Microsoft Kinect synad i sömmarna

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Kinect synad i sömmarna

Microsofts rörelsekänsliga spelsystem Kinect ligger på operationbordet när Ifixit åter plockar fram skruvmejslarna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

usch ps3 move är det som gäller

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

"[...] samt accelerometer."
Haha, jag fick en rolig syn där man står och viftar med enheten framför TVn.

Vad ska en accelerometer göra i en stillastående produkt?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Nintendo Wii, dom kör bara med Infrarött har jag för mig. Är det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

"[...] samt accelerometer."
Haha, jag fick en rolig syn där man står och viftar med enheten framför TVn.

Vad ska en accelerometer göra i en stillastående produkt?

Möjligtvis för att veta vad som är ner. Annars vet jag inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Det är för att den skall veta var som är neråt, och för att kontrollera om enheten står vågrätt, för om den inte gör det så fungerar den inte som den ska.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

"möjligheten att vifta runt som en galen apa"
Anledningen till att jag aldrig förstått vad tjusningen med såna konsoller är

Permalänk

Är det en fläkt jag ser? Låter Kinect något märkbart?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

Är det en fläkt jag ser? Låter Kinect något märkbart?

Nej det låter knappt

Permalänk

"vifta runt som en galen apa"... unbiased!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Det är för att den skall veta var som är neråt, och för att kontrollera om enheten står vågrätt, för om den inte gör det så fungerar den inte som den ska.

Tack för förklaringen.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Nintendo Wii, dom kör bara med Infrarött har jag för mig. Är det så?

Jo fast det är ju en helt annan teknik. Det är ju ingen kamera som känner av vart du har kontrollen utan bara en sensor.

Permalänk

Och detta vill de ha ett och fem för?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Och detta vill de ha ett och fem för?

Tekniken har ju kostat att ta fram, det är ju inte bara komponenterna som kostar även om de kostar och komponenterna kostar ju med extra än vad materialet kostar eftersom de också har kostat att ta fram från första början.

Offtopic:
Om man kollar på en pizzarestaurang. Varför kostar pizzorna oftast beroende hur mycket olika saker de har på sig istället för hur mycket olika saker kostar? Dels för att göra det mer rättvist kanske?, men ingredienserna i en pizza kostar ju nästan ingenting. Medan det är lokalerna och lönerna som kostar.

I dyrare restauranger är det för att det är fint (lokalerna) men också för att de har en bra utbildad kock som har studerat och det har kostat honom pengar därför vill han ha högre lön.

För övrigt var jag också sån här innan.

Visa signatur

Ursäktar min wall-of-text.

Permalänk
Skrivet av Sephroth:

Tekniken har ju kostat att ta fram, det är ju inte bara komponenterna som kostar även om de kostar och komponenterna kostar ju med extra än vad materialet kostar eftersom de också har kostat att ta fram från första början.

Offtopic:
Om man kollar på en pizzarestaurang. Varför kostar pizzorna oftast beroende hur mycket olika saker de har på sig istället för hur mycket olika saker kostar? Dels för att göra det mer rättvist kanske?, men ingredienserna i en pizza kostar ju nästan ingenting. Medan det är lokalerna och lönerna som kostar.

I dyrare restauranger är det för att det är fint (lokalerna) men också för att de har en bra utbildad kock som har studerat och det har kostat honom pengar därför vill han ha högre lön.

För övrigt var jag också sån här innan.

Va? Kan du dechiffrera din första mening plz? Och vad menar du med att du var så här innan också? O_o

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chibariku:

Jo fast det är ju en helt annan teknik. Det är ju ingen kamera som känner av vart du har kontrollen utan bara en sensor.

Det är faktiskt en kamera längst fram i Wiimote'n som endast filmar infrarött ljus. I den pinnen man lägger på teven så sitter det en IR-diod i vardera ände, så genom att filma dessa två punkter kan kameran lista ut position, lutning samt avstånd.

Kolla denna så ser du lite hur det funkar:
YouTube - Tracking fingers with the Wii Remote

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Va? Kan du dechiffrera din första mening plz? Och vad menar du med att du var så här innan också? O_o

Det jag menar är att för att ta fram tekniken så har det kostat dem en massa pengar. Det krävs massor utav personal för att först och främst komma på tekniken och sedan implementera denna i en prototyp. Förmodligen har de också haft andra tekniker i prototypstadiet men skippat dessa då de inte var "bra". Sen ska de börja massproduceras också och det kräver viss investering det med. Dessutom får de också skrota några utav komponenterna då de inte håller kraven (hur stor procentdel vågar jag inte uttala mig om).

Jag hade lätt för att inte se hela produktkedjan och missade därför kostnader. T.ex. hur kan en sån här sak kosta så mycket det kostar ju inte så mycket att göra. Man missar ju fortfarande saker, eftersom man behöver vara anställd på företaget och arbeta med produkten för se alla utgifter.

Visa signatur

Ursäktar min wall-of-text.

Permalänk
Skrivet av Sephroth:

Det jag menar är att för att ta fram tekniken så har det kostat dem en massa pengar. Det krävs massor utav personal för att först och främst komma på tekniken och sedan implementera denna i en prototyp. Förmodligen har de också haft andra tekniker i prototypstadiet men skippat dessa då de inte var "bra". Sen ska de börja massproduceras också och det kräver viss investering det med. Dessutom får de också skrota några utav komponenterna då de inte håller kraven (hur stor procentdel vågar jag inte uttala mig om).

Jag hade lätt för att inte se hela produktkedjan och missade därför kostnader. T.ex. hur kan en sån här sak kosta så mycket det kostar ju inte så mycket att göra. Man missar ju fortfarande saker, eftersom man behöver vara anställd på företaget och arbeta med produkten för se alla utgifter.

Jo såklart, detta vet jag. Men det jag är tveksam till är varför konsumenterna ska betala för Microsofts hypotetiska experiment. Båda Xboxarna har ju sålts med förlust för att framstå som billigare än vad dem är, så hur kommer det sig att Microsoft nu säljer Kinect för nästan samma pris som ett Xbox? Fast å andra sidan så är det väl såna här sletna tillbehör de faktiskt går med vinst på så där besvarade jag min egna fråga egentligen...

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Det går vilda spekulationer på nätet för tillfället att kinect är ungefär lika dyr att producera som Microsoft säljer den för åt konsumenterna.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

om ni tycker att kinect e dyr? hur kan man då köpa en liten plastskiva med massa 10010011011110 på för 6-700? =P det är ju iaf en stereokamera i kinecten.. jag kommer att köpa den för som jag har förstått så kan man ha lika kul med den som med ett wii fast utan en ömtålig kontroll i handen! perfekt för kidsen

ps. wii kontrollen e inte så ömtålig men det händer ju att dom flyger och träffar lite mer ömtåliga saker... =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Jo såklart, detta vet jag. Men det jag är tveksam till är varför konsumenterna ska betala för Microsofts hypotetiska experiment. Båda Xboxarna har ju sålts med förlust för att framstå som billigare än vad dem är, så hur kommer det sig att Microsoft nu säljer Kinect för nästan samma pris som ett Xbox? Fast å andra sidan så är det väl såna här sletna tillbehör de faktiskt går med vinst på så där besvarade jag min egna fråga egentligen...

Man betalar för företags "hypotetiska experiment" för att man tycker produkten är värd ens slantar, om det så handlar om stereokameror, aluminiumskor till hästar eller ångkokt bacon.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Fixa sådant till pc dammit :S
Nä men, lira oblivion & tfu1/2 skulle sitta fint, om spelen stödde sånt dvs...
Pula i lite mer än ljussensorer och nån g sensor (som är standard) i telefonerna så duger bluetooth, hoppas man har billig telefon om den råkar ta vägen genom tvn :/

Permalänk
Musikälskare

Nej tack, säkert skoj för barn/familjer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av l'o'vet:

Man betalar för företags "hypotetiska experiment" för att man tycker produkten är värd ens slantar, om det så handlar om stereokameror, aluminiumskor till hästar eller ångkokt bacon.

Jo, men nu diskuterar jag inte huruvida man ska köpa den eller inte utan varför Microsoft vill att folk ska pröjsa så mycket för en glorifierad webkamera!

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|