Tänkte köra x-clamp replacement på xboxen. Vart köper man sakerna?

Permalänk
Medlem

Tänkte köra x-clamp replacement på xboxen. Vart köper man sakerna?

Min xbox fryser, så hade tänkt köra en x-clamp replacement på den. Enligt denna guide http://copronymous.com/wp-content/uploads/2007/05/fix-for-the-3rlod.pdf ska man ha dessa grejer:
a) 8 M5-.80 x 10 Machine Screws
b) 16 #10 Flat Washers – Nylon
c) 16 5mm Flat Washers – Metall

Gick till claes ohlsson, men dem hade bara flat washers(metall). Vet någon var man kan köpa dessa saker genom nätet eller någonstans i sthlm?

Permalänk

Köp från ebay om du vill ha billigt, men det tar låång tid om du vill fixat nu :F Kollat byggmax, bauhaus etc. ?

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Proffsmobbare

Närmaste järnhandel har allt det där och en hel del därtill.

Permalänk
Medlem

Ska höra med närmaste järnhandeln om dem har grejerna. Annars så får jag väl fixa det från ebay.

Permalänk
Medlem

gjorde xclamp fixen själv ett par veckor sen. köpte från tradera och hade det i handen ett par dagar senare.

boxen funkar fint för övrigt och det var oerhört simpelt att fixa. men glöm inte brickorna för guds skull!

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MxP:

Ordnade detta nyligen på min xbox, köpte följande på ClasOhlson, works like a charm..
11-1203-5 BRICKA M5 25-PACK 10:-
11-1131-519 FJÄDERBRICKA M5 RF, 10-PACK 9:-
11-1315-510 SEXKANTSKRUV M5X10 H 25-PACK 15:-

Sätt två flata brickor per skruv på kylflänssidan (1x2mm) för att få rätt höjd mot moderkortet, fjäderbrickan på baksidan mot skruvhuvudet alltså.

Nylonbrickor eller vanliga flata metallbrickor spelar ingen som helst roll, dra åt lagom.

Tack! Ska köpas imorgon!