritid och livsstil blir bättre för den här tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Tjejer gillar när man är gullig och tänkt till själv, att man lägger mkt på nåt är inte alltid det bästa. Är svårt att ge förslag på något bra då det oftast är relaterat till personen och jag känner henne inte så kan inte ge nåt råd där.

+1

Glöm allt med luftballonger och annat, det är mycket som kan gå fel och då blir det lätt pinsamt (hon kanske är höjdrädd, t ex?). Jag kan bara se framför mig om 2 månader när hon sitter och fnittrar med sina tjejkompisar om den där killen som köpte en konstig upplevelse åt henne när hon fyllde år.

Nej. Håll det på jorden, men tänk till och gör nåt personligt. Tjejer (inte för att dra alla över en kant, men jag generelliserar här) bryr sig alltid om hela den psykiska biten mer än den fysiska presenten. Det är skitsamma om presenten kostar 3000kr eller 200kr, det är tanken bakom som räknas!

Ooh, och glöm inte att tjejer är estetiska varelser! Slå in paketet så speciellt och exklusivt som möjligt. Förra julen t ex. så köpte jag en stor, röd, tygbeklädd kartong från IKEA (en sån där med lock ni vet) som jag sen la min flickväns julklappar i, sen ett stort band runt det som jag knöt i en rosett. Blev högst lyckat kan jag meddela.
Men det behöver inte vara stort och pampigt heller - en ICA plastpåse eller aluminiumfolie kan absolut funka det med! Det viktiga är att du tänker till!

Gör det personligt, och gör det estetiskt!
//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Här finns allt du behöver!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Skrivet av Martiis:

Här finns allt du behöver!

LOL hhaha ja jag skulle bli asglad för den med choklad XD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alla älskar musik, köp ett par sjyssta hörlurar

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tifius:

Alla älskar musik, köp ett par sjyssta hörlurar

Är det inte bättre att ge en egen skiva med egen mixad musik eller något i den stilen. Hörlurar låter som en ganska tråkig present om det är till någon speciell.

Permalänk
Medlem

När min flickvän fyllde 28 hade vi bara känt varandra ett par veckor också och räknades fortfarande som dejtande. Av mig fick hon då en helkroppsmassage och det gick hem vill jag lova

Men som många andra nämnt beror det mycket på hur hon är som person.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

När min flickvän fyllde 28 hade vi bara känt varandra ett par veckor också och räknades fortfarande som dejtande. Av mig fick hon då en helkroppsmassage och det gick hem vill jag lova

Men som många andra nämnt beror det mycket på hur hon är som person.

Fick massagen av dig? Eller betalade du någon annan att göra det?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kuufukuji:

När min flickvän fyllde 28 hade vi bara känt varandra ett par veckor också och räknades fortfarande som dejtande. Av mig fick hon då en helkroppsmassage och det gick hem vill jag lova

Men som många andra nämnt beror det mycket på hur hon är som person.

Skrivet av CloX:

Fick massagen av dig? Eller betalade du någon annan att göra det?

Skulle också vilja veta

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Fick massagen av dig? Eller betalade du någon annan att göra det?

Skrivet av tcntad:

Skulle också vilja veta

Hon fick den av mig

Kan ju fö nämna att jag ändå har gått en kurs i massage så jag visste i alla fall någorlunda vad jag gjorde.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

Hon fick den av mig

Kan ju fö nämna att jag ändå har gått en kurs i massage så jag visste i alla fall någorlunda vad jag gjorde.

score!

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

tack för era tips, ska tänka på det på nästa gång, den här dejten sket sig tyvärr innan jag hann planera för hennes present.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ARICE:

tack för era tips, ska tänka på det på nästa gång, den här dejten sket sig tyvärr innan jag hann planera för hennes present.

Vad hände?:O

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Tråkigt, men tills nästa gång du får samma dilemma.. Gör något med tanke bakom, som fler har skrivit tidigare, så är sällan priset på presenten det egentliga värdet (kanske för vissa tjejer, men ser de det så, ja då hade jag inte lagt någon mer energi på den tjejen).

Gör något personligt, något du lagt ner tid på. En av de finaste presenterna jag fått, förvisso bara av en tjejkompis som aldrig varit på kärleksstadiet med, är en ram med ett handskrivet, fint " personligt ordspråk", som jag förvisso inte vet om det är taget eller om hon kommit på själv, men som verkligen träffade i hjärtat

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sandstorm:

Tråkigt, men tills nästa gång du får samma dilemma.. Gör något med tanke bakom, som fler har skrivit tidigare, så är sällan priset på presenten det egentliga värdet (kanske för vissa tjejer, men ser de det så, ja då hade jag inte lagt någon mer energi på den tjejen).

Gör något personligt, något du lagt ner tid på. En av de finaste presenterna jag fått, förvisso bara av en tjejkompis som aldrig varit på kärleksstadiet med, är en ram med ett handskrivet, fint " personligt ordspråk", som jag förvisso inte vet om det är taget eller om hon kommit på själv, men som verkligen träffade i hjärtat

Sådant är vackert och gulligt!:) Jag har fått ett Hjärta i trä av en f.d. flickvän, som hon målade rött och skrev något vackert på!:) Sådant är "själsligt obetalbart".(F)<3

Det är trevligt att TS frågar (men samtidigt lite tragiskt:)) vad man kan ge till en tjej/eller vän överhuvudtaget. Tragiskt för att folk (oftast:P) inte kan tänka själva och saknar fantasi, utan man frågar om råd, eller gör som många gör (gjorde när det var populärt?), skicka animerade vykort som till sitt innehåll ska föreställa något personligt. Eller om folk känner att de "verkligen måste" så köps väl "en klassiker" som Alladins chockladask eller liknande: vill folk "lyxa till det" så toppar man det med en flaska vin. Folk verkar tycka de har gjort det där lilla "extra". Förstår inte det?:O

Jag tar alltid med mig en flaska vin när jag hälsar på någon (ni som får mig som vän lär alltså inte sakna vin hemma:D) då jag tycker det är lika självklart att man har med sig något precis som det är lika självklart att man stiger upp på morgonen, att man låser dörren när man går till jobbet, vinet är liksom en självklar pryl att ge bort till den vän man besöker. Ska man vara lite skojigt personlig så skulle man - som en vän sa till mig - kalla det för "vänskap-dricks".:) Något man dricker med sina vänner och ja man umgås i Vänskapens och vänskaplig anda!:D:)

Precis (som vi talat om i tidigare trådar:P) som svenskar är gråa och tråkiga på gränsen till timida så är de precis lika "fantastiskt" fantasilösa. (Synd att vi svenskar - inkluderar i och för sig inte mig i den kategorin - inte kan vända våra...ja;) era dåliga "fantastiska talanger" till det omvända dvs. ljusa, livliga, öppna och fantasifulla diton.:)

Var inne i en guldsmedsbutik och när jag berättade att jag skulle köpa en dyrare vara till en väldigt nära vän så fick jag reaktionen - de sa inget men man märkte på stämningen i rummet - "Men oj ska det verkligen vara nödvändigt"-vibbar. Förstår inte varför de flesta reagerar så.:O:P Typ: "Oj vad.... .... kul...*fundera*...men lite dyyrt"-tankar som folk verkar få.:/ Aja...det är ert problem.:D Trist är det när man ser det iaf...:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!