Permalänk
Avstängd

Kemisk ren benin mot finnar?

Har en hel del finnar jag vill bli av med och tänkte prova att torka ut huden och kemisk ren bensin borde väl fungera bäst till det eller är det farligt?

Permalänk

På kemisk ren bensin där det på flaskan står det. "Hälsoskadligt" och "Irriterar huden". Inte direkt något du vill ha i ansiktet eller någon annanstans på kroppen. Det finns mängder av produkter som skall vara bra emot finnar, börja med någon sådan istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Har en hel del finnar jag vill bli av med och tänkte prova att torka ut huden och kemisk ren bensin borde väl fungera bäst till det eller är det farligt?

Ge dig inte på något sådant. Då kan du lika bra smeta in ansiktet med salubrin också och jag lovar dig att dina ögon kommer att bli irriterade.
Nä, det finns mycket bättre produkter som är anpassade för finnar på apoteken eller på kroppsvårdshyllan i livsmedelsaffären.

Sen är det så här också att man skall inte tro att det blir bättre för att man torkar ut huden extremt eftersom det är precis därför som fettet har bildats. För att huden inte skall vara torr. Så det kan helt enkelt leda till en ond cirkel.

Permalänk

Jag antar du har ganska fet hy? isf tycker jag du ska ta dig till stan imorgon och kolla efter någon hudvård/skönhetsaffär och fråga efter produkter och ansiktsmask för din hy. Tycker jag också att du ska börja röra på dig och undvika alla fetmat som ost, chips, glass och sånt. Jag får själv finnar och pormaskar lätt..kan knappt äta en chocklad eller nån chipspåse utan att få nån ny pormask eller finne dagen efter :/

Permalänk
Entusiast

Kolväten är otrevliga saker att få på huden och ångorna är inte direkt hälsosamma.
Det lär dock tvätta rent rätt bra. Jag bottenmålade båtar en sommar och tvättade då ansiktet med lacknafta och aceton ibland för att bli av med färgen. Det rengör bra men är väldigt dåligt i längden.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Om du nu har sjukliga problem med finnar så gå till läkaren och få antibiotika utskrivet. Förhoppningsvis har du inte sådana besvär och kan lugnt bli av med dem utan att få ärr i ansiktet genom att sluta äta fet mat, vara ute och få solens egna vitaminer och vara noga med att tvätta ansiktet före och efter sängen, t.ex.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Avstängd

Det är inte jätte många finnar typ ett tiotal. Har provat massa olika produkter men de fungerar inte så värst bra.
Har läst att citron ska vara bra för att torka huden kanske borde prova med det? Har redan fått lite ärr i ansiktet men tänkte bleka bort dom i solarium.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du varit till läkare och prövat receptbelagda läkemedel? Jag hade svår acne på axlarna, där jag nu har massa ärr, och då fick jag receptbelagd som fick bort det på 1-2 månader, jag minns inte riktigt. Jag får fortfarande småfinnar men inte böld-liknande som förut.

Det är nog ingen ide att försöka med dina huskurer. Hade det varit så enkelt som att torka ut huden hade det nog funnits ett bra läkemedel som gjorde det. Prata med vårdcentralen istället.

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med lite mindre vacker hy, kan säga att fett är mitt slagord i ansikte och hår så jag började köpa produkter på body shop. Dom som jobbar där är ganska kunniga och kan se ungefär hur starka produkter du ska börja med. Själv kör jag med Tea tree serien och använder en scrub en gång i veckan, annars en vanlig ansiktsrengöring varje dag. Men dom har alltså lite andra serier, bla. en där scruben är som att ta en näve timglassand och dra i ansiktet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Känner du att du vill prova något märkligt så låter citron bra mycket bättre än bensin.

Har du provat Basiron (eller andra medel med samma aktiva ämne) förresten? Det fungerar ofta även när de andra receptfria medlen inte fungerar.
Tar du och tvättar ansiktet varje dag för att sedan ta på Basiron så tror jag nog att det ska gå att slippa använda bensinen.

Har du redan börjat få ärr så hoppas jag att du ger själva fan i att klämma och riva i finnarna. Dina fingrar ska aldrig vara där.

MysteryUser, det finns inget stöd för att fet mat skulle försvåra akne. Att det "låter rätt" att fet mat skulle ge fet hy är mer än orsak till att vara misstänksam mot påståendet än något annat.

P-NILZ, är inte ett av säljargumenten för tea tree att det inte torkar ut huden?
För att balansera din rekommendation så skulle jag uppmana TS till att bara hålla sig till apotekets sortiment.

Permalänk
Medlem

Nej klart han inte ska torka ut huden, då försöker ju kroppen kompensera och man får ännu fetare hy. Men som sagt, jag valde inte serien, killen i butiken gjorde det och jag är mer än nöjd. Men ja apoteket har också bra varor, men du kan alltid gå och fråga på body shop, höra vad dom ger för förslag och överväga om det är värt pengarna.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

[QUOTE="Haricots;10513194"]Känner du att du vill prova något märkligt så låter citron bra mycket bättre än bensin.

Har du provat Basiron (eller andra medel med samma aktiva ämne) förresten? Det fungerar ofta även när de andra receptfria medlen inte fungerar.
Tar du och tvättar ansiktet varje dag för att sedan ta på Basiron så tror jag nog att det ska gå att slippa använda bensinen.

Har du redan börjat få ärr så hoppas jag att du ger själva fan i att klämma och riva i finnarna. Dina fingrar ska aldrig vara där.

MysteryUser, det finns inget stöd för att fet mat skulle försvåra akne. Att det "låter rätt" att fet mat skulle ge fet hy är mer än orsak till att vara misstänksam mot påståendet än något annat.

P-NILZ, är inte ett av säljargumenten för tea tree att det inte torkar ut huden?

Jag upplever att jag får finnar/pormaskar när jag har ätit för mycket fetmat. Jag var på en sån ansiktsbehandling och där sa hon att jag skulle låta bli att äta grädde, mjölk, ost och glass mm.

Till ts: Finns en affär som heter Lush som ska annars vara bra

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än rekommendera bodyshop, deras personal brukar allmänt sett vara både kunnig och engagerad. Vad gäller kemiskt ren bensin, så skulle jag tro att Termit fungerar bättre om du vill använda kemiska produkter, löser garanterat finnproblemet (Och andra eventuella hudproblem, dock en väldigt slutgiltig lösning på problemen ).

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Har en hel del finnar jag vill bli av med och tänkte prova att torka ut huden och kemisk ren bensin borde väl fungera bäst till det eller är det farligt?

Börja ät nyttigt och utöva fysisk aktivitet. Det hjälper nog mer än bensin!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MysteryUser:

Jag upplever att jag får finnar/pormaskar när jag har ätit för mycket fetmat. Jag var på en sån ansiktsbehandling och där sa hon att jag skulle låta bli att äta grädde, mjölk, ost och glass mm.

När det gäller mjökprodukter så har det nog mer att göra med diverse hormoner än fett, t.ex insulin, IGF-1 mm. Haricots kan det där bättre skulle jag tro.

Skrivet av treffin:

Börja ät nyttigt och utöva fysisk aktivitet. Det hjälper nog mer än bensin!

Vad är nyttigt då? Tycker du mjölk är nyttigt? Mjölkprodukter brukar ge finnar på rätt många.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Hoho, roligt trådnamn.

Yes, doppa ansiktet i bensin!

För att vara mer seriös, gå till apoteket och fråga efter en produkt istället. Finns säkert mycket bra att välja på.

EDIT: Posten över mig är rätt, överdriven insulin produktion kommer att ge dig utslag och fet hy, svettig hy, och göra dig varm för varm.
Inget av det är särskilt bra för hyn.

Jag har diabetes typ1 själv och jag kan få finnar nu i 30-års åldern pga slarv med kost och motion.

Så se över din kost, börja inte dagen med ostbågar som en viss annan barnslig 30-åring gillade att göra.

Visa signatur

Eh!

Permalänk

ingen vidare idé jag har haft mkt problem sen tidiga tonår dock e man snart 20 och allt börjar försvinna. Men mkt pga av att jag har använt bra produkter.

De jag skulle rekomendera som fungerat för mig är att gå på ansiktsbehandling. Jag har använt produkter från märket Dermalogica, vet inte vart du bor i svea men kolla på denna link och hitta närmaste återförsäljare i din staddermalogica.se

De kommer göra en hudanalys på dig för att se vad för produkter som passar för din hy, du kommer även få ett kort där alla produkter som de rekomenderar. En sån behandling brukar ligga på ca 500kr för en timme känns dyrt men hyn blir verkligen ren och fräsh efter några dagar, då rodnaden brukar lägga sig efter en portömning (bäst effekt)

O för långsiktigt resultat så blir de bäst om man använder produkterna från dermalogica dock e de inte superbilliga men de finns en hemsida jag brukar beställa på från storbritannien
Dermalogica - Jersey Beauty Company gå in där när du vet vilka produker du borde ha och köp de viktigaste

Cleanser/rengöring fuktspray och kräm mouisturiser plus eventuellt finnmedel och mask.

här e en link för all acne produkter de har Dermalogica Acne - Jersey Beauty Company

Lycka till för ush va acne suger!

sorry för långt inlägg hoppas du orkar läsa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Har en hel del finnar jag vill bli av med och tänkte prova att torka ut huden och kemisk ren bensin borde väl fungera bäst till det eller är det farligt?

I bensin finns det bland annat aromatiska kolväten som tränger genom huden och är cancerframkallande. Risken är dessutom stor att får det i ögonen vilket är riktigt dåligt. Du kommer också att andas in en hel del ångor vilket inte är bra och kan ge upphov till massa trista kroniska sjukdomar.

Nu överdriver jag kanske en smula och kemisk ren bensin är nog mycket trevligare än den i pumpen, men helt ärligt så är denna idé nog det sämsta jag har hört på länge.