Permalänk
Medlem

AMD Athlon ii X2 250?

Tja!

Vet inte riktigt om jag hamna rätt men jag undrar en sak om vad som kommer hända om jag köper en athlon ii 250 och kör den tillsammans med ett 5770 och 4 gb ram på ett 350w nättagg?

mvh

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Du får en budgetdator..

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Tja!

Vet inte riktigt om jag hamna rätt men jag undrar en sak om vad som kommer hända om jag köper en athlon ii 250 och kör den tillsammans med ett 5770 och 4 gb ram på ett 350w nättagg?

mvh

Om du undrar om det fungerar tillsammans så bör det göra det. Se bara till att moderkortet stödjer en sådan processor och att nätaggregatet är ett bra märke så slipper du onödiga problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Förvänta dig ingen monsterprestanda direkt. Jag skulle köpt X3 445 eller X4 640 om jag haft begränsat med resurser

Permalänk
Medlem

jag förväntar mig ingen mosterprestanda men det borde juh fungera bättre än min nuvarande setup vilket är C2D E6300 1,86 ghz, 1 GB Ram tillsammans med det övriga som jag nämnt. det jag undrar mest är vad som kan hända om nätagget flaskar?

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk

Jag tog och kollade upp TDP på E6300 och aII250 båda hade 65w så du kan lungt köra med de sålänge amd moderkortet inte vill ha mycket mer effekt vilket vore konstigt så tror nog inte du behöver oroa dig.

Skrivet av Grasp247:

det jag undrar mest är vad som kan hända om nätagget flaskar?

.
Det nog inte vara någon fara om de flaskar mer än att datorn stänger av sig i vissa lägen men eftersom det är en strömförsörjande komponent är det ju klart att det kan smälla hela datorn om det vill sig illa

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb