PCSX2 (Playstation 2 emulator)

Permalänk

PCSX2 (Playstation 2 emulator)

Innan jag frågar det jag tänkte: Ja, jag äger ett PS2 i verkligheten plus de spel jag spelar i emulator också.

Jag skulle vilja ha bra tips om jag kan få PCSX2 att fungera bra med min dator.

Specs:

Processor: AMD Phenom 8550, TripleCore 2.19Ghz @ 4.29Ghz. (förstår dock inte vad "rated at" har för betydelse)

Grafikkort: Nvidia Geforce G100 512mb

OS: Följde med Vista till den, men nedgraderade till XP SP2

Permalänk
Entusiast
Citat:

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta förbjudet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

Tyvvär.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Så även att jag lagligen har ett ps2, och en hel del spel så får jag inte prata om en emulator här?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

För mig funkade GTA 3 helt ok på min dator (E6550 + MSI 8600GT, 3 GB ram) om jag nu inte minns fel

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Theshawty:

Så även att jag lagligen har ett ps2, och en hel del spel så får jag inte prata om en emulator här?

om jag förstått det hela rätt så, nej.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Du kan nog behöva en starkare processor för att klara ps2-spel, min phenom 2 X4 3,7ghz klarar tex dark cloud precis på 60hz (som behövs för att spelet inte ska gå i slowmo), men spel som shadow of the colossus laggar jättemycket för mig som har en snabbare processor än dig. Tvspel är mer processorkeävande än pcspel så skulle nog tippa på att du behöver en phenom 2 eller tom en i5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Tvspel är mer processorkeävande än pcspel så skulle nog tippa på att du behöver en phenom 2 eller tom en i5.

Nej men emuleringen i realtid kräver massor, särskilt om emulatorn inte är så välgjord.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Nej men emuleringen i realtid kräver massor, särskilt om emulatorn inte är så välgjord.

Jo det klart.

Permalänk