Euro Truck Simulator 2010

Permalänk

Euro Truck Simulator 2010

Hej. Jag funderar på att köpa ETS version 2010 men jag undrar om min dator klarar det.

CPU: 2.20Ghz AMD Phenom 8550 Tri-Core

RAM: 3GB DDR3

Grafikkort: Nvidia Gefore G100 512MB

Permalänk
Medlem

du kan alltid gå in på
Can You Run It?
Leta rätt på spelet så kommer den att visa hur passa bra du kommer klara av de i teorin. Den jämför din datorn med vad spelet har som krav.

Tips. Sidan funkar bäst i Iexplorer av någon anledning, kan inte få den att funka på mozilla.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Can You Run It kan verka bra, men den är missvisande. Och ETS finns inte med där, har kollat förrut.

CYRI funkar med Firefox. Jag har Firefox och vet att det funkar.

Permalänk
Medlem

ja de är väll de närmaste svaret som går att ge om du inte får svar från någon med samma specc och spelet alternativt kolla youtube efter någon med ungefär samma prestanda som du har?

ps. ah har inte använt CYRI på länge men nu funkade de på mozilla som du sa dock verkar de lite missvisande då de sa att bfbc2 kräver ett gtx 260 på 512mb och att mina kort gtx 275 896mb och ett 8800gts 640mb inte klarar recommended xD

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Euro Truck Simulator

Ladda ner demot och prova?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad på ETS och vanliga?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad menar du med det vanliga?

Finns väl bara en version? Eller möjligen nån special edition..

Permalänk
Skrivet av BaronX:

vad är det för skillnad på ETS och vanliga?

Euro Truck simulator är namnet på hela spel-serien. Jag skrev fel när jag skrev version 2010, för senaste versionen är 1.3 och släpptes 2009

Permalänk
Medlem

jaha okej då är jag med.. brukar själv spela dessa så när du sa version 2010 blev jag fundersam

Permalänk
Medlem

musik

hur startar man musik man lagt in när man kör ?

Permalänk
Skrivet av svella:

hur startar man musik man lagt in när man kör ?

google is your friend

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Exakt google funkar bra, likaså ETS officiella hemsida.

Själv är jag nu på Veteran och har 2-3 länder kvar samt en fullt uppgraderad Klass A lastbil kvar:) And you?

Permalänk

Jag har en nästan helt uppgraderad Majestic Klass B

Permalänk
Medlem

Lite enformigt måste jag säga att det är, hade varit annat om det skiljde lite mer mellan länderna grafikmässigt kanske.

Permalänk

enformigt? ja, men fortfarande bra.

Permalänk
Medlem

hmm Ja de finns ju inte så mycket att jämföra med. Men visst. Dom har fått med mycket roliga funktioner.

Någon som kör lastbil på riktigt också?

Permalänk

nope inte ännu, men ska. går fordon ;:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

nope inte ännu, men ska. går fordon ;:D

Det tycker jag!

Är själv chaffis. Kör mycket långkörning, är nere i Frankrike nu tex. Får betalt av att vara ute och se sig runt Jättekul yrke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

jag undrar om min dator klarar det.
CPU: 2.20Ghz AMD Phenom 8550 Tri-Core
RAM: 3GB DDR3
Grafikkort: Nvidia Gefore G100 512MB

Din dator klarar den men inte din grafikkort. Jag vet inte om din grafikkort har pixel shader 3.0
Om den inte har de då måste du köra spelet i Low låg inställning.
Din grafikkort är OEM lågbudget och inte bra för spel det kommer att lagga.

ETS System krav:
. Processor 2.4 GHz Intel Pentium 4 eller likvärdig
· Minne 512 MB RAM (1 GB på Windows Vista)
· 128 MB Grafikkort: GeForce 4 (inte MX!) eller bättre, ATI Radeon 8500 eller bättre
· DirectX 9 kompatibel Ljud Kort
· DirectX 9.0
· 600 MB fri hårddisk utrymme

Alltså en uppföljare ETS2 är under utveckling ska släppas under 2011 mer info finns på Scs Blogg:
SCS Software's blog

Permalänk

Mitt graffe har Pixel Shader 3.0