Permalänk
Medlem

Phenom II X6 1075T Black Edition?

Har tittat på AMDs 1075T och undrar om det är en Black eller inte? Eftersom på Webhallens sida står det Black Edition men på AMDs sida står att den inte är det. AMD borde ha mest rätt men ville bara fråga här ändå.

Webhallen:
WEBHALLEN.com - AMD Phenom II X6 1075T Black Edition 3GHz / 6MB / Socket AM3 (Boxed)

AMD:
AMD Phenom? II Processor Model Number and Feature Comparisons

Om det är så att Webhallen har skrivit fel så borde man skriva det till dem på något sätt. Det är ju inte kul om man köper fel i tron att man får en Black.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iPhantom:

Har tittat på AMDs 1075T och undrar om det är en Black eller inte? Eftersom på Webhallens sida står det Black Edition men på AMDs sida står att den inte är det. AMD borde ha mest rätt men ville bara fråga här ändå.

Webhallen:
WEBHALLEN.com - AMD Phenom II X6 1075T Black Edition 3GHz / 6MB / Socket AM3 (Boxed)

AMD:
AMD Phenom? II Processor Model Number and Feature Comparisons

Om det är så att Webhallen har skrivit fel så borde man skriva det till dem på något sätt. Det är ju inte kul om man köper fel i tron att man får en Black.

Har för mig att det är bara 1090T som är BE, ring webhallen eftersom detta är ganska missvisande.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Skickade ett mail till Webhallens kundtjänst, kan ju hoppas att någon fixar det. För lat för att ringa, antagligen ingen där som kan ändra nu på en söndag iaf.

Permalänk
Medlem

Phenom II 555
AMD Processors for Desktops: AMD Phenom?, AMD Athlon? FX, AMD Athlon? X2 Dual-Core, AMD Athlon?, and AMD Sempron? Processor

Denna är Black-Edition kan jag garantera. Så AMD:s hemsida verkar ju inte stämma riktigt heller.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ok, vi får se vad Webhallen säger. Postar här när jag får svar. Ändå skumt om AMD har skrivit fel på sin egen hemsida.

Permalänk
Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Har inte fått svar från Webhallen men det verkar som de har ändrat på sin sida iaf.

WEBHALLEN.com - Hårdvara - Datorkomponenter - Processorer - Socket AM3

Permalänk
Medlem

Fick svar imorse där de tackade för tipset, om någon ville veta

Permalänk
Medlem

Men va fan, tänkte ju köpa 1075T ju, enbart för att det var black edition! Är det inte det nu menar du? Den heter ju till och med "Black edition" på prisjakt.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Men för övrigt, klockar en black edition bättre än en vanlig? Vet att blackedition ger betydligt enklare överklockning, men har för mig att jag sett att phenom II x4 black edition når högre frekvenser än de vanliga.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Har inte sett att det stog det på prisjakt också. Jag vet inte varför det står det men vad jag förstår är den inte det. Eftersom Webhallen ändrade direkt när jag frågade om det borde det ha varit ett missförstånd bara. Tänk om du hade köpt den och så visar det sig att den inte var black.

Huruvida man kan överklocka bra ändå eller inte är jag inte lämpad för att svara på