Permalänk
Medlem

Het quad core

Min QuadCore AMD Athlon II X4 630 ligger på ca 45 i idle och när jag typ surfar och har några program uppe ligger den på 65 grader vilket verkar lite högt. Jag kör med stock kylare men jag har inte för mig att den alltid har varit så här varm. Jag har även ett pissigt ace chassi så luftflödet kanske spelar in? Det jag undrar mest om det här är normalt eller snarare om det är farligt.

MVH Talik

Permalänk
Medlem

Montera om kylaren eller plocka bort damm som har kommit in i kylflänsen.

Permalänk
Medlem

Ta bort chassisidan om du inte har luftcirkulation.

Permalänk
Medlem

Har du några fläktar i chassit? Har du ett ace agg så är det ett litet element i sig som också spelar in.

Permalänk
Medlem

jag har ett corsair nättagg som känns sisådär små varmt. Inga fläktar i chassit heller... Jag tror kylaren sitter bra men jag kan montera om den bara för att..Är det inte lite farligt att köra med en sida öppen ?:O

Permalänk
Medlem
Skrivet av talik:

jag har ett corsair nättagg som känns sisådär små varmt. Inga fläktar i chassit heller... Jag tror kylaren sitter bra men jag kan montera om den bara för att..Är det inte lite farligt att köra med en sida öppen ?:O

Va är de som skulle va farligt ? :S inte precis så datorn sprängs eller nått, blir väl bara liten luft turbulens i de chassit som vispar om luften lite

De du skulle kunna göra är rengöra CPU-kylaren från damm och smuts, ny fräsch kylpasta, i med 2 ( eller mer ) fläktar i chassit, en som suger in kall luft i chassit och en på baksidan som skjuter ut den varma luften

Visa signatur
Permalänk
Medlem

öpnnade sidan, det har redan gått ner ca 4 grader. Ska nog montera om kylaren och rengöra den efter halloween.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talik:

jag har ett corsair nättagg som känns sisådär små varmt. Inga fläktar i chassit heller... Jag tror kylaren sitter bra men jag kan montera om den bara för att..Är det inte lite farligt att köra med en sida öppen ?:O

och varför har du inga fläktar i chasit ?? det finns en anledning till att chassitillverkare gör platser för fläktar, och anledningen till att dom gör det är att annars får man en överhettad system om man inte väljer ytterst strömsnåla komponenter dvs.
gör om gör rätt och stoppa in lite fläktar där.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av talik:

öpnnade sidan, det har redan gått ner ca 4 grader. Ska nog montera om kylaren och rengöra den efter halloween.

Det tyder väll mer på att den varma luften stannar kvar i lådan. Du behöver nog inte montera om kylaren. Skaffa bara 2 chassi-fläktar. Helst i storleken 120mm, om det passar.