Var kan jag hitta Prestanda till det Maximala

Permalänk
Medlem

Var kan jag hitta Prestanda till det Maximala

hej allihopa..

jag tänkte bygga datorer med den bästa prestanden på marknaden, för mitt bruk och även till att sälja ifall jag skulle köpa fler uppsätningar..

jag har varit ifrån datorbyggandet en lång period men jag vill gärna bli uppdaterad

*moderkort
*proccesor
*minne
*Grafik

dessa punkter skulle jag mer än gärna villja veta vad som är bäst och vart man kan hitta informationen för kommande produkter osv, tack på förhand

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ska dock nämnas att AMD släpper nya grafikkort slutet av denna månaden... Kan vara nya prestanda kungarna.
Intel släpper nya Processor vid början av nästa år eller slutet av detta året.

Sedan borde du nu för tiden också fokusera på SSD som är den nya sortens "hdd" fast inte riktigt då dessa är Solid State Drives och ger många gånger bättre prestanda. Där också intel släpper en ny serie till vinter, dock finns det gott om modeller i dagsläget som är grymt bra!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiON420:

hej allihopa..

jag tänkte bygga datorer med den bästa prestanden på marknaden, för mitt bruk och även till att sälja ifall jag skulle köpa fler uppsätningar..

jag har varit ifrån datorbyggandet en lång period men jag vill gärna bli uppdaterad

*moderkort
*proccesor
*minne
*Grafik

dessa punkter skulle jag mer än gärna villja veta vad som är bäst och vart man kan hitta informationen för kommande produkter osv, tack på förhand

Du har ju börjat rätt i ditt letande efter kunskap.

surfa på fler sajter som håller på med benchmarks och sånt så får du mycket info om det som komma skall och det som finns ute.

sen om du kollar efter det fetaste ute så är det bara att titta i butikerna och sortera efter pris.. ta det dyraste så ligger du väl till.

just nu så kommer det ut båda nya cpu´s och grafikkort vid årskiftet .. såg att du inte skrivit in hårddiskar men du kanske vet att SSD är det som gäller för prestanda datorer nu redan.

*edit
kanske skulle läst tråden ovanför mig innan jag gjorde mitt inlägg, hehe.

hoppsan,,
Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Hejsan

Jo jag har ganska bra koll på HDD's osv men det skulle vara br om man kunde få en länk eller annat för att få reda på kommande och "bästa på marknaden produkter" på alla punkter som jag har skrivit.. syftet är att gå på 3D men vet inte riktigt...

Har varit inne på att beställa produkter från utlandet som oftast har sjukt mkt lägre priser, byggde endator på komplett för ca 20.000 men efter lite mer research hittade jag samma produkter för ca 8.000.
"OBS: Den sidan som jag hittade är numera borttagen!"

Om det är möjligt att få leverantörer eller bara billiga utlandsidor är ni mkt välommna att skriva om det=)

tack på förhand folks

Permalänk
Medlem

Räkna med att datorn kommer kosta 60,000 - 70,000 kr. Är det så mycket du har tänkt lägga?

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Ja runt den prisklassen är ok, om jag får kontakt med min Leverantör som nu är i Dubai...
jag vill inte ha de grafikkorten TeslaCore eller vad de nu heter om det är något du syftar på, mer intresserad av

*2 eller 3 grafikkort som arbetar med varandra'
*12gb eller 16gb Minne (mer om möjligt)
*Jag tror jag har visat ungefär vad för superdatorer jag är ute efter, resten av produkterna jag behöver får ni väldigt gärna skriva om eller länka

Tack på förhand

/ZiON

Permalänk
Medlem

Lägga ut 60k på datordelar.. sämsta investeringen man kan göra Men har man extremt gått om stålar så visst..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Hur kan det vara en dålig ide när man får priset från leverantör? men jag förstår din tankeställning om man bortser från att jag skrev leverantör

skriv ner all ni kan komma på=)

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det är en dålig investering då du kan köpa för halva priset nu och en ny för andra hälften om några år... du klarar ändå varenda spel utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuty:

Det är en dålig investering då du kan köpa för halva priset nu och en ny för andra hälften om några år... du klarar ändå varenda spel utan problem

+1

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk

Vad ska du ha datorn till ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZiON420:

Hejsan

Jo jag har ganska bra koll på HDD's osv men det skulle vara br om man kunde få en länk eller annat för att få reda på kommande och "bästa på marknaden produkter" på alla punkter som jag har skrivit.. syftet är att gå på 3D men vet inte riktigt...

jaha en länk så är problemet löst, men allvarligt vill du bli full uppdaterat på "vad som är bäst" får du läsa, mycket och under lång tid..
Och sen vad är "bäst" i dina ögon ? Är det det absolut dyraste ? eller det som ger mest prestanda för pengarna ?
marknaden förändras i rasande fart så en uppsätning kan vara "bäst på 3D" bara för att vara en "vanlig burk" 4 veckor senare.
kommande produkter läser du om på sajter som Swec osv. Och som sagt tidigare, det gäller att läsa, läsa och sen när du är trött får du läsa lite till då saker förändras jämt. Det är bara att börja då.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

EVGA Classified SR-12 stödjer (PC3-10600, PC3-6400, PC3-8500). Minnena du hänvisat till är PC3-16000.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Avstängd

Vänta på sandy bridge och kanske köra sli med 580 ev. ATI 6990? Ramminnen Corsair dominator med fläkten

Moderkort äre väll bara ta det där evega för 5k eller ngt....kanske lite overkill med 7 pciEX slots men men...

Permalänk
Medlem

tack för all hjläp på vägen, har varit lite upptagen men nu kommer lite mer info:

jag ska ha datorn för mestadels till Spel men även en massa producering av musik,
alla som har kollat lite på Sandy bridge så kan man lugnt säga att jag vill ha det,
sen 2 grafikkort max, något av nästa års utgåvor

Minne? ja, det blir väl antagligen 16gb om inte möjligtvis mer om man kan få tag i det,

sen så ska jag ha superb kylning, tips på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiON420:

tack för all hjläp på vägen, har varit lite upptagen men nu kommer lite mer info:

jag ska ha datorn för mestadels till Spel men även en massa producering av musik,
alla som har kollat lite på Sandy bridge så kan man lugnt säga att jag vill ha det,
sen 2 grafikkort max, något av nästa års utgåvor

Minne? ja, det blir väl antagligen 16gb om inte möjligtvis mer om man kan få tag i det,

sen så ska jag ha superb kylning, tips på detta?

ska du klocka skiten ur datorn så är det nog kompressor kylning som gäller? finns färdiga lådor med kompressor i, kommer dock ej ihåg namnen. men det låter ofta en del. vill man ha en kombination av lågt ljud + prestanda kylning så är det nog vatten som gäller.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.