Albin Loán = Spotify ready

Permalänk

Albin Loán = Spotify ready

Yes! Mina senaste två singlar: Can you see me & Gone tonight har nyss blivit Spotify ready och det känns otroligt roligt.

Båda låtarna spelas flitigt i radio runt om i Sverige men även internationellt, främst Gone tonight.

Hoppas även ni gillar båda låtarna:
Albin Loán - Spotify

/.
Albin Loán

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Grattis till det! Det verkar gå bra för dig just nu Dock är det inte helt min stil, men det är alltid trevligt att folk lyckas med sina grejer!

Permalänk
Skrivet av Agemman:

Grattis till det! Det verkar gå bra för dig just nu Dock är det inte helt min stil, men det är alltid trevligt att folk lyckas med sina grejer!

Hey you!

Tack så mycket.

Just nu håller jag på att komponera och producera tre nya låtar som är mer åt Rnb/Club hållet. Tunga beats faktiskt.

Äntligen har jag även lyckats hitta en kille som är grymt på att sjunga så det blir väl en och en annan ballad också. Skall se om man lyckas med det där som Justin bieber gör, att tjejerna kastar trosor på en haha.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Yes, it's nice!

Tackar.

Shoot!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Hey you!

Tack så mycket.

Just nu håller jag på att komponera och producera tre nya låtar som är mer åt Rnb/Club hållet. Tunga beats faktiskt.

Äntligen har jag även lyckats hitta en kille som är grymt på att sjunga så det blir väl en och en annan ballad också. Skall se om man lyckas med det där som Justin bieber gör, att tjejerna kastar trosor på en haha.

När du gör grejer i stil med AC/DC, Led Zeppelin m.fl. blir jag intresserad

Lycka till i framtiden!

Permalänk
Skrivet av Agemman:

När du gör grejer i stil med AC/DC, Led Zeppelin m.fl. blir jag intresserad

Lycka till i framtiden!

Hehe, det händer nog aldrig, inte att jag gör det i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Go go Albin!
Lite bättre ljud än när man lyssnade på dig för längesen, men numer nästan lite för rent för min smak. Mer dirty tack, om nu min önskan betyder något
Min favvolåt av dig är Breathe with me, då jag tycker om ljudväggen och tranceiga upprepningen

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

"låtarna spelas flitigt i radio" vilka kanaler är detta?

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Go go Albin!
Lite bättre ljud än när man lyssnade på dig för längesen, men numer nästan lite för rent för min smak. Mer dirty tack, om nu min önskan betyder något
Min favvolåt av dig är Breathe with me, då jag tycker om ljudväggen och tranceiga upprepningen

Tack!
Ja det är det. Utrustningen är bytt, jag har utvecklats med mera, så det är stor skillnad om du jämför.

Breathe with me är bra, dock tycker jag att arrangemanget kan göras bättre. Du vet dert är någonting med dom ackorden, de är geniala. Håller på att trixa mig fram och tillbaka för att göra någonting annat med de ackorden men snöar in mig på samma "Everytime I'm looking in your eyes..." och så vidare.

Skrivet av nmc:

"låtarna spelas flitigt i radio" vilka kanaler är detta?

Custom Pete för 200.000 per månad i England, sedan någon kanal i Texas. Två i mitt hemland Kosovo.

De jag vet i huvudet i Sverige är Radio skellefteå, Jönköping, Helsingborg, Högsby, Göteborg, kristianstad, österåker, ljusdal, växsjö, bohuslän, norrköping, city radion och sedan vissa Sveriges radio som bland annat P3.

Det skall vara totalt 13-15 radiokanaler i Sverige.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Håller på att trixa mig fram och tillbaka för att göra någonting annat med de ackorden men snöar in mig på samma "Everytime I'm looking in your eyes..." och så vidare.

Det är då man skall inse att man kanske ska ge upp letandet och kolla sin älskade i ögonen och säga "det är dig jag egentligen vill ha". Har själv en och annan grej som lixom inte går att utveckla utan att man per automatik kommer tillbaka. Tyvärr blir det inte kommersiellt eller specielt populärt, men det blir ens eget verk som man har med sig för evigt och fullständigt bra som det är. Det enda jag kan komma på att göra med själva låten är att göra ett intro, ett outro (typ fade to white) och något balanserad mixning (trummor något starkare, rösteko något mer diffust och vitare, melodibas längre bak men ändå distinkt). För ackordsföljden så rekommenderar jag att dra fram gitarren alternativt ta fram ett helt off sound på keyboarden och dra igenom dem i umpa-skumpa-takt. Om det inte hjälper med annat sound, tempo och annan takt så låna en annan text från känd låt och försök klämma in där för att låta röstminnet glömma.

Skrivet av AlbinLoan:

Custom Pete för 200.000 per månad i England, sedan någon kanal i Texas. Två i mitt hemland Kosovo.

De jag vet i huvudet i Sverige är Radio skellefteå, Jönköping, Helsingborg, Högsby, Göteborg, kristianstad, österåker, ljusdal, växsjö, bohuslän, norrköping, city radion och sedan vissa Sveriges radio som bland annat P3.

Det skall vara totalt 13-15 radiokanaler i Sverige.

Noobfråga här. Är 200 000 vad du får eller vad du betalar? :3

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Noobfråga här. Är 200 000 vad du får eller vad du betalar? :3

Jag gissar på att det är antalet lyssnare

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Jag gissar på att det är antalet lyssnare

Självklart, dum jag är. Kapitalisten inom mig slår till igen

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Det är då man skall inse att man kanske ska ge upp letandet och kolla sin älskade i ögonen och säga "det är dig jag egentligen vill ha". Har själv en och annan grej som lixom inte går att utveckla utan att man per automatik kommer tillbaka. Tyvärr blir det inte kommersiellt eller specielt populärt, men det blir ens eget verk som man har med sig för evigt och fullständigt bra som det är. Det enda jag kan komma på att göra med själva låten är att göra ett intro, ett outro (typ fade to white) och något balanserad mixning (trummor något starkare, rösteko något mer diffust och vitare, melodibas längre bak men ändå distinkt). För ackordsföljden så rekommenderar jag att dra fram gitarren alternativt ta fram ett helt off sound på keyboarden och dra igenom dem i umpa-skumpa-takt. Om det inte hjälper med annat sound, tempo och annan takt så låna en annan text från känd låt och försök klämma in där för att låta röstminnet glömma.

Noobfråga här. Är 200 000 vad du får eller vad du betalar? :3

Vi tänker inte så olika och du har helt rätt.

Men jag vet samtidigt att det är någonting med de ackorden som kommer bli skitbra, vilken genré det vet jag inte men de kommer bli bra!

Japp, antal lyssnare.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Kul när det går bra för andra
Keep it up!

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Kul när det går bra för andra
Keep it up!

Tack så mycket man!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Skäggig legend

Det gillar vi

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Ja fast sen togs alla låtar bort då jag har bytt företag för distrubition.

Ubetoo numera. Men Sommarnatt ligger där, de andra två singlarna har inte kommit upp än. Can you see me & Gone tonight.

Tack!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte säga annat än grattis!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100