Permalänk
Inaktiv

Fast nu ser jag att den med verkar vara borta i de flesta butiker.

Permalänk

Re: Re: Re: Speldator för strax över 20'000

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riddaren
Tack för kommentaren.
Tyvärr har BenQ FP241W utgått och går inte att få tag på längre
Inte hos någon av de större och säkra butikerna iaf.

Jag har också haft mina ögon på en Samsung SyncMaster 2493HM, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=278040, då jag tycker den har fått ganska bra kritik av dom som har den.
Men du verkar inte rekommendera Samsung alls.

Jag köpte just en sådan skärm igår och kan inte säga att jag är annat än nöjd. Den har ytterst lite backlight bleeding och kontraster och färger blir bra. Som vanligt är det en TN-panel och därav har den dåliga betrakningsvinklar men vem sitter egentligen och tittar på en skärm från sidan?
Jag ångrar inte köpet och tycker att skärmen presterar väl både i spel och i filmer.

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: Re: Speldator för strax över 20'000

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andrew_Swe
Jag köpte just en sådan skärm igår och kan inte säga att jag är annat än nöjd. Den har ytterst lite backlight bleeding och kontraster och färger blir bra. Som vanligt är det en TN-panel och därav har den dåliga betrakningsvinklar men vem sitter egentligen och tittar på en skärm från sidan?
Jag ångrar inte köpet och tycker att skärmen presterar väl både i spel och i filmer.

Vart köpte du den?

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Speldator för strax över 20'000

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riddaren
Vart köpte du den?

Jag köpte den på Computer City och det var dessvärre deras sista demoex..
*EDIT*
Du skulle kunna kolla om TBH.se har den i lager. Ring dit och försäkra dig om att de har det.
http://www.tbh.se/index.asp?id=6&kat_id=872&prod_id=41378

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar inte Samsung för att det skiljer sig i kvalité mellan varje produkt trots att det är samma skärmtyp.
Samsung är en tillverkare som har satsat på både på tv och skärm fronten med kvantitet framför kvalité.
TN skärmar är överlag en sämre teknik.
Du kan dock hitta bättre TN skärmar än PVA. Bara för att det grundar sig på en teknik så är det inte säkert att den är bra.
IPS verkar ha fått fäste nu och de är ganska billiga dessutom mot vad de har varit förut så jag personligen skulle gå för en sådan om man spelar mycket. Nu gillar jag att sitta och leka i Maya och 3dMax och därför föll mitt skärmval på en högre budget.
Man får vad man betalar för i en viss utsträckning.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Inaktiv

Det blev en Samsung SyncMaster 2693HM från NetOnNet till slut.
Har inte hunnit kolla den så noga än, installerade bara datorn igår och testade att köra en högupplöst mkv-film på 12Gb.
Dock måste jag säga att jag är grymt imponerad av den hittils.

Kommer lite bilder och en recension på datorbygget inom en vecka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riddaren
Det blev en Samsung SyncMaster 2693HM från NetOnNet till slut.
Har inte hunnit kolla den så noga än, installerade bara datorn igår och testade att köra en högupplöst mkv-film på 12Gb.
Dock måste jag säga att jag är grymt imponerad av den hittils.

Kommer lite bilder och en recension på datorbygget inom en vecka.

Härligt att du är nöjd än sålänge, ska bli kul att se lite bilder!

Permalänk

jag önskar jag hade 20k att lägga på en dator

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk
Medlem

Jag har ett Powercolor 4870 x2, det är inte alls instabilt.

Har aldrig haft något problem någonsin med Catalyst (drivers).

Kan inte annat än att rekommendera det!

Permalänk
Inaktiv