Ölkväll för SweCare i Stockholm den 13/11 [Plats och tid spikat!]

Permalänk
Hedersmedlem

Ölkväll för SweCare i Stockholm den 13/11 [Plats och tid spikat!]

Yes, ni läste rätt - Stockholm!

Datum är som ni kan se i topic redan satt, dvs lördag den 13:e november. Vet att det finns flera Stockholmare som vart sugna på en ölkväll ett tag nu. Det som inte är bestämt än är dock vart vi skall ha denna. Har själv ingen aning vart ni haft era tidigare, eller vilka ölhak det är som gäller i Stockholm. Så kom med förslag!

Nu är plats och tid spikat!

Plats: Monks i Gamla Stan. Monks Café | Restauranger, bryggerier och ölfrämjande i Stockholm
Tid: Lördag 13/11 från kl 17:00

Ok, här kommer listan på de som hade tänkt närvara (skriv i tråden om ni vill hänka):

1. Rich [kommer]
2. m0REc [kommer]
3. jonasc [kommer]
4. tcntad [kommer]
5. herbamare [kommer inte]
6. maniak [kommer]
7. Aphex [kommer]
8. nidas [kommer]
9. Lezziter [kommer]
10. Agemman [kommer inte]
11. Kr^PacMan [kommer sent]
12. hapone (kanske)
13. Jonas T [kommer]
14. Edin
15. Maango
16. JenzA (kanske)
17. Allstaar (kanske)
18. ficklampa [kommer]
19. Kidd [kommer]
20. Loubar [kommer]
21. Irlut [kommer]

Hittills bekräftade med [kommer]-tagg: 13 st

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem

Count me in.

Själv föredrar jag lite lugnare ställen med god varitet av öl, sådana där hak med endast blaskig "stor stark" går bort.
Problemet är väl att de ställen jag brukar hänga på är ganska små, så det kan vara svårt att få plats mycket folk.

Wirströms Pub gillas dock.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

3. jonasc (exilgöteborgare)

EDIT: 2 -> 3

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

jag kommer om ni får med nidas

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av herbamare:

jag kommer om ni får med nidas

Det skall jag se till.

I'm gonna hunt him down!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jorå, såvida man inte ska till England pga jobbet då, får se.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m0REc:

Count me in.

Själv föredrar jag lite lugnare ställen med god varitet av öl, sådana där hak med endast blaskig "stor stark" går bort.
Problemet är väl att de ställen jag brukar hänga på är ganska små, så det kan vara svårt att få plats mycket folk.

Wirströms Pub gillas dock.

YouTube - The Kristet Utseende - Bärs som Bärs

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Är uppbokad, men börjar ni alkistidigt runt 17.00 så kan jag garanterat dyka upp och nypa Rich i kinderna alternativt att ni börjar 19 och jag kan dyka förbi och svinga en öl eller två innan jag ska till nästa grej.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Relik 📜

Jag kan nog dyka förbi!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag är kanske på. Det beror på om en kompis firas på fredagen eller lördagen. Återkommer i nästa vecka!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan tänka mig att haka också, alltid trevligt med en kall öl och nerdsnack. Men är inte 100% säker än som många andra.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Hedersmedlem

Många kanske här, kamma er nu! Ni får ju passa på när ni får finbesök!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finbesök av Rich? haha

Jo vore skitkul om alla kunde dyka upp så man får en trevlig sweckväll:) Ska definitivt försöka hänga med den dagen, jag fyller år nu den 6e sen veckan efter borde inte vara omöjligt.

Permalänk

fan ja inte e hemma då i sthlm =/ ni får komma till holland ^^

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av johanna_l:

fan ja inte e hemma då i sthlm =/ ni får komma till holland ^^

Hade jag pengar skulle jag säkert dra dit. Bara om du möter swecmaffian på Schiphol t.ex

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hade jag pengar skulle jag säkert dra dit. Bara om du möter swecmaffian på Schiphol t.ex

ja ja klart^^ så länge ni har boende så:) för drägga på gatorna i a-dam e inte så jättesäkert

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanna_l:

ja ja klart^^ så länge ni har boende så:) för drägga på gatorna i a-dam e inte så jättesäkert

Dom får väl efterfesta hemma hos dig

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Dom får väl efterfesta hemma hos dig

ja hade jag bott själv så men tror inte min värdfamilj där ja bor hos blir så glad om jag tar hem ett gäng grabbar haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanna_l:

ja hade jag bott själv så men tror inte min värdfamilj där ja bor hos blir så glad om jag tar hem ett gäng grabbar haha

Säg att ni ska plugga till tenta

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Säg att ni ska plugga till tenta

hahah tveksamt om de köper det XD men om ja flyttar hit om ett år då blire ölkväll me efterfest hos mig i holland!

Permalänk

Övergiver du oss göteborgare för 08orna Rich? =/

Får dra ihop en swec träff i Göteborg som slår alla tidigare ölkvällar med hästlängder...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av johanna_l:

ja ja klart^^ så länge ni har boende så:) för drägga på gatorna i a-dam e inte så jättesäkert

Skrivet av Tomas_88:

Dom får väl efterfesta hemma hos dig

Amen to that brotha!
Vi för och efterfestar hos din värdfamilj mohaha.

Skrivet av Evil_AnAnAs:

Övergiver du oss göteborgare för 08orna Rich? =/
Får dra ihop en swec träff i Göteborg som slår alla tidigare ölkvällar med hästlängder...

Haha ja rich har ju faktiskt tagit sina sinnen till sina fulla bruk

Permalänk
Medlem

Ska vi se historiskt så är Stockholms ölkvällar bra mycket brutalare än skiten ni fanskap från resten av Sverige dragit ihop.. så finns god potential till att vi super ner Rich och dumpar honom utanför Patricia för lite suprise buttsex.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem

Håller nog inte riktigt med.

Skrivet av nidas:

Är uppbokad, men börjar ni alkistidigt runt 17.00 så kan jag garanterat dyka upp och nypa Rich i kinderna alternativt att ni börjar 19 och jag kan dyka förbi och svinga en öl eller två innan jag ska till nästa grej.

Eller så börjar vi 17-18 och dricker till typ två, så kan du dyka upp vid 19 och dricka ikapp? ;D

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

börjar ni 17-18.. så dyker jag upp då.. bara lite mer tid för mig att dricka bärs på

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

17 låter bra, Nidas behöver exposeras så mycket som möjligt för riktigt folk.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

riktigt folk? från göteborg?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Efter att ha marinerat i den här skitviken så länge kan du behöva en chockstart!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Ska vi se historiskt så är Stockholms ölkvällar bra mycket brutalare än skiten ni fanskap från resten av Sverige dragit ihop.. så finns god potential till att vi super ner Rich och dumpar honom utanför Patricia för lite suprise buttsex.

Gävledala säger jag bara

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X