Permalänk
Medlem

Datorbygge, hjälp?

Hej!

Jag har kört med en laptop senaste tiden, närmare bestämt en Asus G51Jx. Nu funderar jag på att uppdatera till en stationär PC som kommer byggas under det kommande halvåret. Vad jag behöver hjälp med är att välja delar. Jag har en buget på 11-13000 kronor. Jag har inte bestämt särskilt mycket, men jag tänkte minst 6 gb ram, Intel i7 920, och Ett ATI 5870. Så, vad ska jag satsa på om jag gillar att spela WoW, Starcraft 2 och kommer att köpa Portal 2 när det väl kommer? Jag vill kunna maxa både WoW och SC2.

Tack på förhand!

Edit: Typo!

Permalänk
Moderator
Moderator

Exakt vad menar du med "byggas under det kommande halvåret"?
Ska det ta så lång tid att bygga eller är det att du ska köpa det någon gång under den tiden? ^^
Är det inte nu du ska köpa så är det ingen större idé att börja planera då mycket nytt är på ingång.

Sandy Bridge i början av 2011.
Diverse nya grafikkort har både kommit och är på ingång, både från Nvidia och AMD.

(Oavsett när du tänkt köpa så är 920 gammal och 950 kostar lika mycket )

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

En sak kan jag säkerställa åt dig :).
Med den setupen maxxar du WoW väldigt lätt!

Vet dock inte hur stor skärm du har men om du har runt 21-23" så klarar du det som sagt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 925 @ 3,02 Ghz | ATI Radeon HD5770 @ 1GB | RAM 4GB DDR3 1600Mhz | Xion AXP 500W | Lexa S | Razer DeathAdder | Razer Lycosa | Steelseries 9HD

www.fredrikweb.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av HHACC95:

Hej!

Jag har kört med en laptop senaste tiden, närmare bestämt en Asus G1Jx. Nu funderar jag på att uppdatera till en stationär PC som kommer byggas under det kommande halvåret. Vad jag behöver hjälp med är att välja delar. Jag har en buget på 11-13000 kronor. Jag har inte bestämt särskilt mycket, men jag tänkte minst 6 gb ram, Intel i7 920, och Ett ATI 5870. Så, vad ska jag satsa på om jag gillar att spela WoW, Starcraft 2 och kommer att köpa Portal 2 när det väl kommer? Jag vill kunna maxa både WoW och SC2.

Tack på förhand!

vänta 1 månad och kolla läget vad som gäller.

du får en bra rigg med dom pengarna.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Man tackar för all hjälp! Och den utsatta tiden är den tiden som jag antar att det kommer ta för mig att spara ihop och köpa in delar.