Kan Inte Logga In På Steam Längre

Permalänk
Medlem

Kan Inte Logga In På Steam Längre

Hej

Hoppas detta var rätt ställe för detta ... hittade inget passande^^
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Det hela började i tisdags med att jag inte kunde spela CS,CZ, DoD på steam ... Portal kunde jag spela ...

Dagen efter det kunde jag inte logga in !

Texten som kommer upp
________________________________________________
Could not connect to steam network
This could be due a problem with your internet connection, or with the steam network. Please visit Welcome to Steam for more info
________________________________________________
Jag har 4/5 i kontaktstyrka hela tiden...

Jag använder trådlöst internet... Net1

Har en ACER ASPIRE M3201 för nu läget då jag väntar på min nya dator...ska beställa i slutet av månaden..

Har haft problem tidigare med steam... inte kunnat logga in för att chatta med vänner

Har försökt med att ....

* Radera alla steam filer och om installerat steam igen ..

* Systemåterställning

* frågat steam ... men deras support är det värsta jag vet ... 3 dagar för att få ett svar som knappt hjälpte ..

För exempel EA ... 2 timmar (det kallar jag för "bra" support, som också hjälpte mig )

Hoppas någon kan hjälpa mig

Permalänk
Medlem

Var PRECIS likadant, jag ominstallerade steam, hl1 spelen. Till sist gjorde jag en system restore och det funkade..

EDIT: har net1 mobilt, men med kabel från dator till router.

Permalänk
Medlem

Kontrollera att du inte har något program som stör Steam. Exempelvis kan jag inte ha igång Netlimiter samtidigt som Steam. Här är listan med program som krockar med Steam:
Programs Which Interfere with Steam - Steam Support Wiki

Det är fruktansvärt hur dåligt Steam är programmerat. Vi alla minns väl hur mycket problem det var i början med Steam...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Jag har testat allt som går..

Det blir bara samma sak

Och deras support är ju värre ....

Permalänk
Avstängd

Har du inte testat att koppla direkt med kabel till din router/modem och se om det blir skillnad?Att spela på trådlöst har ju aldrig funkat riktigt bra.Jag tror inte det är steam som krånglar i dagens läge.

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk

tyvärr kan jag inte hjälpa dig , dock har jag haft problem med steam så jag har skrotat skiten.
Köpte half life , blueshift , oppsing force , HL2 etc när de kom för massvis med år sedan , försökte installera de för några månader sen och får upp att min kod inte är OK , att den är stulen.

Snackade med support som inte hjälpte ett skit utan ignorerade mig i princip och som du sa tog de 1 vecka att få svar. Roligt att jag har CD:n och fodralet hemma med alla koder etc men enligt dom är de stulna fast jag köpte dem på Tradition i sthlm när de fanns. Sjukt men men så STEAM = VÄRLDENS SÄMSTA SKIT!

Tack vet jag blizzard som hjälper snabbt och enkelt.

Skrota skiten.

//Erik

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Har du inte testat att koppla direkt med kabel till din router/modem och se om det blir skillnad?Att spela på trådlöst har ju aldrig funkat riktigt bra.Jag tror inte det är steam som krånglar i dagens läge.

Ska testa göra det snart ... Vet inte om jag hinner idag ^^ ....

Jag spelar utan kabel .. visst en ping på 130-160 på en server i europa .. ganska dåligt då jag laggar mycket^^

Det konstigare är ... på en server i usa... inge lagg trots att jag har 280 i ping

Skrivet av ericsundell2:

tyvärr kan jag inte hjälpa dig , dock har jag haft problem med steam så jag har skrotat skiten.
Köpte half life , blueshift , oppsing force , HL2 etc när de kom för massvis med år sedan , försökte installera de för några månader sen och får upp att min kod inte är OK , att den är stulen.

Snackade med support som inte hjälpte ett skit utan ignorerade mig i princip och som du sa tog de 1 vecka att få svar. Roligt att jag har CD:n och fodralet hemma med alla koder etc men enligt dom är de stulna fast jag köpte dem på Tradition i sthlm när de fanns. Sjukt men men så STEAM = VÄRLDENS SÄMSTA SKIT!

Tack vet jag blizzard som hjälper snabbt och enkelt.

Skrota skiten.

//Erik

Det är ju skit tråkigt då det händer ...

Istället för att uppdatera "client" hela tiden ... satsa mera på bra support ..... ^^

Permalänk

Själv har jag använt steam i princip dagligen under 5-6 år och inte haft ett enda problem alls. Att säga saker som "STEAM = VÄRLDENS SÄMSTA SKIT!" är bara helt fel.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ihåg mitt lösenord, den är bättre. Plus att jag inet kommer ihåg den hemliga frågan eller svaret

Någon som vet om support kan fixa det åt mig?

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

tyvärr kan jag inte hjälpa dig , dock har jag haft problem med steam så jag har skrotat skiten.
Köpte half life , blueshift , oppsing force , HL2 etc när de kom för massvis med år sedan , försökte installera de för några månader sen och får upp att min kod inte är OK , att den är stulen.

Snackade med support som inte hjälpte ett skit utan ignorerade mig i princip och som du sa tog de 1 vecka att få svar. Roligt att jag har CD:n och fodralet hemma med alla koder etc men enligt dom är de stulna fast jag köpte dem på Tradition i sthlm när de fanns. Sjukt men men så STEAM = VÄRLDENS SÄMSTA SKIT!

Tack vet jag blizzard som hjälper snabbt och enkelt.

Skrota skiten.

//Erik

Fota nycklen på fodralet och skicka in bild och kontonamn.
Då ska man få skiten tebax.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

avinstallera HELA steam, all speladata och sånt med, jag hade samma problem, felsökte i en vecka, men installera om steam riktigt ordentligt löste biffen, riktigt irriterande men jag provade så många andra saker, så det måste nästan fixa det flr mig med, men man tycker steam borde förebygga att det kan bli så (vad det egentliga felet än är så är det ju ett mjukvara fel)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Testade med kabel ... samma sak

Skrivet av GizmoTheGreen:

avinstallera HELA steam, all speladata och sånt med, jag hade samma problem, felsökte i en vecka, men installera om steam riktigt ordentligt löste biffen, riktigt irriterande men jag provade så många andra saker, så det måste nästan fixa det flr mig med, men man tycker steam borde förebygga att det kan bli så (vad det egentliga felet än är så är det ju ett mjukvara fel)

hmm ... Har av installerat steam minst 5-7 gånger ... ska nog testa igen ... men en hastighet som jag inte har.. kanske funkar ... värt ett försök i alla fall

Ska fråga min pappa(^^) om jag kan få installera steam på hans bärbara bara för att se om det funkar .. Man vet aldrig..kanske fel på min dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Själv har jag använt steam i princip dagligen under 5-6 år och inte haft ett enda problem alls. Att säga saker som "STEAM = VÄRLDENS SÄMSTA SKIT!" är bara helt fel.

Bra support är nog en av de viktigaste sakerna. Har man kass support så blir allt uselt. Jag har heller aldrig haft några problem men det är ju värdelöst att veta att den dagen jag får problem så kommer det inte kunna lösas på några timmar som man enkelt skulle kunna göra på onlinebaserade klienter.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hjälpsam

Det här hjälpte för mig, men jag kryssade ur alla steam spel jag har.
2.To ensure reliability, make sure you are using a wired connection to the internet. Close the Steam client application and remove all instances of the following executables from your firewall's permissions list:

steaminstall.exe
steam.exe
hl.exe
hl2.exe
steamTmp.exe

Permissions for these executables will need to be re-learned by your firewall.

3.Open Steam to allow your firewall to re-learn permissions for the Steam executables. If your firewall does not prompt you to set new permissions, the security settings may be too strict - you will need to change these settings so you will be prompted to set permissions.

Give the Steam executables permission for all TCP and UDP ports when prompted.

4.Restart your computer and load Steam.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2198-AGHC...
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1456-EUDN...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Problemet är löst! ...

Felet... Min dator jag använder nu har nog kraschat för mycket ...och gjort att mina spel och andra saker inte kan få kontakt till Internet ...

Problemet löste jag med en 7 år gammal dator som gick att logga in med

Blir nog att skrota denna dator nu