Modda X360 savegame filen, möjligt?

Permalänk
Medlem

Modda X360 savegame filen, möjligt?

Tja, undrar ifall det någon av er testat att modda sitt savegame från Xbox och hur det går till.
Jag har nu sökt runt på google i nästan en timme men hittar bara en massa skit där folk vill ha betalt för program som påstås inte fungera (scammers) Så för att få slut på det oändliga letandet frågar jag er!

Det jag mer specifikt är ute efter är att från mitt X360 usb minne redigerar savegame filen till mitt sparade Forza 3 och moddar den till mer pengar och level mm. Svara endast om ni har testat själva, inget annat!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

Åhguuud. Spela igenom spelet istället och förtjäna pengarna!

[EDIT] sorry för moraltanten men alltså, ärligtalat?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

finns bra guider på youtube

Permalänk
Medlem

1. Har spelat igenom en gång innan och nu senast så gick Xboxen sönder har fått börja om.
Förresten så var det inte det här jag frågade om, eller hur?

2. Har redan sett de flesta youtube videos och jag håller inte med dig att det finns en enda bra som fungerar.
Ifall du själv har hittat något som funkar så länka är du snäll?

3. OM DU INTE HAR TESTAT SJÄLV STRUNTA I ATT SVARA, JAG VILL HA HJÄLP AV FOLK SOM VET INTE DE SOM GISSAR!!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Har för mig att du behöver Horizon VIP för att kunna modda pengar/level i spelet det var iallafall vad jag kom framtill när jag försökte för ett tag sen.

Permalänk
Medlem

Om du ska modda savegames på 360 måste du köpa ett transfer kit till konsolen.

Jag har själv moddat en hel del på Borderlands, dock på PS3, men jag har pratat med folk och hjälpt dem.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Du kan använda usb minnen på xbox nu mer efter en update i sommras tror jag det var så man behöver inga transfercable för att modda gamesave, fast det är bra att ha en transfercable om man vill modda annat som man inte kan hitta på xboxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Symptom:

Du kan använda usb minnen på xbox nu mer efter en update i sommras tror jag det var så man behöver inga transfercable för att modda gamesave, fast det är bra att ha en transfercable om man vill modda annat som man inte kan hitta på xboxen.

Jag kör faktiskt redan usb minnen då jag inte har original hdd.
Vet du hur man då gör för att modda själva filen, vilket program använder man då ?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

Lätt fixat egentligen, vill du behålla dina stats osv.? bryr du dig inte kan du använda dig av någon annans .GPD (Game Progress Data)
Om du vill ha kvar stats bilar etc. finns alltid HxD (Hex editor) eller om du vill få det jekligt enkelt för dig så ska du ta och pröva Horizon eller Modio.

Har ej prövat på Forza spelen då jag inte har någon i serien men jag moddar annat så kom med andra frågor om du vill.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |