hjälp med att komma ihåg ett spel!

Permalänk
Medlem

hjälp med att komma ihåg ett spel!

för ett par år sen (-08 eller -07 tror jag de va) satt jag å spelade ett spel, sjukt kul och ville spela igen men hittar de icke efter jag flyttat, problemet är. jag kommer inte ihåg namnet!

de jag kommer ihåg av spelet är att de gjort (vad jag tror) någon gång mella -05 till -08

man spelar på samma sätt som diablo 2 dvs ser uppifrån och styr med musen och knappar.

man springer runt på nå rymdskepp och jag tror man skulle ta sig där ifrån (kommer inte ihåg helt)
massvis med vapen av olika slag.

de finns en AI till skeppet som hjälper en kommer jag ihåg, säger typ att området som kommer finns de mycket gas å så den rekommenderar att man "uppgradera" sig med robotaktiga lungor för att tåla de bättre, om man tar alla dessa "uppgraderingar" så kom jag ihåg att de slutar med att du är en hel cyborg och datorn kan styra över dig (bad ending)

har för mig att man samlar scraps av nå slag för att uppgradera sin vapen mm.

någon som har någon ide vad jag pratar om? vill så sjukt mycket spela de igen :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Jag antar att det är Restricted Area du menar? : Restricted Area for PC - GameSpot

Visa signatur

Lian Li PC-011 | Corsair HX1000i | Asus Strix X99 Gaming Rog | Intel Core i7 6850K | Corsair 32GB DDR4 Vengeance | Samsung 960 EVO 500GB | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX GAMING | Custom Vattenloop

Permalänk

doom 3 kanske?

Visa signatur

"Love Life,Get Paid Then Get Laid"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderzzun:

doom 3 kanske?

"man spelar på samma sätt som diablo 2 dvs ser uppifrån"

OT: Har ingen aning

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

Låter nästan som System shock 2, fast det lär det ju inte vara eftersom trådskaparen beskriver spelets perspektiv som isometrisk vy a lá diablo. Med andra ord så har jag ingen aning om vilket spel du efterfrågar, låter dock bekant...

Permalänk
Medlem

Space siege är det förmodligen som du letar efter

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem

oh ursäkta! hade helt glömt att jag gjorde denna tråd! Space Siege va rätt! tackar så mycket för hjälpen

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5