Ny dator med windows 7 internet fungerar ej

Permalänk
Medlem

Ny dator med windows 7 internet fungerar ej

Hej jag köpt en ny dator från komplett.se, jag köpte inget os då jag kände att en piratkopia hade fungerat perfekt så jag laddade ner en Windows 7 ultimate verison

när väl mitt Windows 7 var installerat på den nya burken så fungerar internet nästan aldrig kommer någon gång ibland gång in på startsidan hur segt som helst och css koden laddas inte ens in. Jag undrar vad det kan vara för fel?

Saker jag har prövat:

Installera om win 7 ultimate 2ggr
Installerat windows 7 home premium (äkta skiva med licens) 2ggr
installerat windows XP en gång.

avaktiverat brandvägg och antivirus
testat två olika nätverkskablar som jag även testade i en fungerande dator.

testat att pinga, allt ser ut som det ska med ip-adress och nätmask osv men fick ingen respons när jag pingade mot en annan dator.

Jag har även kört kommandot tracert mot google och jag får svar direkt(vet dock inte hastigheten)

försökt pinga routern också, ingen respons där heller.

EDIT:

Kom på att jag även har installerat de nyaste drivrutiner till nätverkskortet. prövat drivrutinerna från cden som jag fick med samt nedladdning från internet.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

får du någon ip adress av routern? trasigt nätverkskort?

Permalänk
Medlem

är kabeln hel? kan räcka att man kört över kablen med datorstolen för att den gå sönder.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

#2 Ja, jag får ip adress av routern, tror med på hårdvarofel på nätverkskortet, det är helt nytt.
#3 Har testat två olika nätverkskablar som fungerar utmärkt i laptopen som jag sitter på nu.