Nexus lanserar "klicklös" mus

Permalänk
Melding Plague

Nexus lanserar "klicklös" mus

Trött på nattligt klickande? Nexus lanserar ett pekdon som ger begreppet "tyst som en mus" en ny innebörd.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara man "känner" att man klickar så spelar det ingen roll..

Permalänk
Medlem

Nice, har saknat något sånt.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Finns säkert dem som har behov av tyst tangentbord och mus, precis som med datorer.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt känns det som att min datormus låter jättemycket, fan

Permalänk
Medlem

Härligt!
Jag förstår inte varför det inte gjorts mer för att få tystare tangentbords- och mus-klick.

Permalänk
Medlem

Verkar som om han måste lyfta fingret lite för att klicka för att skillnaden ska registreras det slipper man ju med "vanlig mus".

Skrivet av Shanni:

Bara man "känner" att man klickar så spelar det ingen roll..

Ja det är viktigt vet bara hur frustrerande det är med touchpads när man råkar klicka och inom en millisekund har man markerat 5 länkar och klickat på dem... (lite oskicklig är jag nog)

Man skulle kunna göra en mus där man fortfarande klickar ner en knapp men bara att det inte lät lika mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta passar nog utmärkt i kontors miljöer där det sitter massor med folk vid datorer i ett rum.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag känner med att min Logitech Performance MX låter jäkligt mycket nu, men jobbigt om man inte riktigt känner om man klickar eller inte. Men antar att dom redan har tänkt på det. Undrar vad den kommer att kosta bara.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk

Ja det finns säkert en målgrupp, konstig sak att lägga ner förmodligen massor av utvecklings pengar och tid på nått sånt dock. Men finns det så köps det.

Permalänk
Medlem

tycker ljudet är viktigt < . >

Permalänk
Medlem

Bah, han försökte ju inte ens att få det att låta. Kolla hur han rör på pekfingret när han klickar med tystmusen jämfört med ljudmusen. Mycket häftigare rörelser med ljudmusen, till och med långfingret följer ju med i rörelsen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Inaktiv

Såg musen för ungefär lite mer än en vecka sedan. Dock inte i lager någonstans ännu. Nexus SM-7000 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Möss

Personligen väntar jag med spänning, då DeathAddern låter som ett tröskverk.

Lite off-topic då. Ett Logitech UltraX (eller motsvarande) med en mjuk handduk (eller motsvarande) fungerar rätt bra. Inga höga klick, men inte helt enkelt att få bort de dova, mer 'dunkande' ljuden. Troligtvis resonans med mitt stora, djupa skrivbord i trä, men i alla fall.

Permalänk
Entusiast

Hoppas de fortfarande har taktil feedback så det inte är en touchpad på. Man vill ju känna när man klickar även om man kanske inte vill höra det.
Sen vet jag inte om 9,8 cm är något att skryta med. Man vill ju ha en större mus så den ligger bra i handen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Snacka om en produkt som skapar ett behov Kan säkert uppskattas av folk med tinitus, kontorsråttor och sånna som arbetar med ljudproduktion..

Permalänk
Medlem

Tycker han försöker klicka så ytterst lite som möjligt på sin silent mouseprodukt.
Varför inte köra på i samma tempo ?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

En sådan har jag saknat ibland! Jag skulle dock inte prioritera bort andra saker på grund av ljudet, så som ergonomin. Varför gör de inte en mus i vettig storlek?

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagert:

Tycker han försöker klicka så ytterst lite som möjligt på sin silent mouseprodukt.
Varför inte köra på i samma tempo ?

jag märker ingen skillnad i ljudnivå när jag klickar mjukt och hårt på min qpad 5k mus...

När han klickade mjukt så hördes inget D:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakuni:

En sådan har jag saknat ibland! Jag skulle dock inte prioritera bort andra saker på grund av ljudet, så som ergonomin. Varför gör de inte en mus i vettig storlek?

Alla använder sig inte av 'palm grip', utan 'claw grip'. Jag är det senare. Plus att de flesta trådlösa möss faktiskt lanseras som portabla, till bärbara datorer. Jag skulle tro att de når ut till en bredare publik då.

Permalänk
Medlem

bästa när man vill spela på lektionerna!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Asheileon:

Ja det finns säkert en målgrupp, konstig sak att lägga ner förmodligen massor av utvecklings pengar och tid på nått sånt dock. Men finns det så köps det.

Köpare blir nog mer och mer kräsna, jag köpte t.ex. en tystare mus och matta nyligen, något som jag aldrig skulle ha fått för mig att göra för låt oss säga ett år sedan. Samma sak med tangentbord, man vet nog inte vad man missar fören man testat.

P3/P4-tiden var knappast tyst, startar jag P4an idag så tror man att det är dammsugaren. Denna kördes ny precis intill huvudet.

Nu lirar jag nästan bara passivt i datorväg så visst utvecklas behovet, iallafall för mig och trenden tycks följa.

Permalänk
Medlem

Hmm, undra hur det vore att använda en sådan mus. Skulle man störas av att inte får ljudmässig feedback. Kan egentligen inte säga att jag någonsin stört mig på klick-ljudet.
Apple's Mighty Mouse saknar ju naturligt klick-ljud, och där valde Apple att skapa artificiellt klick-ljud med en liten högtalare.

Permalänk
Medlem

Klart man vill ha klick ljudet!

Permalänk

HAHAHAHAHA!! 1 November skämt

Permalänk
Medlem

Folk är helt galna i att saker ska låta, kännas och se ut som man förväntar sig.
Om jag inte minns helt fel gjorde de en undersökning nere i skåne i slutet av 90-talet som handlade om tvättmedel, och de kom fram till att om ett tvättmedel inte skummade köpte folk inte det för de trodde inte det var lika effektivt...
Samma sak med många modeller dammsugare om jag inte minns fel, man hade för en billig penning kunnat få dem mycket tystare men folk tror inte de suger lika bra om det inte låter som om de har en flygande boeing i sin lägenhet.

Min mor skulle nog bli galen för hon förväntar sig nästan musmotstånd a la 386-tidens tangentbord som gav folk ont i fingerlederna för de var så hårt motstånd i deras tangenter, och man verkligen var tvungen att "slå på tangenterna".
Däremot när folk förväntar sig ett "annurlunda" beteende blir det inte lika störande, och jag kan tänka mig en stor uppsättning folk med ljudkänslig utrustning och liknande miljöer som skulle älska en mus som inte låter. Och de kommer nog trivas med dem eftersom de förväntar sig att musen inte ska låta

Permalänk
Medlem

Med risk för dålig humor: vad heter det nu när det inte heter klicka med musen längre?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Med risk för dålig humor: vad heter det nu när det inte heter klicka med musen längre?

Dutta

Permalänk
Medlem

Jag skulle personligen bli helt galen om jag inte fick ljudmässig feedback från en mus, helt galen...

Jag har under åren nästan utvecklat ett tvångssyndrom kring datormusen (nästan är väl iofs. en underdrift), om den inte skulle låta som jag förväntar mig/vill så börjar jag klicka på höger/vänster i en viss ordning tills den låter som den ska... I längden kan det bli rätt irriterande för andra människor i rummet, speciellt nattetid när man tidigare bodde hemma. Det är inget som stör mig, men det kan ibland låta som jag nästan "slår" med fingrarna på musen - för att få till rätta "klicket", så att säga.

Tack, men nej tack, jag klarar mig utan denna "ljudlösa" mus, snacka om att bli frustrerad :S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesis:

Hmm, undra hur det vore att använda en sådan mus. Skulle man störas av att inte får ljudmässig feedback. Kan egentligen inte säga att jag någonsin stört mig på klick-ljudet.
Apple's Mighty Mouse saknar ju naturligt klick-ljud, och där valde Apple att skapa artificiellt klick-ljud med en liten högtalare.

Hur funkar högtalarn när inte jag har några batteri i?

Sitter faktiskt med en Mighty Mouse här och den klickar och har detdär lilla motståndet som "klicket" ger.. Dock så saknar den en fysisk högerknapp, men den används inte ofta!

Du tänker kanske på att Magic Mouse inte har någon fysisk scroll, utan endast touch scroll, vilket är otroligt bekvämt när man sitter i webläsarn!

360° scroll <3

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Hur funkar högtalarn när inte jag har några batteri i?

Sitter faktiskt med en Mighty Mouse här och den klickar och har detdär lilla motståndet som "klicket" ger.. Dock så saknar den en fysisk högerknapp, men den används inte ofta!

Du tänker kanske på att Magic Mouse inte har någon fysisk scroll, utan endast touch scroll, vilket är otroligt bekvämt när man sitter i webläsarn!

360° scroll <3

Hmm, googlade på det nu, och inser att jag mindes fel. Den har naturligt klick-ljud, men onaturligt scroll-ljud. Den har en inbyggd högtalare som simulerar det "hackande" ljudet från hur en vanlig mus låter när man snurrar på scrollhjulet.
Edit: Den ska tydligen även simulera ljudet från tumm- och lillfinger-knapparna. Men vanliga vänster- och höger-knapparna har naturligt klick-ljud.