Permalänk

Min dator- före och efter kabeldragning

Mitt bygge som jag gjorde innan sommaren.

Specifikationer:
Chassi: Antec X - Plorer blå led
Processor: Amd athlon x4 630 2.8GHz
Ram-minne: 2 x 2 GB (4GB) Ocz gold edition 1600Mhz DDR3
Moderkort: Asus M4A785TD - EVO
Grafikkort: Ati Sapphire HD 4850 1GB
Hårddisk: 2,5Tb (1000GB + 1000GB + 500GB)
Nätagg: Ace Raw deal 620w
Dvd- rw
fläktstyrning i fram på chassit
två usb uttag och en fire wire port i fram på chassit finns också

Processorn har varit klockad till 3.7GHz, men nu är den bara på 3.2GHz, jag tyckte det kändes lite onödigt att ha den klockad till 3.7GHz
Ram-minnena är lite klockade (gjorde det i AMD OVERDRIVE)
Grafikkortet kör jag på "original klockning", funkar bra iallafall

Nu till bilderna!

Min dator- före och efter kabeldragning

Permalänk

Byt nätagg förfan!!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

byt nätagg och sätt dina RAM på rätt platts! du kör dom i single channel.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

kul att du faktiskt lyckades få så bra kabel dragning i det chassit. men som ovan nämnde, byt nätagg för hela din dators säkerhet och minnena ska hoppa ett steg åt höger för att du ska få det rätt. snabbar upp lite ska du se.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

byt nätagg och sätt dina RAM på rätt platts! du kör dom i single channel.

Han kör dom i dual channel, och så länge han inte maxar nätagget så är det väll inte vidare farligt?

Hoppas dock du byte kylpasta på grafikkortet :E

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Inb4 psu explosion.

Nej men seriöst, byt ut ditt nätagg till något bättre märke. Kostar bara ett par hundra för ett fint 400w som räcker utmärkt till ditt system.
Betydligt billigare att köpa ett nytt nätagg nu än nya komponenter ifall nätagget skulle bestämma sig för att ta med sig något annat i graven.

I övrigt kan jag inte säga att jag var speciellt imponerad av galleriet förutom en förvånansvärt bra kabeldragning med tanke på vilket chassi det är.

Permalänk
Medlem

När jag såg 7700mhz höll jag på att ramla av stolen xD
Nej men, bra jobbat.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Snart får du se min awsome modd på detta caset! Nästan hela moddat! Säljer dem fortfarande dem casen? Och dra in överblivna kabla i din 5..25" hållaren!

Annars snyggt

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Trevlig dator du hade där

Rekommenderar att du försöker byta nätagg om du någonsin funderar på att uppgradera till något lite törstigare ^^

Din dator drar runt 350w i Load gissar jag och med det där agget skulle jag inte våga gå över 500w. Om du inte tror mig: http://www.sweclockers.com/recension/12022-nataggregat-fran-a...

Gillar´t i övrigt

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Byt agget innan datorn smäller.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Han kör dom i dual channel, och så länge han inte maxar nätagget så är det väll inte vidare farligt?

Hoppas dock du byte kylpasta på grafikkortet :E

Nej, det gör han inte. Bara för att de ska sitta i varannan slot på intel-brädor så betyder det inte att det ska vara så på AMD. Där ska de sitta bredvid varandra.
Tumregeln är att de ska sitta i slotsen med samma färg vilket de inte gör här.
Skulle uppskattas om folk läste på lite innan de uttalar sig som om de vore experter. Det skulle bidra till färre missförstånd.
Ang. nätagget så dör det enligt swecs. tester redan vid 75% belastning så, jo de är farligt, speciellt i längden.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Ram- minnena är numera på rätt plats, bilderna är ca 2-3månader gamla. glömde skriva det, tänkte inte på att det var så på bilderna
jag ska dessutom sälja min dator och bygga en ny, då blir det bättre grejer inte ace nätagg, då blir det corsair 650w tänkte jag.
men tack för kommentarerna

Permalänk
Medlem

Kör inte du med otroligt hög latens på ramminnena när de ska kunna gå i 8-8-8-24?

Permalänk
Permalänk

Jag har också tyvärr ett ace 620w agg men jag ska byta innan årsskiftet för att jag ska köra 5770 cf sen och då jag inte litar på det i belastning:p

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Han kör dom i dual channel, och så länge han inte maxar nätagget så är det väll inte vidare farligt?

Hoppas dock du byte kylpasta på grafikkortet :E

Han kör dom i single, och JO! Ace nätagg är farliga och jag skulle inte äns lita på ett om de så skulle driva en 10:- miniräknare.

Skrivet av Piece of Cake:

Nej, det gör han inte. Bara för att de ska sitta i varannan slot på intel-brädor så betyder det inte att det ska vara så på AMD. Där ska de sitta bredvid varandra.
Tumregeln är att de ska sitta i slotsen med samma färg vilket de inte gör här.
Skulle uppskattas om folk läste på lite innan de uttalar sig som om de vore experter. Det skulle bidra till färre missförstånd.
Ang. nätagget så dör det enligt swecs. tester redan vid 75% belastning så, jo de är farligt, speciellt i längden.

just så!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra