[Bygglogg] SM-LoD's White deLight - Projektstart

Permalänk
Medlem

[Bygglogg] SM-LoD's White deLight - Projektstart

Som några av er säkert sätt la jag nyligen upp ett galleri men insåg snabbt att det är ju faktiskt ett projekt och inte ett galleri jag vill ha så blir till att posta här istället!

När det var avklarat,

Välkomna till: SM-LoD's White deLight

Målet med detta projekt är att bygga en snygg och stilren dator som "andas" kvalité så att säga. Jag vill ha en dator som orkar med ett tag där jag inte behöver byta åtminstånde grundkomponenterna på ett par år, därför kommer jag satsa lite mer på delar så som moderkort, nätaggregat och liknande.

För tillfället ser specsen ut som följer:

Chassi: Fractal Design R3 Arctic White
Nätaggregat: Corsair HX 750
Moderkort: Asus Crosshair IV Formula
Processor: AMD Phenom II 955*
Processorkylare: CoolerMaster Hyper212
Ramminne: Corsair Dominator GT DHX+**
Grafikkort: XFX Radeon HD 4890 1gb
HDD: WD CaviarBlack 250gb

Delar som kommer behållas från datorn ovan:
Chassi, Moderkort, processor & minne.

* AMD Phenom II 955 BE:
Multipel: 18.0
Ratio: 212
Vcore: 1.45
Speed: 3.8316MHz
Temp Idle: 31'c
Temp Load: 55'c

** Corsair Dominator GT DHX+
Speed: 1702MHz
Latency: 7-8-7-22

Bilder följer nedan i första inlägget

Permalänk
Medlem

Här börjar projektet, med ett stycke Fractal Design R3 Arctic White

Uppackat, riktigt najs måste jag säga

Fick ett par Corsair XMS3 1600mhz-stickor med i datorn jag köpte för ngn månad sedan, men tyckte dem såg lite trista ut så Nexus Kylflänsar tänkte jag skulle pigga upp lite...

Gick väl sådär, för er som är oroliga för att limmet skall lossna så vet ni nu iaf att det gör det inte

Blev till att köpa nya, minneskylaren används INTE

Monterade <3 Måste säga att jag älsar dessa minnen, tillåter ekonomin blir det nog ett till set lagom till jul!

Det mesta utom graffekort och lite kablar monterat. Notera även borttagen HDD-bur.
Ni får ursäkta den slarviga kabeldragningen men det mesta skall ut inom kort och ersättas med nytt så orkade inte lägga ner allt för mycket tid. Den fungerar så jag är tillfälligt nöjd!

Avslutningsbild. Underbart moderkort, väntar på bättre kylare så skall det klockas lite häftigare

Ni får säga till om bilderna är för stora så får jag ta och ordna det

Permalänk
Medlem

Fick hem lite sleeves från Djungelapa.se igår. Första gången jag köpe sleeves så mina referenser är ju obefintliga, men jag är väldigt nöjd iaf

By SM-LoD at 2010-10-30

Röd och vit molex, vit och svart S-ata

By SM-LoD at 2010-10-30

Något va man ju tvungen att sätta tänderna i. Hittade två stycken S-ata som fick smaka lite Sleeve. Synd på texten på krympslangen men jag överlever