Adata HM Series – nätdelar med belastningsindikator

Permalänk
Melding Plague

Adata HM Series – nätdelar med belastningsindikator

Taiwanesiska Adata släpper en ny serie nätdelar med effekter upp till 1 200 W.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är det bara i marknadsföringssyfte som tillverkare sätter på ett SLI märke ?

Permalänk
Medlem

Låter som att det är riktigt bra nätaggs, särskilt det där när de lyser när de är under låg/medel/hög belastning.

+

Permalänk

Visste faktiskt inte att ADATA tillverkar nätaggregat!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Säkert ett bra nätagg, dock inget jag kommer ha användning för med tanke på att i mitt chassi skulle agget sitta längst ner = ingen möjlighet att se ljusskenet från fläktdioderna.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Jag skulle hellre ha en display där man såg exakt hur mycket datorn drog!
Speciellt om man har en mamma som tror att bara för att jag har ett 650W nättagg, så drar den 650konstant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Är det bara i marknadsföringssyfte som tillverkare sätter på ett SLI märke ?

NVIDIA SLI certification ensures a quality user experience by stressing each power supply to the power limit of what your PC can draw. Simply pick a power supply from the list below that matches your graphics card and SLI certification will ensure that you have ample power and connectors. Only power supplies that pass NVIDIA SLI certification can be called "NVIDIA SLI-Ready certified." Be sure to look for the NVIDIA SLI-Ready badge when you buy your next power supply.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlAltDelete:

Jag skulle hellre ha en display där man såg exakt hur mycket datorn drog!

Jag skulle hellre ha fler enheter man kan ansluta internt (genom USB eller annat interface) till ett mjukvarugränsnitt än massa displayer täckandes hela lådan. Helst över standardiserade/öppna interface så att man inte behöver ett program för varje givare.

Skulle vara guld värt att kunna sätta alarm på alla möjliga saker i vissa situationer som till exempel då jag åtminstonde haft två nätagg som dött efter att fläkten i den dött, men man bara haft doften av brända komponenter att gå på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Visste faktiskt inte att ADATA tillverkar nätaggregat!

De gör de inte heller.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Jag skulle hellre ha fler enheter man kan ansluta internt (genom USB eller annat interface) till ett mjukvarugränsnitt än massa displayer täckandes hela lådan. Helst över standardiserade/öppna interface så att man inte behöver ett program för varje givare.

Skulle vara guld värt att kunna sätta alarm på alla möjliga saker i vissa situationer som till exempel då jag åtminstonde haft två nätagg som dött efter att fläkten i den dött, men man bara haft doften av brända komponenter att gå på...

Riktigt bra idé fatkiskt

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av CarlAltDelete:

Jag skulle hellre ha en display där man såg exakt hur mycket datorn drog!
Speciellt om man har en mamma som tror att bara för att jag har ett 650W nättagg, så drar den 650konstant

Hahah, dags för en liten föreläsning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Hahah, dags för en liten föreläsning?

Sedan ska man bara få folk att lyssna på den också. De flesta non-techies jag känner blir blanka ögonen och slutar lyssna så snart de tror något är "teknik-relaterat" eftersom de är helt ointresserade av sådant. Sedan att man märker snabbt att ju blankare ögon destu oftare vill de ha hjälp att ta bort trojaner från okända länkar eller att man ska fixa andra PEBKAC-problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlAltDelete:

Jag skulle hellre ha en display där man såg exakt hur mycket datorn drog!
Speciellt om man har en mamma som tror att bara för att jag har ett 650W nättagg, så drar den 650konstant

Hehehe, tur att ens egna föräldrar är lite insatta i tekniken iaf Fast min drar väl typ 600w ändå XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

De gör de inte heller.

Utveckla

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Adata säljer nätdelar.
Dessa är tillverkare av en tredje part, i detta fallet Channel Well Technology tror jag.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av Xake:

Sedan ska man bara få folk att lyssna på den också. De flesta non-techies jag känner blir blanka ögonen och slutar lyssna så snart de tror något är "teknik-relaterat" eftersom de är helt ointresserade av sådant. Sedan att man märker snabbt att ju blankare ögon destu oftare vill de ha hjälp att ta bort trojaner från okända länkar eller att man ska fixa andra PEBKAC-problem.

True that. Finns inte så mycket att göra åt "blankningen" än att skippa föreläsningen eller förenkla den... Eller köpa Kjell&Co:s "Så funkar det"-bok. När nån familjemedlem undrar nåt dumt så hänvisas de till den boken - sparar massor med tid och hälsa

Älskar by the way uttrycket PEBKAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Jag skulle hellre ha fler enheter man kan ansluta internt (genom USB eller annat interface) till ett mjukvarugränsnitt än massa displayer täckandes hela lådan. Helst över standardiserade/öppna interface så att man inte behöver ett program för varje givare.

Skulle vara guld värt att kunna sätta alarm på alla möjliga saker i vissa situationer som till exempel då jag åtminstonde haft två nätagg som dött efter att fläkten i den dött, men man bara haft doften av brända komponenter att gå på...

Ett bra nätagg stänger av vid för hög temperatur.

Gigabyte Odin GT har vad du söker. Finns i 550W och 800W version.
Swec fick med den numera nerlagda 1200W modellen på nyhetssidan för 1½ år sedan, eller så blandade de ihop GT med Pro

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

True that. Finns inte så mycket att göra åt "blankningen" än att skippa föreläsningen eller förenkla den... Eller köpa Kjell&Co:s "Så funkar det"-bok. När nån familjemedlem undrar nåt dumt så hänvisas de till den boken - sparar massor med tid och hälsa

Älskar by the way uttrycket PEBKAC

Mycket bra bok!
Fast jag tycker ID10T-fel är ett roligare uttryck

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

True that. Finns inte så mycket att göra åt "blankningen" än att skippa föreläsningen eller förenkla den... Eller köpa Kjell&Co:s "Så funkar det"-bok. När nån familjemedlem undrar nåt dumt så hänvisas de till den boken - sparar massor med tid och hälsa

Problemet är att för det mesta kommer blankningen beroende på fördomar, så då slutar de lyssna innan de ens märkt att man försöker förenkla. Men ska nog testa den boken.;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Fast jag tycker ID10T-fel är ett roligare uttryck

Jag tycker alla uttryck har sina lite mer passande tillfällen, såsom ID10T lite över det mesta som kan göras med datorn och dess tillbehör (som att råka ut för en trashad extern hårddisk eftersom användaren brukade rycka strömsladden före USB-kabeln utan att ens i windows "koppla från" den först), eller PEBKAC då de mjukvarumässigt gjort något på datorn (som att rensa bort \ntldr och \ntdetect.com och sedan klaga över att datorn inte startar) liksom fel i lager 8 är rätt passade då de försöker göra dumma nätverksrelaterade saker.

Skrivet av Hardware guy:

Ett bra nätagg stänger av vid för hög temperatur.

Åtminstonde ett av dem trodde jag var ett bra nätagg, men visade sig att jag hade fel.:-P
Dock står jag fast vid att kunna se åtminstonde effekter och fläkthastigheten i datorns mjukvara genom ett interface från nätagget hade varit ett plus.

Permalänk
Skrivet av belga:

Mycket bra bok!
Fast jag tycker ID10T-fel är ett roligare uttryck

Damn, den blir man ju tvungen o googla.......... :/

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag ser ingen anledning att bry mig det minsta om nätagg under Plus 80 Silver märkningen numera.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]