Permalänk

Vad för skiva ska jag använda?

Hej.
Jag håller på att bygga ett skotersläp modell större, har snart kommit så långt att jag ska lägga skivorna för att täcka släpet, problemet är att jag inte vet vilka skivor jag ska använda. De behöver tåla vatten är nog det enda jag kommer på.

Var på järnhandeln igår och fråga om de hade något och de tyckte att jag skulle lägga riktig släpplywood som var 2000*1800cm och kosta 2500kr, lite dyrt tänkte jag då när släpet är 2meter brett och 6meter långt på sitt längsta stället

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Du borde kunna använda formplyfa istället, den är billigare. Skillnaden är att släpplywood har nåt halkskydd på sig medans formplyfa blir snorhal när den är blöt.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Perfekt, får åka till finland imorgon och kolla vad de har så kan jag dra momsen direkt också.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Det kan bli jobbigt att få på skotern då släp som används till skotrar på något mystiskt sätt blir blött. Syftar då på kraftigt mattspinn och att den glider av så fort man slutar gasa.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Det kan bli jobbigt att få på skotern då släp som används till skotrar på något mystiskt sätt blir blött. Syftar då på kraftigt mattspinn och att den glider av så fort man slutar gasa.

Fixas med grepptejp alternativt klarlack och en näve sand.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Aaaaa tack för det tipset med sanden

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt rätt smart.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Durkplåt i alu är nice, men det blir dyrt på så stort släp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Durkplåt i alu är nice, men det blir dyrt på så stort släp.

Har för mig att det också är totalt värdelöst på skotersläp då Coromantstyrstålen biter fast i alun och vill inte röra sig ur fläcken. en bekant fick detta problem med sitt släp, han tillverkade då något sorts rullsystem som skidorna kan rulla fritt på...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk

Vilka hutlösa priser det var på skivorna, köpte 5st 200*120cm gick lös på en 1900 tror jag

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)