Hjälp med musik till 30års fest

Permalänk
Medlem

Hjälp med musik till 30års fest

Tja jag letar musikvideos till en 30års fest så vore kul med lite tips. Gärna videos från 95 och nyare, alla sånna här gamla goa klassiker som man glömt bort. Men ska även vara nyare låtar med i blandningen, folket på festen är blandat så inget alltför "gapigt" men rock, euro disco, dance, punk, hip hop, ja allt sånt som var populärt, så folk känner igen dom...

Tack på förhand

Har kollat igenom denna tråden men många videos saknas i äldre trådar därför jag starta ny.
http://www.sweclockers.com/forum/92-underhallning-och-medier/...

Permalänk
Medlem

Jag kör ofta musikvideoparty. Har flera ggr kört storbild (proj/duk) på en/min hojklubb & så med.
Har ca 40Gb (530 videos) av varierande kvalitet på HDD. Hämtade i stort sett allt mha .torrent ..

Det svåra är att hitta en spelare/codecs som klarar alla filer sen när man har dom,
själv kör jag MPC/HC, som klarar 95-100% av mina videos.
Tar en stund att få ner allt, men det är klart värt det i slutändan.

Eller tänkte du köra streamat från YuoTube, bara?

Permalänk
Medlem

Det blir projektor nu också, samt en hyfsad musik anläggning. Jag har ca 250 låtar nu på 14gb, jag går mest på ljudkvaliten nu då jag inte vill ha massa låtar i olika volym. Dom videos jag har nu funkar allihopa i VLC, men den här du rekommenderar kanske är bättre?

Jag rippar från youtube nu då det är HQ och det blir ju skaplig kvalite på en del iaf.

Det finns inget internet i lokalen. Så jag tycker det känns stabilare att ha videos sparat än att sitta och streama youtube/spotify på mobilt.

Permalänk
Medlem

gör en räd med keepvid på youtube eller vimeo.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

^^ det jag håller på med nu Men det är ju svårt och komma ihåg dom där guldkornen som får en att tänka "JAAA den där låten, visst jävlar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten Kattskit:

Det blir projektor nu också, samt en hyfsad musik anläggning. Jag har ca 250 låtar nu på 14gb, jag går mest på ljudkvaliten nu då jag inte vill ha massa låtar i olika volym. Dom videos jag har nu funkar allihopa i VLC, men den här du rekommenderar kanske är bättre?

Jag rippar från youtube nu då det är HQ och det blir ju skaplig kvalite på en del iaf.

Det finns inget internet i lokalen. Så jag tycker det känns stabilare att ha videos sparat än att sitta och streama youtube/spotify på mobilt.

Japp. Då tycker iaf jag att du gör rätt precis som du gör nu. Hppas du hinner, när är det?
Jag upplever ingen skillnad generellt mellan "bra" YouTube-videos eller nerladdat.
(Det skulle i så fall vara att man rippar låtar från (HD)/DVD/BD:s & så om man har tid.)
Det är lite jobb att få ner material, men när det väl är gjort & playlists är confade
& provkörda mot spelaren du använder & de videofiler du tänker använda.
(MPC-HC skulle jag säga är bättre visuellt men inte lika out-of-the-box som VLC)

På klubben jag körde på använde jag en stationär burk som alltid stod där & tog video (DVI)
& audiosignaler separat, precis som de flesta gör hemma vid datorn, med det man har där.
Där fanns ett stort gammalt stereosteg & separata 12" bas/6.5"+diskanthorn i taket.
Ett sånt fjuttkit räcker lätt till hörselskadenivåer & nostalgivideopartyn för ett 50-tal personer.

Edit/ Testa "Sledgehammer" eller "She drives me crazy" .. G'n'R? /Edit.

Permalänk
Medlem

jag har gjort en 90-tals playlist på spotify Playlist by e_man - Spotify jag tycker jag har med många klassiker, kolla in den vettja

det är rätt många singlar där så du borde kunna söka upp på youtube om något passar

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jo det är inte förrens i mitten på december så jag hinner gott och väl Tack för tipsen

Det fanns mycket bra på den listan E_man, tackar!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

jag har gjort en 90-tals playlist på spotify Playlist by e_man - Spotify jag tycker jag har med många klassiker, kolla in den vettja

det är rätt många singlar där så du borde kunna söka upp på youtube om något passar

Haha, anthem for the year 2000, klassiker!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.