Reklamen hos Sweclockers börjar gå in i gråzonen till vad som är tolerant och inte.

Permalänk
Entusiast

Reklamen hos Sweclockers börjar gå in i gråzonen till vad som är tolerant och inte.

Skall börja med att nämna att jag inte har något emot reklam.
Den håller mig uppdaterad på produktutbudet där ute.

Det är en sen kväll. Det är tyst och lungt. Polaren som sover över hos mig har precis somnat i soffan bredvid.
Sitter nu med min bärbara och noterar att CPU och GPU-belastningen ökar när jag läser Sweclockers.com
Fläkten sätter full sprätt för att kyla datorn. Inte så farligt dock.
Plötsligt bryts tystnaden av någon reklamfilm som börjar spela så fort musmarkören kom i närheten av annonsen.
Illa. Jag glömde ställa ner volymen och det verkar som om jag lyckades väcka hela den södra delen av Stockholm.

Snabbt stänger jag av datorn. Orkar inte böka runt med volymen nu ikväll. Går och lägger mig för kvällen (Slog på den igen lite snabbt för att skriva dessa rader)

Som sagt, jag är tolerant med reklamen och använder bara reklam-blockering på sidor som kraftigt överdriver blinkande/spelande/poppande reklamannonser.

Snälla Sweclockers, trilla inte in i blink'o'tut -träsket ni också.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Provade att slå av Ad-Block och jag saknar ord! Det var reklam överallt, det blinkade och hade sig.

Med Ad-block låg min CPU på 9-14%, när jag slog av den ökade CPU användningen till 40-70% när jag bara sitter på er framsida utan att göra något.

Detta är rent av pinsamt. Någon diskret reklam i form av en bild eller text är okej. Men när man blandar in animationer och videoklipp i flash och fan hans moster är det bara irriterande.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Jag börjar med störa mig på detta..

Den där Bigfoot, Komplett och Chieftec reklamen är störande.
Saknas väl bara att det blir reklam mellan inlägg som det är på vissa sidor.
Fractal reklamen ligger i gråzonen.

Tur att Dustin Brukar ha rätt så mjuka reklamer iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Nu tröttnade jag.. drog in adblock och jisses vilken skillnad det blev. ett par reklamer hänger kvar men de är snart ett minne blott

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Var tvungen att ta bort flashreklamen.

Var någon som gjorde att det blev hårddiskaktivitet på något sätt verkade det som, så var jag än höll på med så blev det "ryck" säg var tredje sekund i snitt.

Tyvärr vet jag inte exakt vilken flashreklam det var men antar att det beror på oproffisionellt gjort/trasigt flash.
Finns det inget enkelt sätt att ha koll på trasiga flashtilllägg? Antar att sweclockers inte vill ha dessa på sidan heller.

Permalänk
Medlem

Telenors reklamfilm som rullar igång automatiskt när man råkar korsa muspekaren över den är oerhört frustrerande. Själva filmklippet i sig kan man ju ignorera och scrolla förbi, man att den ska spela upp ljud utan förvarning är ju lite att ta i. Det är snart som att titta på TV4 eller Kanal5 detta. Aktiverar AdBlock sålänge för att hålla sinnet i ro.

Permalänk
Medlem

Förstår att reklamen är lika med pengar som används för att hålla igång Sweclockers men det finns alternativ som till exempel en webbshop. *blink blink*

Menar inte att ni ska ersätta all reklam med en svindyr webbshop men minska reklamen och använda andra sätt att tjäna pengar på. Vet att alla medlemmar vill köpa några schyssta Swec produkter.

Permalänk

Tyvärr har även jag blockerat stora delar av anonserna på swec för att jag ska kunna surfa på sidan med min notebook. Jag skulle lätt kunna tänka mig betala en slant för vissa tjänster på swec om det ger lite förmåner och tar bort viss reklam.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem

Dessutom har jag "problem" med uppdateringen av sidan då reklamen låser datorn onödigt länge.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag sitter i situationen linux+flash+opera+dubbla skärmar=dåligt. Detta innebär att man inte kan surfa på sweclockers när man kollar på svtplay (flash krashar). Jag finner detta otroligt störande, det får gärna vara reklam, bara den är tyst och inte flash.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Samma här.
Flashannonser är INTE OKEJ!
jpeg, gif eller mng, sure.. Men ingen cpukrävande flash som förstör min websurfarupplevelse och ökar min cpulast.