Ljud ur usb headset OCH ljud ur vanliga högtalare samtidigt!

Permalänk
Medlem

Ljud ur usb headset OCH ljud ur vanliga högtalare samtidigt!

Hej!

Jag har införskaffat ett USB headset, men till mitt förtret så vill det inte funka samtidigt som mina vanliga högtalare. Har windows 7 och det låter mig endast välja 1 av de båda som ska ha ljudet. Tidigare körde jag med analoga hörlurar å då funkade det alldeles utmärkt att ha ljud i både högtalarna och hörlurar....

Detta stör mig något så fruktansvärt, går det att lösa på något sätt? orkar inte starta om alla program varje gång jag ska byta mellan högtalare och hörlurar, går det inte å lösa får jag helt enkelt köpa ett nytt headset...igen... :/

någon som kan sånt här?

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem

Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk
Medlem

Bara en fråga, Varför ska ni ha ljud i både och ?
EX Musik i högtalare och spel i headset eller.. ?

Permalänk
Medlem

Jag har Logitech g35 (usb headset) och logitech z 5500 (högtalare). Jag kan välja mellan att få ljudet i headsetet eller i högtalarna medans jag spelar/lyssnar och det ändrar sig efter typ 2 sekunder. Ändrar i windows 7 kontrollpanel i "fliken/mappen" ljud.Jag kan även ha skype samtal enbart i headsetet och övrigt ljud ut genom högtalarna men tror inte att jag kan ha samma ljud ur både enheterna samtidigt.
Jag har TROR att man inte kan ha usb ljud och ljud via högtalare samtidigt om det är samma ljud.
oj blev lite grötigt

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem

jag vill ha ljud i både och därför att jag alltid har min TV kopplad till datorn. När man sedan pluggar in eller ur USB headsetet är det en delay på nån minut som är ganska irriterande innan ljudet börjar funka på det annaloga respektive USB headsetet. Sedan vill inte heller alla program fungera utan att man startar om dem efter det att man dragit ut headsetet vilket är riktigt riktigt irriterande.

PS! Jag har en väldigt ny dator, och tidigare handlade det bara om några få sekunders delay innan det funkade efter det att jag pluggat in/ur USB headsetet. Det har alltså blivit värre med tiden av någon anledning. I varje fall skulle jag vilja ha samma ljud ur både det annaloga uttaget som för USB headsetet så jag slipper plugga in och ut det.

Permalänk
Medlem

samma problem

jag har nu ett logitech g35 som är ett usb head sett. nu vill jag att de ska låta i både hörlurarna och högtalarna samtidigt, utan att jag skall behöva göra omställning i windows varje gång. förut när jag have 3.5 mm hörlurar funka detta fin fint.