Bilder från Gamex 2010 i Stockholm

Permalänk
Melding Plague

Bilder från Gamex 2010 i Stockholm

Medlemmen Kolapso bistår med färska bilder från spelmässan Gamex 2010.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Damn där var ni redigt snabba

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk

Ja jävlar, det var snabbt jobbat D

Skulle väldigt gärna velat gå dit, synd att man jobbar hela helgen :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Ja jävlar, det var snabbt jobbat D

Skulle väldigt gärna velat gå dit, synd att man jobbar hela helgen :<

Samma här

Permalänk
Medlem

Var där i torsdags med min brors ungar och kollade runt. Var lite besviken på alltihop. Dyrt att komma in, och inte så mycket kul att se där.
Det tillsammans med dålig luftcirkulation och väldigt hög ljudnivå på allt gör att man blir en zombie mentalt innan man faktiskt hittar fram de få intressanta saker som fanns att se på.

Var kul att se jDome i praktiken, men annars var det inte så mycket som intresserade mig iaf...

Permalänk
Medlem

Jäklar, coolt som attan att bli featured i en nyhet, tackar Sweclockers!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag var där både igår och idag och tänkte gå dit även imorrn för att kolla på Starcraft 1on1.
Det här är min första mässa så jag har väl inte så höga krav antar jag. Men jag tyckte det fanns mycket att göra, mycket att testa på o så. Mycket spännande projekt som KTH håller på med, bl.a. Towerdefense på ett bord med touchscreen (liknande Microsoft Surface), en ripoff av Duckhunt där du siktar genom att titta på fågeln med ögonen och sedan skjuta.
jDome och Kinect var tufft också!
Det jag saknar är väl Nintendo 3ds och Diablo III (det var bara en tråkig gameplay-video som loopades vid blizzards monter).

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Sveriges första..? Nordic Game då?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv

Där ser man, Blizz kör win XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Där ser man, Blizz kör win XP

Det var ju ios datorer ;D

Permalänk
Medlem

inge d3 :((((

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Trevligt ställe. Intressanta spel som studenterna har skapat och kul att testa lite olika spel.
Gillade även ASUS monter. Tråkigt med så begränsade mässerbjudanden från utställarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Sveriges första..? Nordic Game då?

Jag var på dataspelsmässa 1992. Pinball Dreams hade precis släppts och Digital Illusions var där och visade upp detta.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Kommer precis därifrån
Inte riktigt vad jag hade hoppats på, men helt klart värt pengarna. Jag menar 140kr för att strosa runt en hel dag är inte mycket att lägga ut tycker jag. Jag hade ju dock hoppats på D3 och lite mer show än vad det faktiskt var. Besviken vart jag faktiskt bara på Black-ops visningen. En låda man var tvungen att köa runt hela mässan för att komma in i. Sen var det ju en del småsaker runt kanterna som jag inte riktigt är säker på vad de hade tänkt att göra där.

Det enda jag störde mig på var ju självklart en del besökare. Som när man ska handla och folk inte kan uppfatta att fönstershoppande bör man göra från raden bakom så att de som faktiskt ska handla kan komma fram. Ser man någon intressant, ja då tar man plats i fronten men att stå och läsa produktblad och av ren nyfikenhet detaljinspektera (utan att faktiskt planera att köpa nått) inte bara en, utan en hel serie prylar precis framför montrar m.m. så man är sådär lagom i vägen är sånt som jag stör mig rätt ordentligt på.

Sen var det ju ett gäng som hade riktigt häftiga utstyrslar. Det var tre stormtroopers som gled omkring. Och någon tjej utklädd till Samus Aran vilket var riktigt häftigt att se. Men är ju jag lite retro-nörd med

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.