Dålig prestanda över det trådlösa...

Permalänk
Medlem

Dålig prestanda över det trådlösa...

tjenare!

Jag har den senaste Ubuntu versionen installerad på den ena bärbara (en FSC Amilo) här hemma, och upplever katastrofalt dålig hastighet på det trådlösa nätverket.

När jag provade att ladda ner en ISO fil från näten (en linuxdist) så låg linuxdatorn på ca 50kb/s medan datorn med windows på låg på ca 240kb/s.

Jag misstänker att detta har med stödet för nätverkskortet att göra, men, finns det något sätt att snabba upp saker och ting??

Permalänk
Vila i frid

Var observant på hur du skriver. 50kb/s (kilobit) är 5 KB/sek (kilobyte) och likställt med uppringt 56k modem.

Vad har du för wlan-adapter i bärbara? Vad har du för trådlös AP? Vad kör du med för 802.11-standard? Vad har du för ISP-anslutning?

Permalänk
Medlem

Stäng av allt som drar bandbredd i hemmet och kör Bredbandskollen på båda datorerna, självklart inte samtidigt och posta sedan resultatet här

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |