Permalänk
Medlem

Värkade kasst.
Off topic, gillar värkligen era video recensioner av olika produker, mera sånt!

Permalänk
Medlem

Läser man igenom alla kommentarer så verkar det som antingen hatar man denna låda mest av allt på hela jorden eller så älskar man den Jag gillar den faktiskt med alla små problem och fjortis bling bling Och btw folk som klagar på den gula färgen och blå LED-fläktar så finns lådan faktiskt i blå version

Permalänk

Är det ett kasserat nätagg från ace of sweden som hänger i bakgrunden?

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk
Medlem

Behöver man ens chassit när den i princip bara är galler med skelett stommar för upphängning för delarna.

Permalänk
Medlem

Video recensioner är helt klart framtiden för sweclockers.com, tror dom flesta föredrar ett video klipp framför att mala igenom 14 sidor text och grafer.
Tyckte sågningen var befogad då chassiet hade väldigt många brister.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av sipe46:

Video recensioner är helt klart framtiden för sweclockers.com, tror dom flesta föredrar ett video klipp framför att mala igenom 14 sidor text och grafer.
Tyckte sågningen var befogad då chassiet hade väldigt många brister.

Videorecensioner är kul omväxling, men vi har inga planer på att helt överge "textklassikerna". Ibland lämpar sig dock videoklipp bättre, både från läsar- och redaktionsperspektiv.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Tanken är ju super. Men perforerade täcklock och gul ram samt gummisnoddarna man sätter hdd i osar mer bottennapp än succé. Perfekt för datorbyggarna iofs då dom bara behöver sklettet att bygga på. Skulle nog lacka om ramen svart och bygga sidor i plexi om jag skulle ha det.
Bra recension Sweclockers btw.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

Antec gör det enkla krångligt tycker jag! En separat lucka till hårdiskarna och ytterligare två till luckor för moderkort och hej kom och hjälp mig. Jag gillar dock att man kan byta plats på IO plåt och nätaggregat.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Tack men nej tack för denna typ av chassi.

Permalänk
Medlem

Strike a pose! vid 0:30

För övrigt: bra videorecension. Kan ju komplettera i artikeltexten med det förtydligandet Jonas gjorde i kommentarerna? Det var även frågor jag undrade över, och det kan ju vara smidigt att ha svaren där det syns.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Avstängd

Känns som att jag kan säga detta utan att ens se klippet eller läsa ett rejält praktiskt test; detta är inget för dammallergiker!

Sen tror jag att ljudnivån är kass. Samt att det verkar lite skrangligt med hårddiskvaggorna.

Faktum är att jag även i min Obsidian 800D får en massa ljud ibland och vibrationer för att den har vaggor.

Nej, den här skulle jag inte ens vilja se på ett LAN. Jag skulle sitta så långt ifrån som jag kunde.
På nåt vis känns bygget mer gammaltänkande än nytänkande. Innovativt? Näe. Antec verkar ha för lite att göra. Och verkar tro att de kan tappa marknad och kunder utan att det behöver bli katastrof.
Detta chassi lär ju bli sågat lite överallt. Fram med bågfilen. ^^

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

På LANet:
-Fånga då!
-Neeej kasta inte!
-Äh! här kommer nycklarna, ta emot!
-Du kan inte kasta, Jag har cola här.. och mitt chassi är alldeles ihåligt och .. men idiot! aaaah KASTA INTE!
*splosh*

Kanske inte världens bästa LAN-chassi ändå

Permalänk
Medlem

damm-problemet är tvåsidigt. Visst, det kommer in damm i datorn, men man kan säkert blåsa ren den med kompressor utan att öppna chassiet istället.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

Känns som att jag kan säga detta utan att ens se klippet eller läsa ett rejält praktiskt test; detta är inget för dammallergiker!

Nej, den här skulle jag inte ens vilja se på ett LAN. Jag skulle sitta så långt ifrån som jag kunde.
På nåt vis känns bygget mer gammaltänkande än nytänkande. Innovativt? Näe. Antec verkar ha för lite att göra. Och verkar tro att de kan tappa marknad och kunder utan att det behöver bli katastrof.
Detta chassi lär ju bli sågat lite överallt. Fram med bågfilen. ^^

Du hade lite otur när du tänkte där eller? Tror inte direkt att chassit producerar damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawanga:

På LANet:
-Fånga då!
-Neeej kasta inte!
-Äh! här kommer nycklarna, ta emot!
-Du kan inte kasta, Jag har cola här.. och mitt chassi är alldeles ihåligt och .. men idiot! aaaah KASTA INTE!
*splosh*

Kanske inte världens bästa LAN-chassi ändå

Fast med det chassiet kanske man inte ställer bråte ovanpå det?

Permalänk
Medlem

Gillar hårddisklösningen även om den inte såg så stabil ut, förstör i alla fall inte 90% av luftflödet som R2/R3/Äldre HAF osv gör.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broder Truck:

Du hade lite otur när du tänkte där eller? Tror inte direkt att chassit producerar damm.

Otur?

Jag är rätt så kunnig om allergi. Men det är lätt att fatta att chassit kommer få luften i cirkulation vilket innebär att dammet också kommer snurra runt. Så enkelt var det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

oj... lägger hellre delarna löst på skrivbordet. Tyckte inte alls det där såg bra ut

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare
Skrivet av emilakered:

Facebook är inget krav och kommer givetvis aldrig bli ett krav för att se SweClockers videoklipp. Jag vet inte riktigt hur ni kommit in på det eller vad som kan ha gått snett, här fungerar det utmärkt.

*Pust* tack

Hoppas det förblir så på övriga sidan med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

Otur?

Jag är rätt så kunnig om allergi. Men det är lätt att fatta att chassit kommer få luften i cirkulation vilket innebär att dammet också kommer snurra runt. Så enkelt var det.

Fast det är väl ändå så att alla chassin, perforerade eller inte, producerar luftflöden? Egentligen enda skillnaden mot ett "vanligt" chassi, om vi har liknande fläktlösningar med utsug i bakkant, är att det nog kommer in lite extra luft i chassit genom sidor och tak, men de väldiga dammoln du nämner här kommer nog se snarlika ut bakom datorn.

Permalänk

Pruttar kameramannen 1:06 in i videoklippen? HAHA

Permalänk
Hjälpsam

Något jag funderat över men inte nämnts, hur fantastisk denna borde vara som bas till hemma-moddar. Det är ett ramverk, Lego, pussel eller vad man nu vill kalla det. En del kanske vill köra den out of the box, men jag ser mer möjligheterna på att modda den gärnet efter eget behag. Inga tusentals nitar att borra ut, nödlösningar på att flytta vaggor, position på PSU etc.

Älska den eller hata den, men jag ser fram emot när de skickliga moddarna går lös på den och postar i galleriet.

Om den är Lego, hur många håller sig till grundbyggsatsen från en kartong lego?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Jag vet att du inte gillar LED-fläktar Jonas, men du behövde väl inte säga det så hårt?
Ang problemen med lådan: Om man kostar på sig en skruvmejsel så kan man faktiskt vända håll på fläktarna. Och hårddisken är lätt att sätta i en 5,25 tums plats.
Du kommenterade att processorkylaren funkar bra med bakfläkten... Det skulle bli ännu bättre om man flyttar upp en av frontfläktarna
Jag tycker att du nämnde mycket bra saker med chassit, tex att det är helt modulärt, "gedigna" handtag, bra kylning osv, men hatet mot LED-fläktarna tog nog över lite där i slutet

Permalänk
Medlem

Jag skulle bara vilja rätta lite om diskupphängningen , det är bara till att sätta 2 små buntband på stropparna så kan det ej glida.