Casio visar världens minsta skärm med 1080p

Permalänk
Entusiast
Skrivet av skewgen:

Rätt men fortfarande är det så att många här verkar underskatta ögats upplösning något ordentligt, på den plats som man fokuserar blicken har man en ganska rejäl upplösning vill jag lova.

Hur hög upplösning har vår syn? | Illustrerad Vetenskap

Ja den där artikeln var lite väl optimistisk med sin 500 mpix som de sedan i nästa mening säger är fel själva.
Sen undrar jag var de fått siffran 0,005 grader från. De flesta andra källor jag hittar säger att vi har en vinkelupplösning på ca 1 bågminut vilket blir 0,016 grader. Vidare verkar en Nikon D70 ha en vinkelupplösning på 0,5 bågminuter.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

En duk för 40 000 är det så nödvändigt? Sen är duken i 16:9.
Edit: kostade visst 21 000 om man "drog vidare" till butiken.(minsta duken)

Määhhhh, det är nog bara prisjakt som jävlas lite.
Givetvis så menade jag 2:35:1 (21:9), samma formfaktor som Sony TVn som länkades tidigare.
Åh för samma summa som tvn 46.000kr så skulle jag tagit en proj+duk

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helikoptermamma:

Själv har jag en 40" 1080p på rummet. Sitter nästan precis 2 meter ifrån, och måste säga att skillnaden är påtaglig mellan när jag tittar på 720p- och 1080p-material. Sen skiljer det ju sig från film till film.

Påstod jag något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Jag använder inte alla pixlarna i högerkanten när jag surfar.. däremot de som är nedanför webläsaren

Allvarligt talat: Varför är folk så insnöade på filmformat (som inte ens används längre!) när det gäller upplösningar?

Jag tror många är insnöade i vad de tror är filmformat, dvs. 16:9 med dess "FULL HD" upplösning som verkar ha knasat till datorskärmtillverkningen; i alla fall när man börjar kika på 27" som har ... jajamensan ... full HD. Suck?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Helt onödigt med så höga upplösningar till sådana små skärmar. 2K formatet var avsedd från början för att visas på bioduk som är 10m. bred, nu används 2k till nästan allt. Tramsigt. Det är bara en marknadsföringsknep för att sälja skärmar, men helt onödigt, det fyller ingen praktisk funktion förutom i seriös Video/Filmredigering eller grafisk arbete.

Visa signatur

Core i7 920 C0 @ 3.5Ghz stock volt || Gigabyte GA-EX58-UD5 BIOS V. F12|| Noctua NH-U12P SE1366 || 12GB Ram 1333Mhz Corsair 1.5V || WD Caviar Black 640GB - WD Caviar Black 1TB || Gigabyte GTX 580 || Be Quiet! Dark Power 650W || - HAF-X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Helt fel. Det beror helt på betraktningsavstånd. Standard magasintryck är 300 DPI och nog kan du utan problem se bildpunkterna med blotta ögat.

Exakt! Att det tog så lång tid innan någon skrev det. Avståndet är ju nyckelvärdet till att avgöra om DPI:n är tillräcklig.

På en 46" TV med flera meters avstånd kan säkert 1080p vara tillräckligt. Men ställer man sig på 1m avstånd så är inte ens 1080p optimalt längre. Tar man då en enhet avsedd att hållas i handen med ett betakningsavstånd på 30-40cm så behövs det ännu högre DPI. Men jag tror nog att 1080p är optimalt för ett handenhet.

Dock ska man också tänka på att 1080p är en standard som slår på bred front. Det kan vara smart att en enhet som är så liten slipper att skala ner från 1080p till låt säga 720p. Det sparar en del kapcitet som gott och väl kan användas till annat.

Så onödigt är det knappast

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av jj_viking:

Helt onödigt med så höga upplösningar till sådana små skärmar. 2K formatet var avsedd från början för att visas på bioduk som är 10m. bred, nu används 2k till nästan allt. Tramsigt. Det är bara en marknadsföringsknep för att sälja skärmar, men helt onödigt, det fyller ingen praktisk funktion förutom i seriös Video/Filmredigering eller grafisk arbete.

Ja och du brukar sitta och kolla på din mobiltelefon på 20m avstånd? En 3" display på 30cm avstånd kan säkert motsvara en TV på 5m avstånd, eller en bio-duk på 20m avstånd om vi ser till vad ögat har för förmåga att fånga upp.

Finns säkert något mattesnille här som har en formel för detta.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Nja jag vill då att Bio film fortsätter med 2.39:1 som dom har haft nu i ganska många år
alternativt 1.85:1 dock sistnämnda är ju nära 16:9

dock 16:9 / 16:10 kunde ju slås ihop och bli en, frågan är vilken

16:10 tycker iaf jag Goare med 1920x1200 än 1920x1080 :>

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av DraXula:

Ögat har en oändlig upplösning.

Det jag undrar bara vilken sorts enhet som kommer ha beräkningskraften för att t.ex. spela upp video i 1080p :>

720p går fint att lira på dom flesta smartphones, 1080p lär inte vara några problem på en modern smartphone med rätt optimering.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

16:10 tycker iaf jag Goare med 1920x1200 än 1920x1080 :>

Håller med, 16:10 är verkligen att föredra om man inte bara kollar på film kanske. Vid surf och annat är det verkligen trevlig med lite fler pixlar på höjden.

Och matt skärmyta! När ska vi bli av med dessa hemska spegelskärmar egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:

Lite OT men jag kom och tänka dom denna stripen från XKCD:
1996

Den var faktiskt bra och tyvärr alldeles för sann, men det kan möjligen handla om mjukvaran i dem

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawac90:

Den var faktiskt bra och tyvärr alldeles för sann, men det kan möjligen handla om mjukvaran i dem

Det känns knappast värt att byta upp sig från min TI-85 som jag köpte 1994

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Fasen vilket svammel om upplösningar i denna tråd. Hur långt är ett snöre?

Upplösning på en optisk sensor (kamera, öga, etc) kan inte hursomhelst översättas till upplösning på en skärm. En kamera eller ett öga har ett antal bildpunkter, men upplösningen bör mätas i enheter om vinkel, inte antal.

Skrivet av DraXula:

Ögat har en oändlig upplösning.

Det jag undrar bara vilken sorts enhet som kommer ha beräkningskraften för att t.ex. spela upp video i 1080p :>

Vänligen då förklara varför vi ser bättre på kort avstånd än långt. Med "oändlig upplösning" skulle det krävas "analoga fotoner" och resultatet skulle vara att vi ser precis samma detaljrikedom på ett föremål från en meter som på 1000 meter, eller tja, på tusen ljusår. Vidare skulle det krävas oändlig beräkningskapacitet i hjärnan.

Skrivet av ChaosClocker:

Jädra tjat om vad ögat kan se o inte se.

Det finns bara en väg att gå och det är mer och bättre, fler pixlar till folket!
Vem bryr sig ifall alla världens forskare kommer fram till att ögat av nån anledning inte skulle behöva mer pixlar? Är väll klart som tusan vi skall ha mer.
Utvecklingen går framåt för att vi vill ha mer, bättre, effektivare etc etc saker, aldrig varit med om att man stoppat för all framtid bara för att "man behöver inte".
Skulle gärna vilja ha en 22tummare med 4k upplösning dock så borde jag nog uppgradera min dator först :).

Tack o hej.

Ett lika dumt inlägg det. Det finns gott om exempel på där utvecklingen stannar på ett naturligt sätt där något är tillräckligt anpassat till människan. Större hårddisk, mer RAM, snabbare processor, etc, är alltid något man kan utnyttja, men en skärm med en miljard bildpunkter i sida, 10^18 pixlar är som exempel komplett meningslös och kommer skapa nya problem och lösa ungefär noll problem. Uppenbara exempel är att vi inte har tangentbord stora som riskorn eller som landningsbanor, även om båda vore principiellt möjligt. Vi har inte 100 meter i tak i våra bostäder eller 10 kV i vägguttaget, trots att det är fullt möjligt och faktiskt också skulle ha en del fördelar (och nackdelar).

I själva verket så är "man behöver inte, det är onödigt" precis just anledningen till att man inte fortsätter i en principiellt möjlig utvecklingsriktning. Det du fått om bakfoten är givetvis din egna oförmåga att skilja på när andra idioter säger "vi behöver inte 1 TB diskutrymme" (vilket är aningslöshet) eller när folk säger "vi behöver inte 1 GS/s ljudsampling" (vilket är helt korrekt). Den senare beror på en fysisk begränsning hos människan och den förra beror helt enkelt på utveckling - ingen trodde vi behövde 1 TB i en hemdator 1980, men ingen trodde vi skulle se film på den heller.

Edit: Lite kul också att du tror att ögats begränsningar är något att upptäcka med framtida forskning. Du vet uppenbarligen inte mycket om ögat, men låt inte det spilla över på forskarna.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Skrivet av WIRN:

Synd bara att ögat kan uppfatta max ca 300ppi

Isåfall har jag super-ögon för jag kan se pixlar på min iPhone 4...

Ontopic: Håller med ovanstående talare! Skulle vara grymt med den pixeltätheten på en 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Ett lika dumt inlägg det. Det finns gott om exempel på där utvecklingen stannar på ett naturligt sätt där något är tillräckligt anpassat till människan. Större hårddisk, mer RAM, snabbare processor, etc, är alltid något man kan utnyttja, men en skärm med en miljard bildpunkter i sida, 10^18 pixlar är som exempel komplett meningslös och kommer skapa nya problem och lösa ungefär noll problem. Uppenbara exempel är att vi inte har tangentbord stora som riskorn eller som landningsbanor, även om båda vore principiellt möjligt. Vi har inte 100 meter i tak i våra bostäder eller 10 kV i vägguttaget, trots att det är fullt möjligt och faktiskt också skulle ha en del fördelar (och nackdelar).

I själva verket så är "man behöver inte, det är onödigt" precis just anledningen till att man inte fortsätter i en principiellt möjlig utvecklingsriktning. Det du fått om bakfoten är givetvis din egna oförmåga att skilja på när andra idioter säger "vi behöver inte 1 TB diskutrymme" (vilket är aningslöshet) eller när folk säger "vi behöver inte 1 GS/s ljudsampling" (vilket är helt korrekt). Den senare beror på en fysisk begränsning hos människan och den förra beror helt enkelt på utveckling - ingen trodde vi behövde 1 TB i en hemdator 1980, men ingen trodde vi skulle se film på den heller.

Edit: Lite kul också att du tror att ögats begränsningar är något att upptäcka med framtida forskning. Du vet uppenbarligen inte mycket om ögat, men låt inte det spilla över på forskarna.

Vi har ännu inte kommit till den punkten att gemene man har en bildskärm i hyffsad storlek till datorn med tillräckligt hög upplösning att högre upplösning vore meningslöst.
Därför kan vi fram till den dagen skrika om mer pixlar i våra datorbildskärmar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooDHooDs:

Vi har ännu inte kommit till den punkten att gemene man har en bildskärm i hyffsad storlek till datorn med tillräckligt hög upplösning att högre upplösning vore meningslöst.
Därför kan vi fram till den dagen skrika om mer pixlar i våra datorbildskärmar.

Vilken tur då att jag aldrig påstått något så banalt osant.

Edit: Läs mitt inlägg igen. Tror du att "den dagen" ligger
1) Nära vad vi har idag, i storleksordningar om n*10^6 pixlar
eller,
2) Nära 10^18 pixlar?

Edit: 10^18 pixlar kanske inte är rättvist, för det finns andra skäl till att vi inte når dit, ens om vi skulle vilja med teknisk utveckling. Nåja, välj godtycklig upplösning som är flera storleksordningar högre än idag, baserat på en exponentiell utveckling. Frågan blir då:

Givet att RAM, lagring, CPU, etc, är en faktor N bättre vid tidpunkt T i framtiden, kommer upplösningen på våra skärmar vara en faktor N högre då, ja/nej?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Vilken tur då att jag aldrig påstått något så banalt osant.

Edit: Läs mitt inlägg igen. Tror du att "den dagen" ligger
1) Nära vad vi har idag, i storleksordningar om 10^6 pixlar
eller,
2) Nära 10^18 pixlar?

Nummer 1. Men jag anser det inte vara ett skäl till att anse det vara tillräckligt att vi är nära det optimala. Uppenbarligen är det möjligt med högre pixeldensitet redan idag än vad många bildskärmar har, ptja bara läs nyheten vi diskuterar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooDHooDs:

Nummer 1. Men jag anser det inte vara ett skäl till att anse det vara tillräckligt att vi är nära det optimala. Uppenbarligen är det möjligt med högre pixeldensitet redan idag än vad många bildskärmar har, ptja bara läs nyheten vi diskuterar.

Men ingen har ju påstått det heller! ChaosClockers resonemang är i nattmössan helt oberoende av vad som är en optimal skärmstorlek!

Givet att RAM, lagring, CPU, etc, är en faktor N bättre vid tidpunkt T i framtiden, kommer upplösningen på våra skärmar vara en faktor N högre då, ja/nej? Alternativt: Tror du N för skärmar skalar på samma sätt som N för de andra parametrarna för helt godtyckliga T?

Edit: Således, anser du att ChaosClockers resonemang är riktigt - skärmar kommer få högre upplösning precis som processorer blir snabbare, eller är det någon konceptuell skillnad? Följer det förra fysiska förutsättningar och det andra något i stil med Parkinsons lag?

Kan du peka på var jag skulle påstått något så urbota dumt som att dagens skärmstorlekar är ideala och inte kommer utvecklas mer?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Högre upplösning är alltid bättre.

På en kamera måste dock sensorstorleken hänga med, för att slippa brus. Likaså optiken.

Alla tjatar om att "Spela roll om man inte kan uppfatta det, högre upplösning är ändå bättre". NEJ svarar jag då.

Vilket ger bäst bild på en vanlig datorskärm (vilket är den största bildyta som 99% av folk som använder kamera kommer använda)?:
-500 ihoppressade megapixlar med anpassad optik
-3.2 genomarbetade kvalitets megapixlar med anpassad optik??

Skulle tro att 3.2 mp räcker långt till de flesta, säg 5mp om man vill zooma och klippa ut ur bilden med.
Du tror inte det blir bättre bild i mobiler och kompaktkameror ifall tillverkarna skiter i 15mp och sattsar pengarna det kostar att göra så små pixlar till att göra BRA PIXLAR med BRA OPTIK istället??

Tänkt dig två sensorer som är lika stora. Den ena har 15mp coh den ena 3.2mp. den med 3.2 mp har förmodligen betydligt större pixlar och det känns som att det är lättare att göra stora pixlar bra än små ihoppressade..

Alltså, om man inte ska zooma bilden sjukt mycket eller använda sinnesjuka upplösningar (vilket normala människor inte gör), så ger 3.2mp BÄTTRE BILD än 15mp, förutsatt att man lagt lika mycket pengar på bådas utveckling

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Alla tjatar om att "Spela roll om man inte kan uppfatta det, högre upplösning är ändå bättre". NEJ svarar jag då.

Vilket ger bäst bild på en vanlig datorskärm (vilket är den största bildyta som 99% av folk som använder kamera kommer använda)?:
-500 ihoppressade megapixlar med anpassad optik
-3.2 genomarbetade kvalitets megapixlar med anpassad optik??

Skulle tro att 3.2 mp räcker långt till de flesta, säg 5mp om man vill zooma och klippa ut ur bilden med.
Du tror inte det blir bättre bild i mobiler och kompaktkameror ifall tillverkarna skiter i 15mp och sattsar pengarna det kostar att göra så små pixlar till att göra BRA PIXLAR med BRA OPTIK istället??

Tänkt dig två sensorer som är lika stora. Den ena har 15mp coh den ena 3.2mp. den med 3.2 mp har förmodligen betydligt större pixlar och det känns som att det är lättare att göra stora pixlar bra än små ihoppressade..

Alltså, om man inte ska zooma bilden sjukt mycket eller använda sinnesjuka upplösningar (vilket normala människor inte gör), så ger 3.2mp BÄTTRE BILD än 15mp, förutsatt att man lagt lika mycket pengar på bådas utveckling

Jag skrev att en ökad sensorstorlek var nödvändig. Men, jag skulle fortfarande föredra 500 "ihoppressade" (precis som på 3,2 MP-sensorn) pixlar med anpassad optik. Med ditt argument om att sensorn ska vara lika stor så tordes en 1-pixelskamera prestera absolut allra bäst bildkvalité - du slipper dessutom klippa/zooma.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Jag skrev att en ökad sensorstorlek var nödvändig. Men, jag skulle fortfarande föredra 500 "ihoppressade" (precis som på 3,2 MP-sensorn) pixlar med anpassad optik. Med ditt argument om att sensorn ska vara lika stor så tordes en 1-pixelskamera prestera absolut allra bäst bildkvalité - du slipper dessutom klippa/zooma.

Ja, i kameror kanske. Självklart är 12mp bättre än 3.2, ifall 12mp sensorn även är nästan 4ggr större. I mobiler finns dock inte den ytan. Då är det väl ändå bättre att satsa på mindre megapixlar?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DAoG:

Onödigt.
1080p på en 40" tv är ju för mycket vid filmtittande.

skämtaru?

Permalänk
Skrivet av Rhino:

Mobiler har varit snabbare i _många_ år nu. Däremot bytte jag nog batteri max nån enstaka gång under alla år jag haft miniräknare (och då använde jag ändå räknaren på de mest avancerade sätt och rätt ofta).

Finns fler fördelar, men det var en :). Däremot håller jag verkligen med om att de i normalpris absolut är för dyra, men det brukar vara kraftig subvention på linjer där man behöver en.

Japp, det är en ganska intressant iakttagelse, just med batteritiden. Lite äldre/enklare mobiltelefoner kan hålla i nästan 2 veckor utan att laddas, min N900 måste jag ladda i princip varje dag om jag använder den, utan användande håller den förmodligen två/tre dagar men jag har aldrig vågat testa. Det är just den grejen som jag saknar för att känna mig fri och mobil. Ska bli intressant om dom kommer lösa detta problem i framtiden eller om dom bara kommer öka prestandan och funktionerna och hålla den reella batteritiden kring en dag.

Vi hade ingen subvention på våra räknare vad jag vet, men på gymnasiet hade man ju rätt mycket användning för av den så det kändes ändå OK att lägga en del pengar. Däremot var vi även tvungna att köpa en TI89 på högskolan och det var totalt värdelöst, visst den är cool och har ännu mer avancerade funktioner, men vi fick bara använda den i första mattekursen. Efter det låg den och samlade damm i tre år :/

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Skrivet av ChaosClocker:

Jädra tjat om vad ögat kan se o inte se.

Det finns bara en väg att gå och det är mer och bättre, fler pixlar till folket!
Vem bryr sig ifall alla världens forskare kommer fram till att ögat av nån anledning inte skulle behöva mer pixlar? Är väll klart som tusan vi skall ha mer.
Utvecklingen går framåt för att vi vill ha mer, bättre, effektivare etc etc saker, aldrig varit med om att man stoppat för all framtid bara för att "man behöver inte".
Skulle gärna vilja ha en 22tummare med 4k upplösning dock så borde jag nog uppgradera min dator först :).

Tack o hej.

Välkommen till framtiden!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Hmm, dubbla pixeltätheten på den här skärmen, så kanske man kan göra ett par VR-glasögon värda namnet sen

Nja, QHD är lite för lågt för fin vr, men det funkar bra i min gear vr driven av min mobil

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Vore schyst med den skärmen och win mobile eller android. Saknas bara skjysta film- och serie tjänster. Spotify fast för serier och film där det kanske kostar extra ibland, det hade varit något det.

Välkommen till framtiden, vi har samsungs med dubbla den upplösningen, och netflix, viaplay osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av HMB:

Om man har en skärm som klarar 1920*4 x 1080*4 och kör spelet i 1920 x 1080 så kommer det fortfarande se bra ut. Men men, önskedrömmande. Kommer dröja med så högupplösta skärmar

Välkommen till framtiden, köp en 4k skärm idag!

Och ett gtx 1080 så kan du köra gta 5 med den också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av applekakanshaj:

Välkommen till framtiden, vi har samsungs med dubbla den upplösningen, och netflix, viaplay osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Du tycker de tjänsterna är bra? Kör för studen endast HBO som har lite mindre utbud men bra serier, men du måste hoppa mellan flera olika tjänster för att få tag på allt material som inte håller reda på vad du såg senast, dvs playlists saknas, och notiser om nytt avsnitt osv. Men visst har det gått framåt.

Snacka om att du återuppväcker en gammal tråd och försöker plocka simpla poäng!...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Du tycker de tjänsterna är bra? Kör för studen endast HBO som har lite mindre utbud men bra serier, men du måste hoppa mellan flera olika tjänster för att få tag på allt material som inte håller reda på vad du såg senast, dvs playlists saknas, och notiser om nytt avsnitt osv. Men visst har det gått framåt.

Snacka om att du återuppväcker en gammal tråd och försöker plocka simpla poäng!...

Använder mest youtube, men snor mina föräldrars netflix lite ibland också:)

Det känns som att jag lever i framtiden när man läser den här tråden:P

Skickades från m.sweclockers.com