Permalänk
Medlem

Unflasha xbox 360

Jag köpte en RROD kryssbox häromdan och har nu fått den att fungera. Grejen är att innan jag kopplar den till X-live vill jag vara säker på att den är oflashad och ifall den är det, återställa. Exakt hur kan man göra detta? Förutom det uppenbara, byta dvd:n.....

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Det går till på samma sätt som att flasha, fast du stoppar tillbaka originalfirmwaren. Detta behöver du göra även om du byter DVD eftersom nyckeln är unik.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Vet du inte hur man utför denna procedur, eller vill/orkar läsa på, går det utmärkt att lämna in konsolen hos någon som gör detta mot betalning. Exempelvis: Xbox 360 - Borttagning av Flash - - chipnplay.se

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Lättast är väll att bränna en skiva och testa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samul!:

Lättast är väll att bränna en skiva och testa?

Mja. Det finns en del olika versioner av mjukvara där vissa inte tar alla sorters "backuper". Väljer han då ett spel som den ev flashningen han har ej klarar av ger det nog samma resultat som om den ej vore modifierad. Vilket blir lite missvisande. Han kommer även, i onödan, i detta läge behöva lära sig hur en "backup" görs.
Dessutom skulle jag inte rekommendera att köra några icke original-skivor i onödan då detta endast bidrar till en större chans för flaggning och i slutändan ban från Microsoft.

Till TS: Är du säker på att konsolen inte är flaggad eller banad redan i dagsläget?

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Kryssboxen har inte den nyaste dashboarden och har då troligvis inte varit kopplad till internet på ett bra tag nu. Förresten så tror jag att boxen fick RROD rätt tidigtdå den var för fin inuti för en 2006'a. Var i stort sett helt ny. Inte ett dammkort och jag öppnade den först. Nu är detta ren spekulation, jag kan självklart inte vara säker. Men av bevisen att döma tror jag inte att det har varit i kontakt med microsofts servar på ett bra tag nu.
MVH

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Bara så du vet kan den lika gärna bli bannad även om du "unflashar" den. Konsollen sparar info om misstänkt pirateri. Om du enbart kör med originalskivor fr.o.m. nu tror jag att det är samma/samma om du låter den vara flashad eller inte.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Bara så du vet kan den lika gärna bli bannad även om du "unflashar" den. Konsollen sparar info om misstänkt pirateri. Om du enbart kör med originalskivor fr.o.m. nu tror jag att det är samma/samma om du låter den vara flashad eller inte.

Så länge han har patchat rätt och har iXtreme LT är chansen liten att han är flaggad. Sen kan han radera all Internet historik inför dashboard updaten som har en monitorfunktion som ser vad det är du gör, vad för firmware du har osv innan han tar bort flashen.