Permalänk
Medlem

GameX 2010

Här är lite bilder från Gamex mässan i Kista, inte så mycket nyheter dock, Blizzard visade inte upp Diablo 3 som många förväntade sig utan det vart en spelstation med WoW: Cataclysm betan som många besökare fick testa istället. Playstation move såg ut att fungera ungefär som Wii gör i dagsläget.

Kamera: Canon EOS 1000D med 18-55 kitobjektivet utan IS.

GameX 2010

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk

Grymma bilder! tackar

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Jag spacade detta helt, så tack för bra bilder

Permalänk
Medlem

Om det inte är slut än får du fan gå och filma ett litet demo av bf bc 2 vietnam

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

fina bilder
men jag undrar vad detta är för spel som är på? ser ut som world at war, eller är det black ops?
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/11/05/Img_1537....

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Svänger nog förbi där en vända imorgon, tack för preview.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Skrivet av ÖverKlockaN:

fina bilder
men jag undrar vad detta är för spel som är på? ser ut som world at war, eller är det black ops?
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/11/05/Img_1537....

World at War

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem

såg väldigt kul ut, synd att man inte var där

Gillade bilarna btw ^^

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Ska nog dra dit imorgon, see ya there!

Permalänk
Medlem

Jag vill inte förstöra för någon som vill ta en titt på mässan men samtidigt kan jag inte ha ett rent samvete om jag inte ger min kommentar om mässan. Det finns nämligen folk här som värdesätter sin tid och vill inte spilla 140kr på skräp så för er som vill gå på mässan, sluta läs vidare.

Jag var där på öppningsdagen. Den största besvikelsen och anledningen till att jag ville gå på mässan var, som första inlägget säger, att Diablo III inte fanns på blizzards monter. Monter-personalen hade ingen information angående spelet och var mer eller mindre som dörrvakter än riktiga blizzard representanter. Jag hade förväntat mig massor av "freebees" (gratis demo:n, gratis produkter/artiklar etc.), "unveilings", RIKTIGA spel representanter och en upplevelse som hette duga! Men icke! Istället får man en stor lan hall med konsoler och datorer utspridda så långt ögat når och köbildningar som endast prövar ens tålamod. Ni kanske tänker, men va fan det är ju så här en E3 mässa ser ut, men jag fick inte alls samma känsla. Jag har varit på gratismässor som var ljusår bättre än det här.

Men visst, på den ljusa sidan kan man om man vill stå någon timma i kö, testa Black OPS på ynka 10 min som känns som sekunder. Testa Gran Turismo 5, Need For Speed: Hot Pursuit 2 (som faktiskt är ett demo som man kan ladda ner hemma), halo reach, MW 2, BF BC 2 Vietnam, CS 1.6(!?) och en hel drös med sport-gituar hero-singstar-spel. Jag kan ärligt ändå säga att det inte var värt pengarna.

Det finns nog många av er som ändå skulle gilla upplägget och självklart ska man gå om man känner för det. Troligen har mina erfarenheter satt sina spår och dessvärre lämnat en bitter eftersmak denna gång...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av evgaftw:

Jag hade förväntat mig massor av "freebees" (gratis demo:n, gratis produkter/artiklar etc.), "unveilings",
Men visst, på den ljusa sidan kan man om man vill stå någon timma i kö, testa Black OPS på ynka 10 min som känns som sekunder. Testa Gran Turismo 5, Need For Speed: Hot Pursuit 2 (som faktiskt är ett demo som man kan ladda ner hemma), halo reach, MW 2, BF BC 2 Vietnam, CS 1.6(!?) och en hel drös med sport-gituar hero-singstar-spel. Jag kan ärligt ändå säga att det inte var värt pengarna.

Troligen har mina erfarenheter satt sina spår och dessvärre lämnat en bitter eftersmak denna gång...

Mycket vill ha mer.
Girigheten kommer in och tiggaren kryper sakta fram under en bro,där han står med sina vantar utan fingertoppar och värmer sig vid en tunna som brinner

Nae, men OnT: så är det ibland,bara å bita i äpplet.
Behöver inte gå nästa gång då?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Sjukligt snygg Lamborghini, är nog en hel del häst under den huven

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnJarnedal:

Sjukligt snygg Lamborghini, är nog en hel del häst under den huven

560st. om man ska vara noga...

Älskar den bilen med hela mitt hjärta!

Fina bilder!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Mycket vill ha mer.
Girigheten kommer in och tiggaren kryper sakta fram under en bro,där han står med sina vantar utan fingertoppar och värmer sig vid en tunna som brinner

Nae, men OnT: så är det ibland,bara å bita i äpplet.
Behöver inte gå nästa gång då?

Nja, kom inte och prata om girighet för en sådan person är jag inte. Jag måste kanske förklara mig ytterligare för dig. Jag menade inte att jag skulle ta hem hela mässan men att upplägget var annorlunda. Jag hade bara större förväntningar och ville förmedla min upplevelse för de som finner nytta i det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Så sexig Gallardo asså

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Casemod-mästare

har du möjligen några bilder på Jenny Källberg? för hon skulle ha en ny Samus cosplay dräkt, och den vill jag se!

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk

Gul bil!

Permalänk

inget om black ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av lukethegamer:

inget om black ops

Joo, man fick testa gungame! Det var för j*vla grymt! Längtar tills på tisdag

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

Puuh... EA går storskaligt när de ska visa NFS Hot Pursuit.. !

Permalänk

Skall inte vara dryg och tråkig, men bilderna var väl inte något att bli upphetsad över direkt?

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadlock:

Skall inte vara dryg och tråkig, men bilderna var väl inte något att bli upphetsad över direkt?

Beror väl på om man var intresserad av vad som fanns på mässan eller inte?

Permalänk

Bilderna gav ju ingen direkt överblick över mässan i helhet.. En bild på en duk där man spelar upp någon demofilm för Intels nästkommande teknologi kan ju knappast klassas som en "monter".

En mässa skall innebära kunniga företagsrepresentanter som redogör så mycket som möjligt om det företag dom ställer upp för (i detta fall deras kommande produkter), inte ge besökare tillgång till i princip enbart att få lira en demo som du lika gärna kan testa hemma...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av MysteryUser:

*smack*

Permalänk
Medlem
Skrivet av MysteryUser:

HAHA undrar om många körde den på mässan?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Skrivet av MysteryUser:

Hehe.

Skrivet av Sifear:

HAHA undrar om många körde den på mässan?

Nej, Jag tror nog inte att det var tillåtet att köra bilen på mässan.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Skrivet av multicore:

Nej, Jag tror nog inte att det var tillåtet att köra bilen på mässan.

Tror han syftade på gulbil-skämtet

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

Tror han syftade på gulbil-skämtet

Självklart så förstår jag detta.
Men han hade formulerat sig lite roligt, så jag kunde inte låta bli.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Skrivet av multicore:

Självklart så förstår jag detta.
Men han hade formulerat sig lite roligt, så jag kunde inte låta bli.

anade detta tänkte tillägga det men kändes lite "dåligt" om så inte var fallet

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av evgaftw:

Jag vill inte förstöra för någon som vill ta en titt på mässan men samtidigt kan jag inte ha ett rent samvete om jag inte ger min kommentar om mässan. Det finns nämligen folk här som värdesätter sin tid och vill inte spilla 140kr på skräp så för er som vill gå på mässan, sluta läs vidare.

Jag var där på öppningsdagen. Den största besvikelsen och anledningen till att jag ville gå på mässan var, som första inlägget säger, att Diablo III inte fanns på blizzards monter. Monter-personalen hade ingen information angående spelet och var mer eller mindre som dörrvakter än riktiga blizzard representanter. Jag hade förväntat mig massor av "freebees" (gratis demo:n, gratis produkter/artiklar etc.), "unveilings", RIKTIGA spel representanter och en upplevelse som hette duga! Men icke! Istället får man en stor lan hall med konsoler och datorer utspridda så långt ögat når och köbildningar som endast prövar ens tålamod. Ni kanske tänker, men va fan det är ju så här en E3 mässa ser ut, men jag fick inte alls samma känsla. Jag har varit på gratismässor som var ljusår bättre än det här.

Men visst, på den ljusa sidan kan man om man vill stå någon timma i kö, testa Black OPS på ynka 10 min som känns som sekunder. Testa Gran Turismo 5, Need For Speed: Hot Pursuit 2 (som faktiskt är ett demo som man kan ladda ner hemma), halo reach, MW 2, BF BC 2 Vietnam, CS 1.6(!?) och en hel drös med sport-gituar hero-singstar-spel. Jag kan ärligt ändå säga att det inte var värt pengarna.

Det finns nog många av er som ändå skulle gilla upplägget och självklart ska man gå om man känner för det. Troligen har mina erfarenheter satt sina spår och dessvärre lämnat en bitter eftersmak denna gång...

Jag kan ge lite inside: Få var förberedda på att denna mässa skulle bli en så stor succé som det blev, det fanns inte riktigt på marknadschefernas radar, företaget jag representerade hade en lite ihoprafsad monter. Nästa år blir det garanterat mycket bättre monter. Det är min uppfattning i alla fall.