Permalänk

lan spel i skolan ?

hej!
jag undrar om det finns några kul spel att lana i skolan ? som inte tar så mycket plats då vi endast har 700-1000 mb som lagring. Vet dock inte spec på datorerna, dock så klarar den quake 3 på max...

alla spel är välkomna...

Permalänk
Medlem

cs, hon, bf2?

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera cs, endless fun!

Permalänk
Medlem

Minecraft!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Kommer säkert få massa skit för att jag nämner det här men Tibia är ändå ett hyffsat roligt tidsfördriv
Lirar dock inte längre.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk

WC3 dock kan det vara på gränsen till för stort, men det går lätt att köra från usb minne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

Minecraft!

1+

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Trackmania kanske, tror det ligger runt 700mb typ

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk
Skrivet av Neonxz:

Minecraft!

Jag håller med neonxz! Minecraft är för jävla kul.

Antingen joinar ni en server eller så skapar ni en egen o spelar på tillsammans!

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Quake, CS, HoN, WC3 gamla Unreal Tournament

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

OpenLieroX Grafiken är kanske inte den bästa men sjukt kul att köra med folk man känner.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

One word: cs

Eller, studera iställe

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mondudu:

cs, hon, bf2?

Bara Bf2 patchen är 1.5gig bara där är det uteslutet samt tvivlar jag att skoldatorerna har kraft nog att at driva HoN/BF2.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mondudu:

Sen när var bf2 700-100 mb stort?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

aah glömde att han skrevv 700 mb sry ^^

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

De har nog blockat portarna.. om det är smarta. Så HoN kan du nog glömma.. det går väl inte och spela lan va? utan bara online?

Soldat är ganska så skoj ;P och tar inte mycket plats. Starcraft är kul och lana på med, Red Alert 2 också kanske? Beror ifs vilket operativ ni har, går inte att lägga till IPX i w7 så vitt jag vet. Vilket Red Alert 2 använder.

Permalänk
Medlem

Age of Empires 2

Permalänk
Skrivet av alibababert:

WC3 dock kan det vara på gränsen till för stort, men det går lätt att köra från usb minne

Exakt! Så gjorde några klasskamrater i ettan på gymnasiet...

Permalänk
Skrivet av Geckod:

De har nog blockat portarna.. om det är smarta. Så HoN kan du nog glömma.. det går väl inte och spela lan va? utan bara online?

Soldat är ganska så skoj ;P och tar inte mycket plats. Starcraft är kul och lana på med, Red Alert 2 också kanske? Beror ifs vilket operativ ni har, går inte att lägga till IPX i w7 så vitt jag vet. Vilket Red Alert 2 använder.

på HoN funkar det att logga in, men inte att joina games/chatta.
Savage 2 funkar det att spela fast inte chatta. :s
På min skola har dem blockat nästan alla portar, tror att port 21 är delvis öppen.

Jag skulle rekommendera att någon tar med sig en router till skolan och sen kör ni SERIOUS SAM! First Encounter/Second Encounter. Riktigt skoj!