Radeon HD 6900 Cayman kan försenas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jag får inte teorin om att GTX580 skulle vara snabbare och därför senarelägger AMD lanseringen. Skulle AMD missa julförsäljningen för att kanske skruva upp klockfrekvenserna marginellt? Skulle de missa julförsäljningen för att tweaka drivrutinerna en vända till? Nej, det har jag svårt att tro. Missa julförsäljningen är inte ett alternativ.

Problem 2 skulle då vara tillverkning. Ryktena säger att yields är under 10%. Ärligt talat nu: AMD har kört fullskalig 40nm-tillverkning i 1 års tid. TSCM har redan fått erfarenhet av stora chip i.o.m. GF100. Efter 1 år av fullskalig produktion skulle alltså 40nm helt gå ner sig en gång till? Nej, det känns också rätt orimligt.

Håller med dig! Dåliga yields är det definitivt inte vi får helt enkelt vänta tills AMD kommenterar detta själv och anta att det är fråga om internet spekulationer i vanlig ordning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Hur länge ska jag ha mitt gtx 295 igentligen!?

Du kör väl på 5770 CF enligt Eyefinity reportaget som SweC hade för några månader sedan.

http://www.sweclockers.com/nyhet/12438-manga-skarmar-hos-swec...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Du kör väl på 5770 CF enligt Eyefinity reportaget som SweC hade för några månader sedan.

Man kan ha fler än en dator;)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Man kan ha fler än en dator;)

Jag fick den uppfattningen att han lagt 295:an på hyllan till förmån för den bättre eyefinity lösningen

Permalänk
Medlem

Kyle Bennet säger: "Knew it was FUD as soon as I read the title of the thread."

[H]ard|Forum - View Single Post - Cayman Possibly Delayed Beyond Nov 22nd

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Kyle Bennet säger: "Knew it was FUD as soon as I read the title of the thread."

[H]ard|Forum - View Single Post - Cayman Possibly Delayed Beyond Nov 22nd

Vi får hoppas att Kyle på HardOCP har rätt. Det brukar han ha, men pessimisten inom mig säger att jag inte skall hoppas på för mycket. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Kyle Bennet säger: "Knew it was FUD as soon as I read the title of the thread."

[H]ard|Forum - View Single Post - Cayman Possibly Delayed Beyond Nov 22nd

This doesnt look good for the myth.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Du kör väl på 5770 CF enligt Eyefinity reportaget som SweC hade för några månader sedan.

http://www.sweclockers.com/nyhet/12438-manga-skarmar-hos-swec...

Spelar hällre spel på 1 skärm med GTX295 (60fps) istället för 3skärmar med HD5770 (6fps)

Jag kör mycket hällre Bad Company 2 på 1 skärm med mitt HD5850, på High settings (60fps+), istället för 3 skärmar och Low Settings (40fps+)

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt onödigt att ta med ogrundade rykten i nyheten. Att inte 6950 och 6970 skulle prestera tillräckligt bra skulle jag nog tro amd vetat om själva vid det här laget(och bra mycket tidigare än så). Speciellt när ökningen med gtx580 från gtx480 är runt 20%. Det leder bara till felaktiga spekulationer...

Att tsmc däremot har tillverkningsproblem finner jag mer troligt, det är inte första gången och denna gång handlar det ju också om en ny arkitektur.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Tycker det är väldigt onödigt att ta med ogrundade rykten i nyheten. Att inte 6950 och 6970 skulle prestera tillräckligt bra skulle jag nog tro amd vetat om själva vid det här laget(och bra mycket tidigare än så). Speciellt när ökningen med gtx580 från gtx480 är runt 20%. Det leder bara till felaktiga spekulationer...

Att tsmc däremot har tillverkningsproblem finner jag mer troligt, det är inte första gången och denna gång handlar det ju också om en ny arkitektur.

Var helt tyst om GTX 580 sen för 2-3 veckor sedan, så säg inte det. Troligtvis har Nvidia helt enkelt kunnat hålla tyst om kortet, även för AMD. Med det sagt påstår jag dock inte att det tvungetvis är caymans prestanda som inte räcker till, då cayman verkar högst lovande.

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Driver du eller? Själv sitter man på ett 8800gt o inte f*n tycker man det är så himla långsamt. Sådana som dig som fortfarande bor hemma hos mamma o pappa.

Här har vi en riktigt liten barnrumpa som inte har råd med bättre. Skaffa ett jobb.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Spelar hällre spel på 1 skärm med GTX295 (60fps) istället för 3skärmar med HD5770 (6fps)

Jag kör mycket hällre Bad Company 2 på 1 skärm med mitt HD5850, på High settings (60fps+), istället för 3 skärmar och Low Settings (40fps+)

Uhh ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Här har vi en riktigt liten barnrumpa som inte har råd med bättre. Skaffa ett jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R0flc0pt3r:

Så du är 14 och kommer få välja mellan antilles och 6970 till julhandeln? lmao...

Bra för dig

Mjaa, alltså, välja för mina pengar.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Valiumballong:

Kyle Bennet säger: "Knew it was FUD as soon as I read the title of the thread."

[H]ard|Forum - View Single Post - Cayman Possibly Delayed Beyond Nov 22nd

Ja och de flesta ryktestrådar verkar härstamma från Fudzilla, Fudzillas nyheter skall man ta med en grävskopa salt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av smacked:

Mjaa, alltså, välja för mina pengar.

bra för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Fudzillas nyheter skall man ta med en grävskopa salt.

Håller med

Som sagt, tror inte ATi har problem med prestandan eftersom dom visade slides vart deras kort skulle hamna, och inte var det i botten iaf! Jag tippar på att Nvidia får skruva ihop något som kallas 580 Ultra@640sp@1GHz+ för att klå Antilles. På slidesen så spikar dom upp 6990 en bra bit över 5970 som fortfarande ligger bra till, eller?

Permalänk
Medlem

De kan inte lansera 22 November, för de är upptagna med min födelsedag då xD

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SayZk:

De kan inte lansera 22 November, för de är upptagna med min födelsedag då xD

Fan jag som trodde det var tvärtom, att det var därför de skulle släppa det då!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny Calibanio:

Var helt tyst om GTX 580 sen för 2-3 veckor sedan, så säg inte det. Troligtvis har Nvidia helt enkelt kunnat hålla tyst om kortet, även för AMD. Med det sagt påstår jag dock inte att det tvungetvis är caymans prestanda som inte räcker till, då cayman verkar högst lovande.

Industri spionaget på den nivån är nog så komplicerat så vi dödliga ej förstår. Så bara för vi på Swec inte vet hur 580 presterar så har nog AMD hyffsade bra gissningar.

Om du använder troligtvis så använd det i meningen "troligtvis är dett ryktet 100% skitsnack". 6950 och 6970 kommer lanseras, att 6990 väntas efter jul har istället med att göra att AMD kör en taktik inför jul.

Släpper man 6990 och 6970 förnära på varandra så kan de skada försälningen och korsa pontentiella kunder. AMD vill sälja en del 6970 innan storbesten kommer fram.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs