Fable 3 - årets buggigaste spel?

Permalänk
Medlem

Fable 3 - årets buggigaste spel?

Tja, har sett fram emot Fable 3 enda sedan det först visades upp. Nu så var man så glad när man hämtade det på Webbis tidigare idag och satte sig för att spela. Gick ju bra.. ett tag i alla fall..

Men inte allt för länge, för nej, kommer till Reliquary och där är jag fast, för jag får inte något vapen, alls. Japser kallar mig till Sanctuary men inte mer, där står han och ser tråkig ut och jag kan inte komma därifrån eller fortsätta med spelet. Jättekul tycker jag.. -.x

Kudos till Microsoft som låter detta spelet släppas med alla dessa underhållande buggar.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fable vore inte Fable om det inte vore fullt av buggar högt och lågt. Då hade jag förresten kanske orkat spela igenom det också...

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Har suttit och kollat en del när flickvännen spelat... och jag har inte märkt några "buggar".

Och detta efter halva spelet ungefär.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Vet inte hur pass buggigt Fable 3 är, men kollat in Force Unleashed 2 på dess buggar?

Star Wars: The Force Unleashed II Review for PC - GameSpot kolla videon nedan.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Om ni är intresserade av att läsa om buggar i Fable 3 så är det bara att kila in på Lionheads forum, finns en hel del trådar där. Mitt problem löste sig dock efter att jag skapade en ny sparfil.

Angående the force unleashed, fallout 3 har ju också en hel del buggar och skit, känns som att det här med beta testing är lite underskattat hos spelhusen, eller så kanske de bara är för snåla 0o

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Om ni är intresserade av att läsa om buggar i Fable 3 så är det bara att kila in på Lionheads forum, finns en hel del trådar där. Mitt problem löste sig dock efter att jag skapade en ny sparfil.

Angående the force unleashed, fallout 3 har ju också en hel del buggar och skit, känns som att det här med beta testing är lite underskattat hos spelhusen, eller så kanske de bara är för snåla 0o

New Vegas är i min erfarenhet värre än FO3. Hade nästan inga problem med buggar i 3:an, men i New Vegas har jag efter ca. 60h stött på flertalet buggar. Några buggar som tom. kunde förstört spelet, men som jag som tur var kunde rundgå med tidigare sparfiler.
Fable 3 har jag dock inte ens börjat spela än pga. att jag tänkte köra klart New Vegas först. Hade dock inga problem med några buggar i Fable 2 vad jag kan minnas.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Kollat så dörren in till armory rummet inte är öppen? Och du bara missat de? ja har inte stött på den buggen iaf men inget spel är buggfritt.

Känns som alla stora titlar som släpps ska vara buggfria och att inga testar spelen, samma sak varje gång. Vissa stöter på buggar och vissa inte och sätter en 5a på att de är samma för utvecklarna dom har väll varken tid eller pengar att sitta o buggtesta 100h i månaden. Kände bara för o skriva av mig

Permalänk
Medlem

Alla spel är och kommer förbli buggiga i början det är ju därför dom är "så snälla" och låter folk spela beta för då gör vi deras jobb. Kan i och för sig förstå att det är inte ekonomiskt gångbart att ha en staff på x antal som sitter och spelar mot pengar åtskilliga timmar i åtskilliga veckor heller. Det är väl dyrt nog som det är att göra spel med alla löner som ska betalas ut.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

New Vegas är i min erfarenhet värre än FO3. Hade nästan inga problem med buggar i 3:an, men i New Vegas har jag efter ca. 60h stött på flertalet buggar. Några buggar som tom. kunde förstört spelet, men som jag som tur var kunde rundgå med tidigare sparfiler.
Fable 3 har jag dock inte ens börjat spela än pga. att jag tänkte köra klart New Vegas först. Hade dock inga problem med några buggar i Fable 2 vad jag kan minnas.

Jo det var New Vegas jag menade Har stött på ett antal buggar i Fable 3 som kan kallas game breaking, t.ex. den jag skrev om i första inlägget. Då fick jag skapa en ny sparfil då man inte kan loada tidigare eller något sådant. Stötte på en annan som gjorde att man inte kunde slåss med något längre och att fiender ignorerade en, gick dock att komma förbi genom att ta in en till karaktär i spelet med en annan handkontroll och sedan prata med den karaktären. Fable 2 hade ju verkligen inga buggar jämfört med Fable 3 inte

Skrivet av contra:

Kollat så dörren in till armory rummet inte är öppen? Och du bara missat de? ja har inte stött på den buggen iaf men inget spel är buggfritt.

Haha nej så lätt var det inte

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Har spelat en hel del i både Fable III och Fallout New Vegas och skulle nog säga att Fable III är buggigast trots allt. Så många småsaker som blir fel hela tiden. Trist. En besvikelse.