Ska de kosta pengar att spela online på PS3?

Permalänk

Ska de kosta pengar att spela online på PS3?

Har läst att det snart ska kosta pengar att spela online på PS3 är detta sant?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk

Nej.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

Klart det ska!

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

nej, det är inte sant

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Bara PLUS funktionen som kostar, men den är helt frivillig..
Med PLUS, så betalar man en liten summa varje månad eller årskostnad.
Då får man spela vissa fullversions spel, spelen byts ut med ett par veckors mellanrum..
Man får även tillgång till lite andra funktioner och fördelar..
Detta är dock en helt frivillig funktion som du kan köpa om du känner att det är värt..

Permalänk

Tack

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk

Någon som har Plus som kan berätta om det är värt det? Så vitt jag förstår är det ju mer som en hyrtjänst?

Permalänk
Medlem

Så länge man inte inhandlat särskilt mycket från psn tidigare så är det helt klart värt de 40 kronor i månaden det kostar (dvs vid köp av årsabbonemang för 480 kr). Visst det är en typ av hyrtjänst, men samtidigt får du ju mer nöje för plus än vad du får om du hyr en film för samma pris (plus att du får behålla alla spel så länge du är medlem).

En del av sakerna som släppts har jag själv köpt tidigare (som Zen pinball), men samtidigt fick jag en nedladdningsbar version av LittleBigPlanet (Kunde därmed byta in skivversionen), wipeout hd, 5 avsnitt av Sam & Max, crittercrunch, street fighter , en massa klassiska psn spel och en massa minis . Visst har inte hunnit spela mycket av det än, men visst fn är det värt det

Som medlem får man ju även behålla en del av sekerna permanent, som dynamiska teman, dlc , avatarer och spel köpta med plus-rabatt. Sen erbjuds medlemmar också exklusiva betatestmöjligheter, som ex för Assassins Creed Brotherhood, killzone 3 etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Hedersmedlem

Lätt värt pengarna för Plus. 480 kr är typ en kväll på krogen. Sen får du spel för hela året. Teman, avatarer och diverse skrot o korn som egentligen inte är värt något men kul att få gratis.

Fick LBP som helt klart är värt alla pengarna dock hade jag också skivan sen tidigare. Zen Pinball var awesome, slutade med att jag köpt alla extrabanorna så där gjorde de sig en extra slant. Fallout 3 DLC släppte de som en suprise. November månad var ganska svag men kommer säkert nån surprise under kommande veckor. Sen räknar jag med att december iaf har nån riktigt bra surprise.

Har man en PSP så kanske Minis spelen ger lite värde också. Att spela dom på 32" HD känns inte riktigt okej.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.