XBOX 360 Slim vs. PS3 Slim vs PS3

Permalänk
Avstängd

XBOX 360 Slim vs. PS3 Slim vs PS3

Har haft ett PS3 men sålde det för 2 år sedan och nu är man lite sugen på att skaffa en konsol. Har spelat nyligen litegrann med XBOX och jag tyckte att online läget var mycket bättre än PS3 då jag hade det. Var idag och kollade på 360 Slim & PS3 Slim och för att vara ärlig så gillade jag den gamla PS3 mer än de båda konsolerna utseendemässigt. Finns det nån skillnad prestandamässigt på PS3 Slim än PS3? Har en grabb som fyller 4år i januari och det är tänkt att han får spela ibland så det viktigaste är ändå att det finns spel till barn i 4års ålder. Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

PS3 slim är förutom mindre, energisnålare, tystare och modernare. HDMI porten är uppgraderad så att den kan skicka de nya surroundformaten Dolby True HD och DTS HD Master Audio, som digital bitstream. alltså den kan skicka ut ljudet felfritt utan någon fördröjningstid på någon millisekund.
men du kommer inte märka någon direkt skillnad på ljudet...

Permalänk
Avstängd

Vad jag vet så finns det inga egentliga skillnader på prestandan mellan olika PS3-modeller.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite..

Fick nyss YLOD på min PS3, ser inte ut som det funkar att reflow den heller =(

Tänkter på om jag ska köpa en ny PS3 slim eller en skaffa en xbox 360 slim istället och sälja alla mina PS3 spel och grejjer...

Går 360 stabilt nu ?? Känns lite intressant att skaffa en 360 iom att jag spelat dem PS3 exclusiva spel jag vill, är inte direkt fler PS3 exclusiva på gång än GT5 ?

HUr skulle ni gjort ?

Visa signatur

// Lian Li PC-888 // i7 4790s // MSI vega 56 8gb O.C. // 16GB //

Permalänk
Medlem

360s är underbart. Installerar man spelet man spelar på hårddisken är den nästintill ljudlös och utan installationen är det inte så högt heller.
Jag har bara lite erfarenhet av ps3 men föredrar 360

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av yacuzhi:

Lånar tråden lite..

Fick nyss YLOD på min PS3, ser inte ut som det funkar att reflow den heller =(

Tänkter på om jag ska köpa en ny PS3 slim eller en skaffa en xbox 360 slim istället och sälja alla mina PS3 spel och grejjer...

Går 360 stabilt nu ?? Känns lite intressant att skaffa en 360 iom att jag spelat dem PS3 exclusiva spel jag vill, är inte direkt fler PS3 exclusiva på gång än GT5 ?

HUr skulle ni gjort ?

Skulle valt 360, du har ju både Halo: Reach och Fable 3 som släpptes precis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Skulle valt 360, du har ju både Halo: Reach och Fable 3 som släpptes precis...

Fable 3 finns till PC och Halo kan man vara utan.

Skrivet av yacuzhi:

Går 360 stabilt nu ?? Känns lite intressant att skaffa en 360 iom att jag spelat dem PS3 exclusiva spel jag vill, är inte direkt fler PS3 exclusiva på gång än GT5 ?

HUr skulle ni gjort ?

Gran Turismo 5 kommer ju snart och det är ett måste för alla med PS3! Sen kommer Killzone 3 och Uncharted 3 är väll på gång också. Kommer väll ett nytt God of War snart med. Annars har jag ingen koll men antar att det kommer lite fler också. Tycker du ska köpa en ny PS3 Slim 320GB men kolla vilka exklusiva Xbox spel du skulle vara intresserad av isåfall.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Fable 3 finns till PC och Halo kan man vara utan.

Gran Turismo 5 kommer ju snart och det är ett måste för alla med PS3! Sen kommer Killzone 3 och Uncharted 3 är väll på gång också. Kommer väll ett nytt God of War snart med. Annars har jag ingen koll men antar att det kommer lite fler också. Tycker du ska köpa en ny PS3 Slim 320GB men kolla vilka exklusiva Xbox spel du skulle vara intresserad av isåfall.

Vem kör bilspel? Killzone kan man vara utan, Uncharted går ersätta med vilket tomb raider spel som helst.

Kinect släpps bara om ngra dagar, det kanske intresserar dig istället för sonys wii kopia..

Permalänk
Medlem

Du väljer -
Playstation: Om du vill kunna kolla på BluRay filmer.
Xbox360S: Om du vill ha en konsoll med MASSA funktioner, dvs. mycket bättre onlineläge, fler barnvänliga spel osvosv.
Kan även tipsa dig om Kinect för xboxen, då vi har fått testa det på jobbet i ett antal veckor, extremt roligt faktiskt! Kommer bli en hit jämfört med playstations laggiga, grafiskt dåligt utvecklade utgåva

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K - ASUS PRIME Z370-A II - 16GB - RTX 2070 - 32" Samsung G7
* ⌨️ Ducky One 2 Mini 60% | 🖱️ Corsair Scimitar | 🎧 HyperX Cloud II
* 📱 iPhone 12 Mini | ⌚ Apple Watch SE 44mm

Permalänk
Medlem

Har just beställt en 360 slim med 250gb disk... hoppas man får den tills nästa vecka

Blir trevligt att lira:... Fable 3.. Dead or Alive... och Alan Wake helt enkelt...

blir att sitta på blocket nu och sälja av mina ps3 spel.. och försöka bli av med den rasade ps3an ockås på någotvis...

Visa signatur

// Lian Li PC-888 // i7 4790s // MSI vega 56 8gb O.C. // 16GB //

Permalänk
Medlem

En billig blu-ray spelare kan man köpa för 800kr.
Men tror knappt många använder det då de flesta tankar ner från nätet.

PS3 är säkert snyggare än Xbox 360, men det är ju en smaksak.
Men vem kollar på den, man tittar ju på tv-skärmen.
Spelar man inte så är den i tv-bänken endå.

Handkontrollen är mycket skönare på 360 också, PS3:ans är för liten...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

xbox all the way ha har xbox den gammla xbox 360 arcaden har nu xbox 360 slim 4 gb + en 250gb (fick det för samma pris som 250gb versionen när 250gb versionen va slut)

Testade lie första gången når reach släpptes fy fan va xbox live e grymt tveka inte

Permalänk
Medlem

Köpte en PS3 (har haft en Xbox 360 sedan 2005) för ett tag sedan och ångrar det köpet lite. Köpte den främst pga. Heavy Rain men just Heavy Rain fick mig att hata den jävla ps3 handkontrollen. Inte nog med att den är obekväm som satan, knapparna är helt ologiska! I ett spel som Heavy Rain där man ska sätta kombinationer slutar det med att man tittar frustrerat på kontrollen och undrar var fyrkanten, triangeln, cirkeln och krysset sitter.

Gillar Xbox 360 mycket mer. Användargränssnittet är tusentals bättre än ps3 och tycker även xboxen har trevligare spel. Grafiken brukar oftast vara bättre på Xbox 360 på multiplatformsspel då utvecklarna kan utnyttja hårdvaran bättre i xboxen än ps3. Sedan är ju 360 handkontrollen överlägsen ps3 handkontrollen.

Permalänk
Medlem

Tycker det är många förutfattade meningar åt båda hållen.

Ersätta Uncharted med Tomb raider? Då har man knappast spelat uncharted.

Iaf så kan jag bara inflika på ps3-hållet då jag inte själv äger ett Xbox.
Otroligt bra mediaspelare (även om man skulle vilja se ett större formatstöd).
Smidigt gränsnitt. Simpelt och logiskt.
Hyfsat tyst.
Kanske inte mest titlar men de exklusiva spelen gör upp för detta.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Vem kör bilspel? Killzone kan man vara utan, Uncharted går ersätta med vilket tomb raider spel som helst.

Kinect släpps bara om ngra dagar, det kanske intresserar dig istället för sonys wii kopia..

Vilket tombraider spel är bättre än uncharted 1 och 2?

Skiter i både kinect och move!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Om man ska vara opartisk så..
PS3
+Blu-ray
+Move

Xbox
+Kinect

Mer eller mindre. Köp den som har spelen som DU vill spela.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Vilket tombraider spel är bättre än uncharted 1 och 2?

Alla.

Skrivet av REALIN:

Skiter i både kinect och move!

Vänta, var det du som startade tråden?

Permalänk
Medlem

Jag anser att båda systemen är i stort sett identiska - gör ju i stort sett samma sak, men JAG föredrar PS3.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Alla fanboys! sluta fjanta er.

PS3
+bättre grafik på exclusives
+bättre hårdvara
+åter mindre
+Bra spel, snygga och coola, däremot färre?
++Går att använda som något annat än bara spelkonsol
-sämre onlineläge, däremot GRATIS

Xbox
+mycket bättre online, men man måste tyvärr BETALA
+många bra spel
++Fler spelare!
-sämre hårdvara

Jag skulle säga så här, är du ute efter att spela mycket spel, typ halo och sånt med kopmisar, så ska du nog skaffa en xbox, eftersom att alla har en.

Men om du vill använda konsolen till annat, tex blurayspelare, så vet jag ingen bättre bdspelare än ps3an. Spelen till ps3 är också väldigt bra.

Permalänk
Medlem

jag gillar personligen xbox 360 för e van dosan ps3ans dosa för liten och oskön och e ett halo fan

Har faktiskt aldrig testat ps3 men like kontroll som på ps2 satt..

Permalänk
Medlem

Jag har både ps3 och xbox 360 och jag väljer nog min ps3a före min xbox.

Tomb raider bättre än uncharted, ja då har du nog inte spelat det då....

Permalänk
Medlem

Playstation 3 Move, vafan e detta för skit? sitta med en fet dildo i handen och vifta, nefan med xbox kör vi utan verktyg!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Playstation 3 Move, vafan e detta för skit? sitta med en fet dildo i handen och vifta, nefan med xbox kör vi utan verktyg!

Fördelen är väl sen när man är less på att spela, kanske man lyckats få igång sin flickvän.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Playstation 3 Move, vafan e detta för skit? sitta med en fet dildo i handen och vifta, nefan med xbox kör vi utan verktyg!

Ja det måste ju kännas bättre att stå framför tvn och jucka halva kvällen, med armarna flaxande som en väderkvarn, för att få kinectspelen att fungera.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Skramla ihop slantarna för att bygga en duglig PC istället.

Själv så skaffade jag för övrigt en PS3 eftersom jag ville spela och uppleva 3D Dot Game Heroes, Castlevania: Lords of Shadow, Demon's Soul, Dante's Inferno, Dead Space, Fat Princess, Heavy Rain, Red Dead Redemption och så Warhawk. Och koppla av med lite Flower.

Spel för kötthuvuden typ Killzone, God of War, Halo och vad det nu finns där ute intresserar mig icke. Det är spel för demografen av korkade konsumenter som tycker att skiten är teh shit.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Lite ironiskt att du tycker God of war är spel för korkade konsumenter samtidigt som du nämner att du gillar Castlevania och Dantes inferno, varav det sista är ett rakt plagiat av god of war (med sämre resultat). Så med de spel du nämner så hamnar nog även du i kategorin korkade konsumenter, dock inget fel i det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Lite ironiskt att du tycker God of war är spel för korkade konsumenter samtidigt som du nämner att du gillar Castlevania och Dantes inferno, varav det sista är ett rakt plagiat av god of war (med sämre resultat). Så med de spel du nämner så hamnar nog även du i kategorin korkade konsumenter, dock inget fel i det.

Plagiat av God of War? Självklart så menar du att God of War är snarare ett plagiat av Devil May Cry eller hur?

Vad det beträffar Castlevania och Dante's Inferno så tilltalar storyn, ljudet och även det visuella mig mer än vad God of War gör (handlar det mer om en grek med angst och skägg, så PM:a gärna). Och ja, för korkade konsumenter eftersom det har tagit dem trots allt tre spel för att förklara för den korkade konsumenten vad all angst i God of War beror på.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Alla spel är väl kanske plagiat av något, men nu nämnde du inte DMC i ditt inlägg. God of war seriens tilltalande och mest framgångsrika element är ju kombinationen av pussel, plattformande, storyn och hack n slash, något som inte stämmer in på exempelvis DMC. Om du inte lirat spelet går det ju alltid att kolla upp spelet på wikipedia och läsa mer om det finns något djupare bakom kratos angst.

Så hur mycket finns det egentligen att berätta i Castlevania då, menar det har släppts ungefär 24 spel i den serien hittills på de flesta format man kan tänka sig. Utifrån ditt tankesätt måste fans av Castlevania, med god marginal, därmed vara bland världens mest korkade spelkonsumenter

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2