Antec three hundred och GeForce GTX 460. En bra kombination?

Permalänk
Medlem

Antec three hundred och GeForce GTX 460. En bra kombination?

Jag funderar på att byta ut mitt gamla OEM grafikort mot ett bra grafikkort. Just nu har jag siktet inställt på GeForce GTX 460. Fast jag vet inte riktigt om detta passar till mitt chassi Antec three hundred.
Är det någon som vet huruvida dessa går bra ihop? Jag vet typ inte ens storleken på grafikkortet, så känns bäst att ta reda på det i förväg.

Om någon kan bidra medhjälp så skulle jag bli väldigt tacksam.

Permalänk
Medlem

det kommer passa antec three hundred är ju ändå midtower

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några problem.

Annars får du gärna låna min vinkelslip och huggjärn.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Det ska passa, GTX460 är inte överdrivet långt. Se upp med nätagget så det har kraft nog, du har inget OEM nätagg hoppas jag?

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag antagligen ett OEM nätaggregat. Visserligen var andra delar av datorn inte OEM så jag jag vet inte. Jag måste öppna datorn och kolla för att vara säker.

Permalänk

Har själv ett GTX 470 i mitt Antec 300 och det var inga problem att få plats med

Permalänk
Medlem

Vet någon om ett 470 SOC får plats då? det är lika stort som ett 480 referenskort. SVARA GÄRNA SNABBT! ska nämligen beställa det ikväll är det tänkt.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb