Gigabyte visar flaggskepp för Sandy Bridge

Permalänk

Jag hade velat se ett moderkort som hade kretskortet ljusgrått med olika färgkodningar för de olika delarna. Bara så man ska slippa se dammet som samlas då (svart är värsta färgen med tanke på det)

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

När skall PS/2-kontakten försvinna?!?

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

När skall PS/2-kontakten försvinna?!?

finns flera som fortfaranda använder PS/2 tangentbord/möss och det är även så att det blir bättre anti-ghosting (om jag har rätt?) med PS/2 kontakter än med usb på många tangentbord och i vissa spel och andra sysslor så behövs det

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Cybertsen:

När skall PS/2-kontakten försvinna?!?

Aldrig hoppas jag, ghosting?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

And I jizzed in my pants...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Aldrig hoppas jag, ghosting?

Vaddå aldrig?
Usb är väll bättre än ps/2?

Permalänk
Medlem

Börjar redaktionen på Sweclockers bli väldigt lata? Gigabyte har presenterat stora delar av 6-serien.

HELA 8 OLIKA KORT!
och Sweclockers skriver bara om ett?
nej nu gör ni mig besviken.

GIGABYTE 6 Series Motherboards (Sandy Bridge) Sneak Peak | Unbiased Computer Hardware Reviews - ThinkComputers.org

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mille666:

Börjar redaktionen på Sweclockers bli väldigt lata? Gigabyte har presenterat stora delar av 6-serien.

HELA 8 OLIKA KORT!
och Sweclockers skriver bara om ett?
nej nu gör ni mig besviken.

GIGABYTE 6 Series Motherboards (Sandy Bridge) Sneak Peak | Unbiased Computer Hardware Reviews - ThinkComputers.org

Bara ett av korten är flagskepp ju

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Usb är väll bättre än ps/2?

Är även min uppfattning...

Men det finns säker någon "game-o-file" som hävdar att det är bättre känsla i en PS/2 mus, likt det finns audiofiler som hävdar att deras super-duper kabel för mer pengar än en normal årslön är bättre än en mer normal kabel för kanske några tusen...Allt är subjektivt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

för jag ser inte hur man ska kunna nyttja alla 4

Ja, det var fail. Singelslot-kort på det... 4850 quadcrossfire here I come! -.-

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut!
Men jag ser hellre ett liknande fast i mATX

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk

bara jag som tänker på Sandy Balls ?

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Skrivet av emildooooo:

finns flera som fortfaranda använder PS/2 tangentbord/möss och det är även så att det blir bättre anti-ghosting (om jag har rätt?) med PS/2 kontakter än med usb på många tangentbord och i vissa spel och andra sysslor så behövs det

Dessa bakåtsträvare får väl ta och köpa sig adapter då. Bort med PS/2! Bort ska den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Är även min uppfattning...

Men det finns säker någon "game-o-file" som hävdar att det är bättre känsla i en PS/2 mus, likt det finns audiofiler som hävdar att deras super-duper kabel för mer pengar än en normal årslön är bättre än en mer normal kabel för kanske några tusen...Allt är subjektivt...

USB-tangentbord klarar inte lika många nertryckningar samtidigt vad jag läst/hört. Därför föredrar vissa gamers fortfarande ps/2.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av '[Mullvad:

;10517877']bara jag som tänker på Sandy Balls ?

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

USB-tangentbord klarar inte lika många nertryckningar samtidigt vad jag läst/hört. Därför föredrar vissa gamers fortfarande ps/2.

Finns inget PS2 tangentbord som klarar av att man trycker ner alla tangenter samtidigt. Microsofts x4 tror jag klarar av 128 tangenter och det är USB.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Moderator
Moderator

Hur det yttrar sig i verkligheten vet jag inte, men har för mig att USB-signaler har lite lägre prioritet generellt.
~Exempelvis om datorn belastas (krävande spel t.ex.) så kan input från musen i värsta fall strypas och yttra sig i lite olika former av lagg och "fel".

Om det fortfarande stämmer idag eller var något från USB-forntiden kan jag dock inte svära på.

För min del får den gärna stanna iaf, även om jag inte använder den oerhört mycket.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Hur det yttrar sig i verkligheten vet jag inte, men har för mig att USB-signaler har lite lägre prioritet generellt.
~Exempelvis om datorn belastas (krävande spel t.ex.) så kan input från musen i värsta fall strypas och yttra sig i lite olika former av lagg och "fel".

Om det fortfarande stämmer idag eller var något från USB-forntiden kan jag dock inte svära på.

För min del får den gärna stanna iaf, även om jag inte använder den oerhört mycket.

Jo det kan nog stämma. Men då får du räkna med om din dator inte orkar med krävande spel så din CPU flaskar så bör du uppgradera datorn eller minska inställningarna.

Om din CPU går på 100% och du har 6 fps i CS så kvittar det om du kan styra din gubbe eller inte.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pimpim666:

Jo det kan nog stämma. Men då får du räkna med om din dator inte orkar med krävande spel så din CPU flaskar så bör du uppgradera datorn eller minska inställningarna.

Om din CPU går på 100% och du har 6 fps i CS så kvittar det om du kan styra din gubbe eller inte.

Nä just 6 fps är ju inte direkt spelbart oavsett, men det kan ju lika gärna handla om t.ex. 60 fps och 100% load, och då är det ju onödigt om input laggar bara för att den prioriterar annat, men som sagt är jag inte ens säker på att detta fortfarande gäller.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ja, det var fail. Singelslot-kort på det... 4850 quadcrossfire here I come! -.-

Blir väll iaf bara 8x-8x-8x-8x pga begränsningar i crossfirex eller har jag fel?

btw läste jag fel eller stog det 6 x sata3 samt 4 x sata2
ser bara 8 kontakter.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Blir väll iaf bara 8x-8x-8x-8x pga begränsningar i crossfirex eller har jag fel?

btw läste jag fel eller stog det 6 x sata3 samt 4 x sata2
ser bara 8 kontakter.

Bara? Det är inte så bara, hitta ett kort som har 16x/16x/16x/16x tack, jag har inte sett nåt.
2 av SATA-kontakterna kanske är eSATA.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni denna rackaren kommer gå på?

2500-3000 ?

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på strax under 3 K. Motsvarande priser som för socket 1366. Men ändå mest bang for the buck. Liksom 10 st USB 3.0 anslutningar. Inte många moderkort som har det!