Permalänk
Medlem

Moderkort trasigt?

Hej! Min plastfarsa har strul med datorn så jag bestämde mig för att ta en titt, Man kommer till "Windows Loading screen" sedan blir det svart och datorn startar om. En kompis tipsade om att det kan vara minnena som det är fel på så jag tog dom från min dator och stoppade i men det funkade inte.. Jag bestämde mig för att kolla om det kan vara moderkortet och började leta efter "bubblor" på kortet och hittade 1 Bubbla på något som jag inte vet vad det är 8). Så jag tänkte fråga er vad ni tror.

Rött=Zonen bubblan finns i, ursäkta mig för dålig bilder men ända kameran som finns i huset förtillfället.

Tack på förhand /Sebastian

Glömde tillägga att den inte fungerar i felsäkert läge häller.

Glömde en grej
Permalänk
Vila i frid

Det är en MOS-FET som har exploderat, förmodligen beroende på en felaktigt ansluten USB-enhet. Ivfsh är moderkort trasigt och det är inget man lagar (om du inte gör det själv) eftersom ett nytt moderkort är billigt.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Det är en MOS-FET som har exploderat, förmodligen beroende på en felaktigt ansluten USB-enhet. Ivfsh är moderkort trasigt och det är inget man lagar (om du inte gör det själv) eftersom ett nytt moderkort är billigt.

håller med.

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

tack för svaret bara säga till han att köpa ett nytt då.

Permalänk
Vila i frid

Är det ett Asus ur P5K-serien eller nåt ur 965P, P35 eller P45-serien? Isf kan han klara sin nuvarande OS-installation bara genom att enbart byta moderkortet mot ett annat Asus i P5Q-serien. Köp inte ett P5QL eller P5QPL