Permalänk
Medlem

Riksdata

Funderar på att köpa mig en Radeon 9700 från riksdata.
Den här nämligen:
http://www.riksdata.se/information.asp?info=produkt&PID=392

Är det någon som vet nått om affären?
Dom verkar ju lite oseriösa som inte har lagerstatus på hemsidan.
Sökt här på forumet och på svarta listan och hittar varken bu lr bä

Erfarenheter någon?

Permalänk
Medlem

Om vi säger så här: "Det finns en anledning till att de brukar kallas Risk-data"

Räcker det?

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk

På supporten hjälper de gärna till men de kan inget... Hmm han visste inte vad Thermaltake va... *hmm* Datorintresserad? Knappast....

Visa signatur

Intel P4 Willamette 2020Mhz | Asus P4B | 512MB RAM | Seagate Barracuda IV 160GB | IBM 60GB 120GXP | GeForce 2 Titanium 64 MB DDR 260/420 | Soundblaster Live 5:1 Live! Player | Cambridge Soundworks DTT2200 | Memorex DVD | Memorex CD/RW 32X12X40 | Hansol 900P 19" | Onkyo TX-8211 | ((:: In Trance We Trust ::))

Permalänk
Medlem

Jag bor i stockholm så jag ska nog ta och titta in i affären och kolla hur dom verkar nån gång nästa vecka.
Får jag inga kalla kårar så kanske det blir ett köp.

Det är alltid trevligt att slippa betala frakt, att man dessutom får produkten direkt i handen skadar ju inte heller. Annars vet jag inte riktigt vilken affär jag ska köpa från.

Permalänk
Medlem

håller med. håll dig borta från affären...

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

har gjort affärer med dom några gånger, jhar känts bra tills jag fick prata med chefen som verkade vara en rätt aggresiv arab....det var intrycket jag fick...

Permalänk
Medlem

*Rensat av Grillcliff*

Tack, vi behöver inga fördomar om araber här.

Permalänk
Medlem

Semjonov, vad pratade du med honom om?

Just nu står valet mellan riksdata och dataprince

pest eller kolera verkar det visst vara
men dataprince finns det många historier om hur dom misshandlar sina kunder.

Kan någon berätta lite mer ingående?

I värsta fall får jag väll beställa på postorder, men jag har ingen lust att sitta med en order på obestämd tid till någon konstig affär som hinner ändra priset fem gånger innan dom får in varan, radeon 9700 korten har gått åt så fort att jag helst vill köpa mitt överdisk så att jag är säker på att få ett

(inom rimlig tid dvs)

Permalänk
Medlem

var ngt om ett graffekort har jag för mig, gick väl iofs bra men han försökte inte direkt vara trevlig. Direkt han svarade märkte man att han hade alla taggar ut.....=)

Permalänk
Medlem

det var attityden som jag definitivt reagerade på...

Permalänk
Medlem

usch för riskdata!

jAG reklamerade en trasig dator hembygge, var trevlig och förklarade noggrant osv.
Den unga killen som verkade rätt okunnig men ganska trevlig blev nervös och hämtade chefen. Han var otrevlig behandlade mig som en nolla, fast jag kan en hel del om datorer och krävde att jag skulle ta med en originalskiva för windows (hmm) eftersom jag inte köpt nåt OS där annars behövde jag inte visa mig där igen. Dom har definitivt förlorat en möjlig storkund i mig för att uttrycka det milt.
Jag förstår att dom e trötta på folk som sabbar grejorna och reklamerar konfigurationsfel mm, men va fan jag blev chockad över den chefens tonfall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
har gjort affärer med dom några gånger, jhar känts bra tills jag fick prata med chefen som verkade vara en rätt aggresiv arab....det var intrycket jag fick...

EXAKT MIN MENING kom in med mitt mobo idag för jag hade felsökt de hemma och kom fram till att de var defekt kliver man in där säger att mobot är defekt börja hon i kassan tjafsa typ om varför man kommer 4 dagar innan garanti tar slut sen kommer chefen typ fram springade med horn i huvudet och typ babblar massa och höjer tonen jag typ sa "vet ni vad ett företag är till för att ge service till kunderna inte stå skrika på dom om varför man kommer in 4 dagar innan garantin tar slut de spelar ju liksom ingen roll garantin är garanti" sen sa han att de skulle kosta 400 kr då fråga jag vadå 400 kr då svara han ja om de inte är fel på ditt modekort då får du betala 400 kr sån sjuk grej har jag aldrig hörtalas om sen sa han att alla stora webbutiker har så han sa han kände VD på komplett kan jag tillägga lät lite lustigt med tanka på att den affären borde vara en konkurent ..

de var nog allt mer detaljer finns som person angrepp som hon i kassan hoppa på mig om som tex påstog att jag var påverkad och borde lämna affären haha rent ut sagt INGEN TREVLIG PERSONAL !!! jag ska skicka in en anmälan till konsument verket eller vart man skickar sånt om nån vet skriv gärna de här är jävligt less på den där butiken efter mitt besök idag ush mådde fan riktigt dåligt efter jag gick där ifrån av allt tjafs från deras sida 3 personer som står tjafsa om ett moderkort som igentligen är bara för dom att ge mig ett nytt och skicka tillbaka de defekta till tillverkaren.

de var min mening iaf om nån vet nått kanske stämmer de som riksdata säger men ush så otrevlig personal verkar vara familje företag för såg ut som far och dotter och dotter där ...

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Bor du i sthlm borde du titta förbi MyCom på drottningatan i PUB.
Seriösaste datoraffären, enligt mig, i stockholm.
www.mycom.se

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-oNe
Bor du i sthlm borde du titta förbi MyCom på drottningatan i PUB.
Seriösaste datoraffären, enligt mig, i stockholm.
www.mycom.se

Ja, sen Skribofont fick i graven är Mycom enda vettiga alternativet som IRL-butik i Stockholm. Inte helt klockrena, men fullt godkända.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Avstängd

mycom är ordentliga dem. köp därifrån

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acidphreak
På supporten hjälper de gärna till men de kan inget... Hmm han visste inte vad Thermaltake va... *hmm* Datorintresserad? Knappast....

hehe det var väl inte SÅ farligt, när jag däremot skulle köpa en dator från ett annat ställe så hade personen ingen aning om vad varken epox eller addtronics var för nåt. jag handlade från ett annat ställe istället....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OK, vet att tråden är ganska död, men here goes:
RiksData *morr morr* Beställde ett Lian Li PC-6089, fick ett Lian Li PC-60... Mailade och klagade, fick till svar 'men vi har bara svarta och alu färgade chassin, sorry'
PC-60 finns inte ens med på bild...
Uppgiven, trött och alldeles för otålig att få fart på min nya burk så struntade jag i att driva saken vidare. Det var trots allt ett hyfsat pris för en bra datorlåda, men jag kommer modda den massor eftersom den är tråkig

Visa signatur

'One's real life is so often the life that one does not lead.'

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från Riksdata så mycket du bara kan!!
Ska själv skicka in en anmälan till allmänna reklamationsnämnden nu ang. min dator (som numera är halvtrasig) som jag köpte hos dom. Ush ush, ska häva köpet.

Permalänk
Medlem

dataprince är väl lite si så där, jag har köpt större delen av min dator av de och ingenting av det jag fick fungerade förutom chassit (svårt för ett chassi att inte fungera) men de kunde inte göra så mycket förutom att byta ut det jag köpt och efter det har allt fungerat så det har inte varit några mer problem, och det tog 5 dagar för de att feltesta och byta ut allt...

jag tror inte det är så stora problem om du köper ett grafikkort annat om du köper flera delar och sätter ihop själv troligen då som de kan börja tjafsa, men ett grafikkort fungerar eller så fungerar det inte och det finns lagar som reglerar allt så jag skulle inte vara så orolig, sedan är inte jag någon som drar mig för konflikter om jag anser mig ha rätt

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk

Mycom. Akta dig för DataPrince och Riksdata.

Permalänk
Medlem

min brosha som inte kan något om datorer köpte en från riksdata och han skulle få ett GF4 MX kort, men han fick istället ett GF2 MX kort!

För honom gjorde det inget efterom han skulle inte spela spel eller något, men man blir ju lite förbannad när man inte får det man skulle få.

håll er borta från riksdata

Permalänk
Medlem

Dustin , ligger väl i Stockholm. Annars en helt underbar butik med bra support och utbud. Handlar där för jämnan. Har dessutom nån gång fått reklamera en vara. Men det har gått smidigt det med.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
min brosha som inte kan något om datorer köpte en från riksdata och han skulle få ett GF4 MX kort, men han fick istället ett GF2 MX kort!

För honom gjorde det inget efterom han skulle inte spela spel eller något, men man blir ju lite förbannad när man inte får det man skulle få.

håll er borta från riksdata

Felplock är ju inte ovanligt, det hade ju bara vart att be dem skicka en fraktlapp så ni får skicka tillbaka produkten och att dem sedan byter.

Visa signatur

//janson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janson
Felplock är ju inte ovanligt, det hade ju bara vart att be dem skicka en fraktlapp så ni får skicka tillbaka produkten och att dem sedan byter.

Mycket fritid?

(Eftersom du drar upp drygt 2år gammal tråd)