Permalänk
Medlem

Försämrad internetprestanda

Hej Sweclockers!
Jag har ett besvärligt problem med min internetanslutning. Jo, jag sitter på ca 8 mbit /s download speed (Detta är enligt mig bra!) men stöter på delays och seg latency. På spel som Battlefield bad company 2 kan jag knappt längre spela, eftersom bara några sekunder in börjar det lagga med " så kallat 300 ms" delay som nålar fast min gubbe till positionen då det började lagga och drar mig tillbaka om jag försöker springa iväg(300 ms my ass ;S) och det sker oftare och oftare tyvärr. PÅ mmos och bland annat GW sitter jag på en anslutning ca konstant 200 ms (dåligt enligt mig) med spikes på 300-450 så och då. Jag sitter givetvis på en kabel (eftersom trådlöst är för osäkert, tycker jag iaf ). Jag har även installerat TCPack frequency för att minska delayen. På 8 mbit / s borde man väl inte sitta i en sånhär situation måntro? Har gjort alla möjliga test som bekräftar en 7-8 mbit download speed. Om ni har lite tips osv så vore jag jätte tacksam!

Permalänk
Medlem

Det här upplever jag också på min 8mbit lina.
Och det sker endast när man laddar upp samtidigt.
Tryck upp aktivitetshanteraren och kolla internet användning.
Taskmanager->Performance->Resource Monitor->Network fliken.
Där ser du filka applikationer som använder internet och hur mycket de skickar upp resp tar emot.
Tex spotify gör min lina ospelbar då den fyller upp hela min "upstream"

Börja kolla där så kanske det ger dig några ledtrådar;P

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Som Laggboxx har skrivit så kan svarstiderna bli lidande om linan är överbelastad. Om du inte maxxar linan när du gamar så testa följande:

Ladda ner Pingplotter och låt den köra mot några kända servrar. Alternativt de spelservrar du spelar på om du vet deras IP-adresser. Du kan då se vart på vägen till servrarna som svarstiderna börjar bli höga. Om du behöver hjälp med att förstå resultatet av verktyget så kan du bifoga bilder i den här tråden så hjälper vi.

Om svarstiderna är för höga och det inte beror på din hemutrustning (Pingplotter visar detta) så bör du kontakta din ISP.