Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Adaktusson:

jag blir INTE förvånad om ALL pvp läggs i arenorna just för att det ska vara "frivilligt". inget sagt från de ännu, men jag blir INTE förvånad!

Faktiskt vart det ngn som frågade hur det blir med open world pvp i deras Diablo 3 Q&A och han fick svaret att även om de gillar konceptet med open world pvp så är det faktiskt så att det använda bara till griefing och/eller ngn duel (vilket nu kommer skötas i arenorna) så jag tycker det låter som om world pvp försvinner i D3.

Passar mig utmärkt men det är som sagt inte riktigt 100% ännu, men fick iaf den uppfattningen av det uttalandet.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Precis som Shinjed, så sa de mer eller mindre att pvp sker i pvp-arena och att spelet är fokuserat på PvE. En sak de nämnde var t,ex, de inte skulle inte påverka/ändra saker som funkade i pve för att främja pvp även om skillsen skulle fungera lite olika om man var i pvp jämfört med pve helt enkelt för att vissa pve skills inte var speciellt användbara i pvp.

Lite synd är att det är max 4pers per game just nu, även om de sa att det kan komma att ändras (jag ser det inte som troligt att det ändras). Följdfrågan blir då är det upp till 2v2 i arena då, eller är det alltid 1v1? Och är pvp-arena ett speciellt område av världen eller startar man upp en "pvp-arena värld" för att pvpa? Det var lite som var otydligt som sagt, nu tror jag inte att jag kommer köra så mycket pvp-arena de första månaderna.

För egen del blir det att nöta Starcraft 2, Guildwars 2 och/eller Torchlight 2 till det att diablo 3 släppts.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Precis som Shinjed, så sa de mer eller mindre att pvp sker i pvp-arena och att spelet är fokuserat på PvE. En sak de nämnde var t,ex, de inte skulle inte påverka/ändra saker som funkade i pve för att främja pvp även om skillsen skulle fungera lite olika om man var i pvp jämfört med pve helt enkelt för att vissa pve skills inte var speciellt användbara i pvp.

Lite synd är att det är max 4pers per game just nu, även om de sa att det kan komma att ändras (jag ser det inte som troligt att det ändras). Följdfrågan blir då är det upp till 2v2 i arena då, eller är det alltid 1v1? Och är pvp-arena ett speciellt område av världen eller startar man upp en "pvp-arena värld" för att pvpa? Det var lite som var otydligt som sagt, nu tror jag inte att jag kommer köra så mycket pvp-arena de första månaderna.

För egen del blir det att nöta Starcraft 2, Guildwars 2 och/eller Torchlight 2 till det att diablo 3 släppts.

Jag tolkade det som att dessa PvP-arenor kommer finnas på olika platser i "världen", som man helt enkelt får söka upp. Sen kan jag ha fel, men det var så jag uppfattade det. Och max 4 pers per game måste de ju definitivt ändra på! Tror absolut det är preliminärt och kommer ändras. Om jag inte missminner mig så fanns det screenshots på officiella hemsidan där det är 3vs3 på arenan. Har inte möjlighet att kolla upp nu då jag sitter lite otillgängligt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Demon Hunter var inte en speciellt intressant nyhet men klasserna såg bra ut innan detta ändå så det ska bli riktigt intressant att testa detta. Tyvärr är ju Blizzard lite väl bra på att släppa mycket information långt innan de är färdiga så det är bara att fortsätta vänta.

Skrivet av Lars Adaktusson:

fyfan... ska de fördumma spelet ännu mer... vill kunna döda noobs i spel världen inte bara i arenor >_<

Är det inte mer intressant att döda bra spelare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Är det inte mer intressant att döda bra spelare?

Han kanske inte klarar av dom bra spelarna

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

För egen del blir det att nöta Starcraft 2, Guildwars 2 och/eller Torchlight 2 till det att diablo 3 släppts.

Torchlight 2 blir det nog för mig med, för diablo 3 lär nog inte släppas förrän sent 2011 eller tidigt 2012. Så som du säger blir det att nöta torchlight 2

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Demon Hunter var inte en speciellt intressant nyhet men klasserna såg bra ut innan detta ändå så det ska bli riktigt intressant att testa detta. Tyvärr är ju Blizzard lite väl bra på att släppa mycket information långt innan de är färdiga så det är bara att fortsätta vänta.

Är det inte mer intressant att döda bra spelare?

Jo självfallet kommer jag även köra mycket seriösare pvp... men klockan 4 mitt i natten knappt några online? vad gör man... bara noobs inne i arenan JO man går och dödar lite randoms

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

Nu var det så länge sedan jag spelade D2, men minns jag inte helt fel kunde man väl göra sig "hostile" mot vem som helst, när som helst, och sedan var det fritt fram att döda? Något som kanske skulle kunna införas är flaggad PvP, dvs båda parter måste acceptera det. Personligen har jag aldrig gillat det upplägget dock.

Vi får väl se vad som händer. Blizzard har i alla fall konstaterat att det kommer inte finnas möjlighet till griefing, utan det ska vara fair play. Möjligen att det finns som val när man hostar server att kryssa för öppen pvp, men inget jag tror på.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Max 4 pers / game och det första jag ser i PVP videon är 4vs4.

Jag tror det kommer bli sandbox PVP.

catering the nuuuubs

Permalänk
Medlem

Arenor för PvP låter som en väldigt bra tanke.

De enda gångerna jag dog i D2(hardcore ofc) var av hackande P12'or.

Ska bli intressant att se hur fuskare behandlas denna sväng.

Permalänk
Skrivet av brillorm:

Arenor för PvP låter som en väldigt bra tanke.

De enda gångerna jag dog i D2(hardcore ofc) var av hackande P12'or.

Ska bli intressant att se hur fuskare behandlas denna sväng.

Ja, alldeles för mycket idioter med tppk i d2 och har alltid varit! antagligen ser blizzard detta som en väldigt enkel lösning på ett "problem"

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk

vad är det ni menar med griefing?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

vad är det ni menar med griefing?

A griefer is a player in a multiplayer video game that purposely irritates and harasses other players.*

*Slangat direkt från wikipedia

Ser verkligen fram emot Diablo 3.
Diablo 2 är tillsammans med Quake 2 de största och mest betydande spel för mig. Tills vidare får man väll roa sig med Torchlight 2 (när det nu kommer ut).

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=FULLMOON=-:

vad är det ni menar med griefing?

T.ex. i World Of Warcraft så är det highlevelspelare som mobbar nybörjarna... tack för PVE-servrar. SÅ man slipper PVP-skräpet. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av Sayn:

Jag tolkade det som att dessa PvP-arenor kommer finnas på olika platser i "världen", som man helt enkelt får söka upp. Sen kan jag ha fel, men det var så jag uppfattade det. Och max 4 pers per game måste de ju definitivt ändra på! Tror absolut det är preliminärt och kommer ändras. Om jag inte missminner mig så fanns det screenshots på officiella hemsidan där det är 3vs3 på arenan. Har inte möjlighet att kolla upp nu då jag sitter lite otillgängligt.

De sa väldigt klart och tydligt på Blizzcon att just nu finns det inga planer på att öka max antalet spelare (4a st) i PvE, jag tror det kommer vara helt separat PvP med plats för minst sex spelare. Att lösa det på annat sätt när det är max 4 spelare per game (ha områden i gamet som är joinat med ett annat game/server osv) är definitivt krångligt om det nu ens går att ordna på ett bra sätt.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt svårt att tro 4 spelare kommer vara maxgränsen i slutgiltiga versionen oavsett. Blir mycket besviken om jag har fel, men vi får väl se.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

4 pers känns lite lite enligt mig

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

En annan sak jag kom på att det tog upp på blizzcon var att man ska möta jämnstarka "lag" genom matchmaking, det får mig att tro att man kommer ha en pvp lobby snarlik med ladder i starcraft 2.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

4 pers är perfekt tycker jag

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

4 pers är perfekt tycker jag

Det funkar, och kan helt klart blir riktigt kul det med. Man är dock van med fler från föregångarna, och fick jag välja föredrar jag nog flera. Vid stora bossfighter kan man dela upp och organisera, komplettera varandra osv. Mer folk, mer snack, mer kul. The more the marrier, helt enkelt. 8 pers behövs kanske inte, men 6 pers hade varit perfekt! Med 4 spelare får jag en känsla av... "hallå är det någon där"?

Men som med allt annat, det återstår att se. Jag litar på att Blizzard vet vad de gör. Kalla mig naiv, men jag tror de har koll på saker och ting.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Skrivet av relek:

Hur kan du ha jobbat som GM när man måste bo typ i Spanien eller frankrike för att jobba som GM? ... :S

min granne är GM. så omöjligt är det ju inte

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk

Sjysst slogan, "WHAT LEVEL CAN YOU REACH BEFORE THE END OF THE WORLD? DIABLO III IN STORES NOW!"

Visa signatur

Asus Z87-pro | 4770K @ 4.3ghz | Geforce 570 gtx SLI | 16gb Corsair Vengeance cl10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerduvan666:

Sjysst slogan, "WHAT LEVEL CAN YOU REACH BEFORE THE END OF THE WORLD? DIABLO III IN STORES NOW!"

Vart hittade du den slogan?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Hur det än blir med PvP vid release så känner jag mig tämligen övertygad om att PvP-orienterat content kommer släppas allt eftersom.

Permalänk

Skojade bara lite i sammanhang med 2012grejjen. Men någon speltillverkare borde ju spela på den lilla flugan

Visa signatur

Asus Z87-pro | 4770K @ 4.3ghz | Geforce 570 gtx SLI | 16gb Corsair Vengeance cl10

Permalänk

kommer det bara att vara pvp arenor eller blir det öppen pvp som i 2an ?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

kommer det bara att vara pvp arenor eller blir det öppen pvp som i 2an ?

Bara PVP arena verkar det som

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Bara PVP arena verkar det som

Fan vad synd

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Hur det än blir med PvP vid release så känner jag mig tämligen övertygad om att PvP-orienterat content kommer släppas allt eftersom.

Bara så du vet sa blizzard samma sak innan diablo2 också

Men nu har det iafalla arena på demo så det kommer nog finnas rätt snart det är ju bra.

Permalänk
Medlem

Vilken butik ska man förhansboka i för att säkert få spelet till releasedatum?

Vet att webbhallen misskötte detta vid sc2-släppet.. Vågar man chansa?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W