Köpa xbox 360 S från USA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östhammar
Registrerad
Jan 2010

Köpa xbox 360 S från USA

Hej, jag hade tänkt att köpa en xbox och eftersom dollarn är så låg tänkte jag ifall man kan beställa från USA. Vad tror ni om detta? Kommer den funka med våra spel hemma i sverige? Kommer man kunna köra på live osv osv? Och om detta funkar, vet ni något bra ställe man kan beställa ifrån?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2010

Nejnejnej, inte värt det
Händer det något med xboxet måste du ta kontakt med supporten i USA.
Du kommer heller inte kunna köpa XboxLive med ett svenskt kort utan måste ha ett från USA.
Strömadaptern och xboxens strömstyrka är heller inte den samma.
Så hade jag varit dig hade jag lagt dom extra hundralapparna för att köpa ett här i Sverige

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Och spelen fungerar i regel inte heller.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Nej, tycker jag inte du ska göra. Xbox 360 är inte regionsfri, endast bärbara konsoler är det.

Lian Li PC-o11 Dynamic | Asus ROG Strix 2080 Ti OC | Intel i9 9900k | Corsair V RGB Pro 3200 MHz CL16 | Asus Ryujin 360 AIO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Ryssfemma:

Nej, tycker jag inte du ska göra. Xbox 360 är inte regionsfri, endast bärbara konsoler är det.

Fan va bärbar min PS3 är. Har den i fickan varje dag, smidigt att lassa upp på lunchrasten när man vill lira 5-10 mins!

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Det är inte konsollen som är regionsfri utan spelen, det gäller både Xbox och PS3. Till Xboxen finns det vissa spel som är regionsfria men det är inte så många, till PS3 är många (om inte alla) spel regionsfria men det har inget med konsollen att göra.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]